![]() |
De kracht van veldwerk
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=E71B8ED6
Zeer interessant artikel van Walloniëkenner Guido Fonteyn. |
Waterdrager Fonteyn verdient een adellijk titeltje.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
We zullen zien bij de verkiezingen hoeveel partijen met een sterk communautair programma scoren (CD&V-NVA en VB).
Als die twee het goed doen, mag het duidelijk zijn dat communautaire kwesties weldegelijk leven bij de bevolking. |
ik denk niet dat veel vlamingen er van wakker liggen, maar dat er veel mensen voor het vb zullen stemmen zou me ook niet verbazen, maarja die halen hun stemmen op een andere manier.
|
Citaat:
|
Citaat:
" 'k Heb daar weinig zien van voortkomen. " |
De standaard :rofl:
De Pravda was geloofwaardiger... |
Citaat:
Wel laat ons dan een organiseren zonder opkomstplicht. Wie geen mening heeft of geen interesse heeft blijft dan maar lekker thuis. We zullen dan eens zien!:twisted: :twisted: :twisted: |
foutje
|
weeral foutje ho:p
das klote dat je overbodige berichten niet kan wissen. |
Citaat:
hoewelja, ook alle vlaamse volksvertegenwoordigers willen BHV splitsen.. maja.. daar is de alarmbelprocedure.. Wat als de franstaligen akkoord zijn met z'on referendum indien zij een referendum in de faciliteitgemeentes mogen houden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
klopt niet hoor, want alle vlaamse politici zijn vOOr een splitising dus dat kan niet.
Om bhv te splitsen is een grondswetwijziging nodig en dat moet gebeuren in het federaal parlement. In dit parlement is een 2/3de meerderheid nodig. En aangezien in het parlement net geen 2 leden op 3 vlaming zijn, lukt de splitsing niet. Of de alarmbelprocedure hier eigenlijk van toepassing is of niet weet ik in feite niet... Dat is enkel als de franstaligen zich gediscrimineerd zouden voelen door een maatregel, maar aangezien de kieskring al is veroordeeld snap ik het niet helemaal |
Citaat:
Want, als de regering het advies zou moeten uitbrengen is het duidelijk dat ze verdeeld is en ze zou vallen, lees Guy is z'n postje kwijt... Arm Vlaanderen... |
Citaat:
De tijd om te stamelen en te bedelen voor Vlaamse Grieven zou wel 'ns moeten voorbij zijn, vind ik. |
Citaat:
Nogmaals, maar ... bhv kan gesplitst worden door ... Vlamingen alleen. Het is erg dat ze dat niet durven, vermits bhv zich wel op Vlaams gebied bevindt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be