Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Welke Belgische koning kan je nog respecteren als Vlaams nationalist? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88315)

Vorenus 24 april 2007 18:32

Welke Belgische koning kan je nog respecteren als Vlaams nationalist?

Welke van de Belgische koningen verdient er volgens jou nog een beetje respect als Vlaams nationalist?

Mijn keuze is gevallen op Leopold III. Deze koning vluchtte tenminste niet weg voor een invallende leger en durfde tenminste nog een burgermeisje trouwen.

Ps: Dit wilt niet zeggen dat ik monarchist ben. Integendeel, des te vlugger dat die profiteurs verdreven zijn, des te liever.

carlgustaaf 24 april 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2625395)
Welke van de Belgische koningen verdient er volgens jou nog een beetje respect als Vlaams nationalist?

Mijn keuze is gevallen op Leopold III. Deze koning vluchtte tenminste niet weg voor een invallende leger en durfde tenminste nog een burgermeisje trouwen.

Ps: Dit wilt niet zeggen dat ik monarchist ben. Integendeel, des te vlugger dat die profiteurs verdreven zijn, des te liever.

Koning Léoppold die ons de Congo schonk natuurlijk.Wat anders als die flauwe Boudewijn & Albert...

Tavek 24 april 2007 22:45

Leopold II was inderdaad een harde. Hij heeft Belgie grootgemaakt.

lombas 24 april 2007 23:41

Prins Regent Karel van Vlaanderen.

Jan van den Berghe 25 april 2007 06:53

Respect heb ik voor geen enkele koning, maar als ik iemand als een koning met een zekere staatsvisie mag zien, dan kies ik voor Leopold II. Een man zonder enige moraliteit, maar wel met een visie op de staatszaken. Naar Boudewijn gaat ook een zekere waardering uit, maar dan omwille van zijn ethische standpunten als had hij niet de wil en kracht om tot het einde toe die te verdedigen.

maddox 25 april 2007 08:00

Konig Albert I. Hij ging ook niet op de vlucht voor de Duitse hordes en vocht ertegen.

leopold II was zo amoreel en tot nu toe een lichtend voorbeeld voor alle monarchen en politici...

Derk de Tweede 25 april 2007 15:10

Boudewijn was voor mij de Belgische Juliana!
En dat is echt een compliment!

fox 25 april 2007 15:19

Zonder twijfel Albert 1.

evilbu 25 april 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2625990)
Respect heb ik voor geen enkele koning, maar als ik iemand als een koning met een zekere staatsvisie mag zien, dan kies ik voor Leopold II. Een man zonder enige moraliteit, maar wel met een visie op de staatszaken. Naar Boudewijn gaat ook een zekere waardering uit, maar dan omwille van zijn ethische standpunten als had hij niet de wil en kracht om tot het einde toe die te verdedigen.

Heu en de genocide in Congo?!

Zou Albert I niet nog de beste geweest zijn dan?

Herr Oberst 25 april 2007 20:40

Ik apprecieer grote staatsmannen, en Leopold II komt inderdaad het dichtste in de buurt bij dat criterium. Het feit dat hij koning van België was, doet dit echter allemaal teniet. Ik veracht hem.

Piet Hein 25 april 2007 20:54

Albert I

Chipie 25 april 2007 22:41

Ik verkies Alain Coninckx...
Veel lullen voor wsl niet al te veel geld...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be