Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Stijging van criminaliteit in Antwerpen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88297)

Antoon 24 april 2007 09:40

"Stijging van criminaliteit in Antwerpen"

Citaat:

In Antwerpen is de geregistreerde criminaliteit het afgelopen jaar niet gedaald, maar gestegen. Dat stelt het Vlaams Belang na een eigen analyse van de criminaliteitscijfers die begin deze maand werden voorgesteld.

Volgens burgemeester Janssens en korpschef Baelemans daalde de criminaliteit in Antwerpen het voorbije jaar met 2 procent. Fout, zegt het Belang, de criminaliteit steeg globaal met 7,6 procent.

De daling van 2 procent is volgens het Belang te verklaren door een heel sterke daling van vandalisme (-28 procent) en bedriegerij (-33 procent). "Maar", zo stelt het Belang, "in 2006 werd een verandering in de registratie doorgevoerd waardoor een correcte vergelijking van deze misdrijven met het jaar daarvoor niet mogelijk is."

Zonder deze twee misdrijfcategorieën is er een globale stijging van de geregistreerde criminaliteit met 7,6 procent, berekende het Belang.

"Voor de zoveelste maal werd de Antwerpenaar een rad voor de ogen gedraaid", reageert Vlaams Belang-topman Filip Dewinter. Het Belang kondigde maandag aan dat ze naar aanleiding van deze "valse voorstelling van de werkelijkheid" klacht zal indien bij het Comité P, bij de minister van Binnenlandse Zaken en bij de Antwerpse provinciegouverneur.

Met andere woorden, er zijn wat minder oplichters en vandalen actief geweest.

Maar de dieven, moordenaars en andere inbrekers en aggressieve handtasdieven doen lustig voort. En zelfs meer dan ooit!

vlijmscherp 24 april 2007 09:46

zo kan je dus alles bewijzen hé, die 2 categorieën horen erbij, punt, of het VB het nu graag heeft of niet.

Antoon 24 april 2007 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2624466)
zo kan je dus alles bewijzen hé, die 2 categorieën horen erbij, punt, of het VB het nu graag heeft of niet.

Ok dan. De criminaliteit is gedaalt met 2%. Proficiat.

Blijft wel dat de moorden, diefstallen, handtasdieven (bij oudjes) en andere maar blijven stijgen, nu weer met 7.5%. Het leven wordt dus steeds maar gevaarlijker in Antwerpen.

Wanneer gaan ze daar eens iets aan beginnen doen?

Bob 24 april 2007 10:04

Citaat:

Leuk. De overheid wijzigt de regels voor registratie van 2 categorien misdrijven, en bekomt ineens cijfers die veel gunstiger liggen. Toeval of niet ?
Lijkt het mij toch logisch om ook eens even de andere misdaden te vergelijken (dus degenen waar de overheid de regels niet gewijzigd heeft).

Mitgard 24 april 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2624476)
Ok dan. De criminaliteit is gedaalt met 2%. Proficiat.

Blijft wel dat de moorden, diefstallen, handtasdieven (bij oudjes) en andere maar blijven stijgen, nu weer met 7.5%. Het leven wordt dus steeds maar gevaarlijker in Antwerpen.

Wanneer gaan ze daar eens iets aan beginnen doen?

wat moorden betreft, vlaams belanger hans van temsche zit al in de gevangenis.
moeten we alle vlaams belangers preventief opsluiten?

drosophila 24 april 2007 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2624459)

Maar de dieven, moordenaars en andere inbrekers en aggressieve handtasdieven doen lustig voort. En zelfs meer dan ooit!

Allemaal potentiële VB-kandidaten. Dewinter moet dus niet klagen.

Marlboro 24 april 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2624544)

Blijf maar lekker blind en uw vrienden beschermen.We weten dat het in uw ogen engeltjes zijn.

Herr Flick 24 april 2007 11:13

Citaat:

Ze hebben die cijfers ten opzichte van de rest gemanipuleerd, als ge zo'n foefke in een bedrijf uithaald, zonder rechtzetting of uitleg erbij, gooien ze u daarvoor buiten... of zult ge in elk geval eens stevig onder uwen duvel krijgen.

Hoe kunt ge nu iets vergelijken als ge 2 verschillende systemen gebruikt, waarvan de uitkomst dan nog "toevallig" in uw voordeel is.

Herr Flick 24 april 2007 11:17

Citaat:

Moet ik mij nu persoonlijk aangevallen voelen om beschuldigd te worden voor moordenaar, dief, oplichter etc... Of bedoelt u dat de slachtoffers van deze misdaden, potentiële kiezers zijn...

In het eerste geval, zwak, ... in het tweede geval ook heel zwak... daarachter komen neuten dat de kiezer het weer niet begrepen heeft zeker en dat het allemaal mestkevers en randdebielen zijn...

drosophila 24 april 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2624607)
Moet ik mij nu persoonlijk aangevallen voelen om beschuldigd te worden voor moordenaar, dief, oplichter etc... Of bedoelt u dat de slachtoffers van deze misdaden, potentiële kiezers zijn...

In het eerste geval, zwak, ... in het tweede geval ook heel zwak... daarachter komen neuten dat de kiezer het weer niet begrepen heeft zeker en dat het allemaal mestkevers en randdebielen zijn...

