![]() |
Open-vld partij van de dood
Open-Vld wil ziekenhuizen dwingen om euthanasie uit te voeren. Dat voorstel staat zelfs al opgenomen in het ontwerpverkiezingsprogramma. Nog een reden minder om op Open-Vld te stemmen, de partij van de dood.
Citaat:
|
Ik vind dat dit voorstel niet meer dan normaal is...
|
Ik begrijp niet dat een partij die zichzelf liberaal noemt mensen verplicht om in te gaan tegen hun persoonlijke overtuiging.
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je nu voor- of tegenstander bent van euthanasie, dit is een vreemd standpunt voor een "liberale" partij. |
Citaat:
Evenmin is elke arts verplicht om euthanasie of abortus uit te voeren. Waar er wèl iets schort was dat de katholieke ziekenhuizen een soort van Charter hadden opgesteld (en zelfs sommige bejaardentehuizen) waarin het werd verboden aan de patient om euthanasie te vragen of aan de in dienst zijnde artsen om hun eigen keuze daarin te volgen. Dit is in strijd met het wettelijk recht van de patient én van de arts. In sommige bejaardentehuizen wordt er zelfs aan de bejaarden gevraagd dat charter mee te ondertekenen!!!!! (zelf gezien). Men heeft de keuze van arts, maar niet altijd de keuze over het ziekenhuis waarin men terechtkomt, en bovendien is het door de geschiedenis zo dat de meeste ziekenhuizen van katholieke stempel zijn, alhoewel de verzorgende nonnekes of de katholieke financierders allang verdwenen zijn. |
Verwerpelijk voorstel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze in de ene winkel geen ajuinen hebben, dan ga je elders. Je neemt niet je pistool mee om de uitbater te dwingen ajuinen te hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben beter van je gewend, spitsmuis. |
Citaat:
Een winkel die voor het grootste gedeelte door de 'gemeenschap' wordt betaald... |
Citaat:
Er word m.i. enkel geëist dat ALLE klinieken of bejaardentehuizen het RECHT op eigen gewenste euthanasie willen TOESTAAN, wat nu niet is in christelijke ziekenhuizen (opdracht van het bisdom). Ik neem aan dat U en andere hypocriete "levensbeschermers" liever hebben dat doodzieke mensen die creperen van de pijn in hun laatste weken nog eventjes over een weer gehusseld worden naa een kliniek waar ze dan wèl een spuitje mogen krijgen? zo'n beetje de kloostermentaliteit van voorheen? Het is gods wil dat je ligt te creperen, maar verder zijn we tegen de doodstraf als het zeer zou kunnen doen? Ik wens het U alvast toe! Niet dat gehussel, maar wel een paar maanden helse pijnen! |
Citaat:
|
Als euthanasie volgens de wet mogelijk is dan moet dat ook kunnen gebeuren, dan moeten ze me in het ziekenhuis niet vertellen dat ik geen euthanasie mag plegen omdat zij dat niet willen. Het is geen politieke instelling die ten koste van mij hun punt mag doordrukken. Ze moeten toch een arts kunnen vinden die het wil doen?
|
Citaat:
Als de gemeenschap meebetaalt aan een instituut, dan moet iedereen die in dat instituut werkt doen wat de gemeenschap verlangt. Da's nogal simpel hé. Een ziekenhuis is geen 'winkel'. Ik hoef toch ook niet van een brandweerman te pikken dat hij uit "gewetensbezwaren" mijn huis weigert te blussen? Tussen haakjes: ik verdedig het recht op euthanasie, maar ben geenzins VLD-sympathisant. GEENSZINS |
Citaat:
Ik ben ook voor persoonlijke keuze voor euthanasie, alsook voor die van de dokter dat te weigeren. Je voorbeeld met een brandweerman is wel grappig. Die verhoudt zich namelijk tot een geneesheer die euthanasie toepast als hij die een huis juist in brand steekt. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be