Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   NVA, nationalistisch of niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88310)

jan hyoens 24 april 2007 16:27

NVA, nationalistisch of niet?

Uit een voorgaande discussie blijkt dat heel wat niveanen beschaamd zijn om nationalist genoemd te worden. Daarom deze poll. Wie is lid/symphatisant van de nva en noemt zich Vlaams nationalist en wie niet.

Zwartengeel 24 april 2007 16:33

Jij volhardt echt wel in de boosheid, he?

ilfalco 24 april 2007 17:29

vrij domme poll.....

De n-va maakt zichzelf onmogelijk door hun kartel met de royalistsiche tsjeven en hun gebroken beloftes. Ze gingen ei zo na kartel aan met de fransklijone vld.

De mensen kunnen zelf wel uitmaken wie er al dan niet nationalist is en de vlaamse belangen verdedigt. Men moet overigens niet perseé een nationalist zijn omdat te doen. Als men in het parlement op het juiste knopje duwt dan maakt het mij niet uit wie er de vlaamse onafhnakelijkheid uitroept.

Trouwens fons de spons borginon voelt zich allicht ook vlaams-nationalist ...

luc broes 24 april 2007 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 2625185)
Uit een voorgaande discussie blijkt dat heel wat niveanen beschaamd zijn om nationalist genoemd te worden. Daarom deze poll. Wie is lid/symphatisant van de nva en noemt zich Vlaams nationalist en wie niet.

Beste Jan hyoens, het wordt meer dan tijd om op te houden met je pietluttige hetze tegen NVA.
Heb jij echt geen belangrijker en nuttiger zaken op je agenda?

C uit W 24 april 2007 18:10

Laat de mensen zelf concluderen, jan, veel productiever (:()

jan hyoens 24 april 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2625296)
vrij domme poll.....

De n-va maakt zichzelf onmogelijk door hun kartel met de royalistsiche tsjeven en hun gebroken beloftes. Ze gingen ei zo na kartel aan met de fransklijone vld.

De mensen kunnen zelf wel uitmaken wie er al dan niet nationalist is en de vlaamse belangen verdedigt. Men moet overigens niet perseé een nationalist zijn omdat te doen. Als men in het parlement op het juiste knopje duwt dan maakt het mij niet uit wie er de vlaamse onafhnakelijkheid uitroept.

Trouwens fons de spons borginon voelt zich allicht ook vlaams-nationalist ...

Ik wil de reactie van de plaatselijke nva'ers eens polsen. Natuurlijk weet iedereen waar de klepel hangt. Maar laat ze maar eens eerlijk uit de hoek komen.

jan hyoens 24 april 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2625320)
Beste Jan hyoens, het wordt meer dan tijd om op te houden met je pietluttige hetze tegen NVA.

Ik ben van het principe "eerst voor de eigen deur vegen...";-)

luc broes 24 april 2007 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 2625368)
Ik ben van het principe "eerst voor de eigen deur vegen...";-)

Eigen deur dat is dus VB

Herr Oberst 24 april 2007 19:33

Citaat:

Ik neem aan dat iedereen die lid is van de N-VA, beweert dat hij een nationalist is. Net zoals iedereen die lid is van de VLD beweert dat hij een Vlaamse liberale democraat is.

Pluche 24 april 2007 19:41

Bij de basismilitanten in de N-VA zijn er nog genoeg nationalisten, al vrees ik dat B. De Wever en Bourgeois graag hun Vlaams idealisme in de frigo steken voor een ministerpostje.

robert t 24 april 2007 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2625320)

Luc, het antwoord is klaar en duidelijk : neen.

jan hyoens 24 april 2007 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2625456)
Eigen deur dat is dus VB

Ik neem het ruimer: Vlaamse Beweging

jan hyoens 24 april 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2625481)
Ik neem aan dat iedereen die lid is van de N-VA, beweert dat hij een nationalist is. Net zoals iedereen die lid is van de VLD beweert dat hij een Vlaamse liberale democraat is.

Toch niet. Iemand als giserke komt er openlijk voor uit dat hij geen nationalist is.

jan hyoens 24 april 2007 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2625502)
Bij de basismilitanten in de N-VA zijn er nog genoeg nationalisten, al vrees ik dat B. De Wever en Bourgeois graag hun Vlaams idealisme in de frigo steken voor een ministerpostje.

Klopt. Maar wanneer gaan die basismilitanten dat door hebben?

jan hyoens 24 april 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2625504)
Luc, het antwoord is klaar en duidelijk : neen.

Wees gerust, Robert. Ik heb een goed gevulde agenda en dit forum is één van mijn tijdsverdrijven. Trouwens wie mijn gestarte topics op dit forum opzoekt zal zien dat de nva slecht het onderwerp is van een klein gedeelte ervan.

stab 25 april 2007 08:03

Citaat:

Het is natuurlijk ten zeerste de vraag of elke VB'er wel nationalistisch is.
Optie 3 en 4 lijken mij ook wel lichtelijk provocatief.
Natuurlijk verdient n-va kritiek, ze is een machtspartij, stevig door de tsjeven ingeklemd en door de onbetrouwbaarheid en nu ook ongeloofwaardigheid van haar leiding straks bij een volgende staatsmisvorming mss in staat tot calamiteiten a la VU.
Beter je pijlen daarop richten.

luc broes 25 april 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2626038)
Het is natuurlijk ten zeerste de vraag of elke VB'er wel nationalistisch is.
Optie 3 en 4 lijken mij ook wel lichtelijk provocatief.
Natuurlijk verdient n-va kritiek, ze is een machtspartij, stevig door de tsjeven ingeklemd en door de onbetrouwbaarheid en nu ook ongeloofwaardigheid van haar leiding straks bij een volgende staatsmisvorming mss in staat tot calamiteiten a la VU.
Beter je pijlen daarop richten.

Natuurlijk zijn niet alle VB-ers of alle NVA-ers nationalist. Maar geraken we nu een stap verder als we die juiste cijers kennen?
Hoog tijd dat we stoppen met al die nutteloze oefeningen.

Bovenbuur 25 april 2007 09:20

Ik mis de optie: "ik heb niks met de nva maar wil zonder een extra keer te klikken de uitslag kunnen zien en niet in de verleiding komen om alsnog te stemmen", maar dat terzijde.

ilfalco 25 april 2007 09:57

Citaat:

Laat de mensen zelf concluderen, jan, veel productiever
inderdaad....

vlijmscherp 25 april 2007 10:05

oei, ik mocht in feite hier niet stemmen....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be