evilbu |
25 april 2007 19:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
(Bericht 2627070)
En Brussel als een deel van Vlaanderen vormt geen verfransingsdruk meer, daar de socio-economische realiteit dan kan en zal gelden, iets wat nu door 'België' wordt afgeblokt.
|
De echte realiteit in Brussel is dat je vooral Frans moet kennen. Ik denk dat het juist door de druk uitgeoefend door Vlaanderen is dat het Nederlands er nog op dit peil staat.8O :-(
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
(Bericht 2627106)
Nee, Vlaanderen moet bij Nederland!
|
Niet onmiddellijk.
Citaat:
Omdat men de in Europa vooral de berichtgeving van het belgische, anti-Vlaamse propaganda-apparaat te horen krijgt.
|
Wel er wordt vaak gezegd dat de buitenlandse pers de Franstalige volgt. Ik kan dat bijna niet geloven, je moet toch geen jaren studeren om tot het besef te komen dat dat geen professionele houding is?
Citaat:
Onzin. Het kan Frankrijk niet schelen wat er gebeurt met belgique. Ze zien het immers niet als een broederland (getuige daarvan is de houding van de Fransen tegenover het Waalse frans). Frankrijk is een bevriende natie, en zal dat blijven na Vlaamse onafhankelijkheid.
|
Wel ik heb eens wat Franse politici (geen al te hoge ) gezien die half voor de grap verklaarden dat Wallonië wel welkom was...
Maar niet vergeten dat Vlaams Belang wel af en toe ook "Spanje barst" en "Frankrijk Barst" roept.
Citaat:
Maar geef toe dat Brussel nu niet bepaald een baken is van leefbaarheid. Het is een vervuilde, verloederde, en met intolerantie besmeurde stad. (in mijn beleving)
|
Intolerantie door Franstaligen of Vlamingen?
Citaat:
Ik denk dat Brussel op taalkundig en staatkundig gebied voor Vlaanderen werkelijk funest kan zijn.
|
Het is een feit dat Vlaanderen eigenlijk schrik heeft van Brussel. Het is paradoxaal dat men in het vlaams parlement, in Brussel, angstvallig zit te bespreken hoeveel Brusselaars naar Vlaanderen verhuizen.:|
|