Geen van beide!
Goed herlezen, zou ik zeggen. Alle info PLUS een prentje! Als u het dan nog niet snapt, dan kan ik er ook niet aan doen dat men u een randdebiel noemt.

Lao Tzu 24 april 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2624638)
Geen van beide!
Goed herlezen, zou ik zeggen. Alle info PLUS een prentje! Als u het dan nog niet snapt, dan kan ik er ook niet aan doen dat men u een randdebiel noemt.

Bedroevend dat politiek correct Vlaanderen steeds de verdediging van crimineel Vlaanderen op zich neemt!

De mensen die de criminaliteit willen aanpakken daarentegen worden verketterd!

Goed bezig!

Herr Flick 24 april 2007 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2624638)
Geen van beide!

De toon van de tekst loog er nochtans niet om, wat da fotoke daar staat de doen, die pieman ken ik nie, maar als hij iets uitgestoken heeft, mag m van mij recht den bak ik. (het is zo een of andere idioot die iet uitgevreten heeft en die men op een of andere manier aan het vlaams nationalisme tracht te linken zeker... )

Alleen, het toont weer aan, dat inhoudelijk reageren op gefoefel met cijfers weer eens te moeilijk blijkt te zijn... maar ja sossen en foefelen met cijfers, het hoort samen niet waar ?

Als het niet lukt om de waarheid onder de mat te schuiven, dan gooien we het maar over een andere boeg hé, ? zo kennen we jullie wel, geen probleem.

Plot 24 april 2007 12:15

Citaat:

Kijk, dit soort postings bewijzen hoe intellectueel oneerlijk u argumenteert.

Het zinnetje "in 2006 werd een verandering in de registratie doorgevoerd waardoor een correcte vergelijking van deze misdrijven met het jaar daarvoor niet mogelijk is" negeert u totaal om tot een onvermijdelijk verkeerde - maar u aangename - conclusie te komen.

carlgustaaf 24 april 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2624459)

mischien zijn die oplichters en vandalen ondertussen dieven, inbrekers en moordenaars geworden...Vandaar de daling in de éne groep en de stijging in de andere.Nu nog wachten dat een nieuwe generatie gespuis oud genoeg geworden is voor vandalisme en oplichterijtjes...Zult niet lang moeten wachten denk ik...

predator 24 april 2007 15:57

Herr Flick stelde :

Citaat:

Alleen, het toont weer aan, dat inhoudelijk reageren op gefoefel met cijfers weer eens te moeilijk blijkt te zijn... maar ja sossen en foefelen met cijfers, het hoort samen niet waar ?
Voorbeeld.

een gewone burger telt :

20, 21, 22, 23, 24, 25, ...

een sos poco telt :

20, 21, 22, 24, 25, ...

Het nummer 23, mag uit poco oogpunt, tot na dé rechtszaak, iet meer gebruikt worden ...

StevenNr1 24 april 2007 15:59

en wat te doen?

Antoon 24 april 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2624787)
mischien zijn die oplichters en vandalen ondertussen dieven, inbrekers en moordenaars geworden...Vandaar de daling in de éne groep en de stijging in de andere....

:lol: :lol:

De schoofzak 24 april 2007 20:12

Als niemand bezwaren heeft, wou ik hier eens een tussenvraagje opwerpen.

Mijn probleem is het volgende: ik begrijp die zever over de misdaadstatistieken niet. Het kan mij namelijk geen bal schelen of er nu twee of vijf procent meer holdups gepleegd zijn tegenover vorig jaar.
Het enige dat me wel kan schelen, is dat die daders den jail in gedraaid worden voor voldoende lange tijd.
Just'tzelfde voor het pikken van mijn fiets. Ik moet begot ne nieuwe gaan kopen met centen waarvoor ik lang heb moeten werken. Of het aantal gestolen fietsen nu gedaald was met 50 percenten tegen 2006 ... het zal me worst wezen. Ik wil mijne velo terug, ik wil de centen van diene nieuwe velo terug, en ik wil dat dien dader ferm en "pijnlijk" (portemonnee en evt Onkeldinges-hotel) gewaar wordt dat hij een klootzak is.

Een verkrachte dame zal er even weinig boodschap aan hebben dat er toch honderd minder slachtoffers zijn zoals zij, tegenover vijf jaar geleden. (ik heb er even aan getwijfeld om dit voorbeeld te geven, uit respekt voor de slachtoffers van verkrachtingen)

Ik begrijp dus niet waarom men zoveel heisa maakt over die statistieken.
Zijn jullie van hetzelfde gedacht?

Bob 24 april 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2624496)
wat moorden betreft, vlaams belanger hans van temsche zit al in de gevangenis.
moeten we alle vlaams belangers preventief opsluiten?

Om daar ook eens een multiculturele mix te creeeren. Maar zal daar ook wel zijn, gelijk met alles zijn wat van de staat afhangt (sociale woningen...). De allochtonen zullen weeral voorrang krijgen, en ze zullen zich niet laten verdrijven.

Bob 24 april 2007 20:39

Citaat:

Aan de huidskleur te zien, van hetgeen nu opgesloten zit, denk ik toch dat het eerder potentiele spa-kandidaten zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be