Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   VB-leegloop :Lijst Dedecker kaapt opnieuw VB-parlementslid weg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88460)

Pluche 26 april 2007 13:14

Weer VB-parlementslid naar De Decker

Monique Moens, Vlaams parlementslid, Brussels parlementslid en gemeenteraadslid in de Stad Brussel, stapt over van Vlaams Belang naar de Lijst Dedecker. Ze zal bij de komende verkiezingen kandidaat zijn voor Lijst Dedecker in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Welke plaats zij zal innemen op de lijst, is nog niet uitgemaakt. Lijst Dedecker heeft in Brussel-Halle-Vilvoorde immers nog meer verrassingen in petto. Eind volgende week zal daarover duidelijkheid verschaft worden. Monique Moens: "Vlaams Belang sluit zichzelf op".

"Ik kan me niet langer terugvinden in de toenemende verstarring van het Vlaams Belang", aldus Monique Moens. "Ik heb de indruk dat de laatste restjes openheid in het Vlaams Belang aan het wegvlieden zijn. Drie jaar geleden dacht ik dat de deur die toen op een kier stond, wijd open zou gaan. Vandaag moet ik constateren dat die deur opnieuw dicht is. Met de sleutel van binnen". Monique Moens is naar eigen zeggen niet de enige binnen het Vlaams Belang die er zo over denkt. "Velen denken erover zoals ik, maar de meesten durven het voorlopig niet zeggen".

Marlientje 26 april 2007 13:16

VB-leegloop :Lijst Dedecker kaapt opnieuw VB-parlementslid weg

Lijst Dedecker kaapt opnieuw VB-parlementslid weg

Monique Moens maakt de overstap naar Lijst-Dedecker.

Na Jurgen Verstrepen stapt nu ook Vlaams parlementslid Monique Moens over van het Vlaams Belang naar de Lijst Dedecker. Ze zal bij de komende verkiezingen kandidaat zijn in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Moens kan zich naar eigen zeggen niet langer terugvinden in de toenemende verstarring van het Vlaams Belang.

"Ik heb de indruk dat de laatste restjes openheid in het Vlaams Belang aan het wegvlieden zijn", zegt Moens. "Drie jaar geleden dacht ik dat de deur die toen op een kier stond, wijd open zou gaan. Vandaag moet ik constateren dat de deur opnieuw dicht is". Moens zegt dat ze niet de enige is binnen het Vlaams Belang die er zo over denkt.

Door de overstap van Moens en eerder van Verstrepen telt de Lijst Dedecker nu al drie vertegenwoordigers in het Vlaams parlement. (belga/hln)

de partij gaat kapot
geen vrijheid
geen ontwikkeling
de drie tenoren
de ene na de andere :roll: </STRONG></EM></U></I></B>

Chipie 26 april 2007 13:18

Dat het VB niet zijn beste verkiezingsuitslag gaat halen, zal voor de meesten wel duidelijk zijn...

Of men moet een super optimist zijn...

Mitgard 26 april 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 2628117)
Moens zegt dat ze niet de enige is binnen het Vlaams Belang die er zo over denkt.

mooi, dan zullen er nog opstappen. 8-)

Marlientje 26 april 2007 13:24

het begin van het einde ;-) :smilecol: :multi:

I amsterdam 26 april 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2628123)
Dat het VB niet zijn beste verkiezingsuitslag gaat halen, zal voor de meesten wel duidelijk zijn...

Of men moet een super optimist zijn...

Als Dedecker in de lijn van de Nederlandse VVD'er Rita Verdonk ,zijn campagne gaat voeren ,zal hij zeker veel stemmers krijgen.
Dewinter zakt dan ,om Nederlandse termen te blijven ,af naar het Wilders- niveau.
Hij/VB is te extreem rechts en te Islamfobisch om tot een grote volkspartij uit te groeien.

solidarnosc 26 april 2007 13:27

Dat zeggen sommigen al iedere keer een vlieg een scheet laat sinds 1991. Mestkevers zullen blijven opduiken zolang er voldoende stront is. In die zin zouden we ons beter focussen op de stront dan op de kevers.

Kaal 26 april 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2628144)
Dat zeggen sommigen al iedere keer een vlieg een scheet laat sinds 1991.

Dat is ook wat ik ervan denk. Het is niet omdat men het vurig hoopt dat het ook zal gebeuren.

Marlientje 26 april 2007 13:33

is Antwerpen zijn ze al kapot, Janssens heeft terug alles veroverd.
en Digipolis doet wel de rest als het verkeerd loopt

Bierke 26 april 2007 13:34

Het kaf scheidt zich van het koren :)

circe 26 april 2007 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 2628151)

Bedoel je nu die zetels van de CDV, de VLD en Groen! die Janssens heeft ingepikt? Of over welke zetels heb je het die "terug veroverd" werden?

lomeanor 26 april 2007 13:41

Citaat:

Waarom denkt u dat ze "kapot" zijn in Antwerpen? Als ik me niet vergis zijn ze in Antwerpen zelf 0,5% gestegen. In de rest van Vlaanderen haalden ze fenomenale winsten.

solidarnosc 26 april 2007 13:41

Citaat:

Janssens heeft justmendalle niets veroverd. Hij heeft alleen zijn coalitiepartners opgegeten en dat is een groot verschil. ;-)

circe 26 april 2007 13:45

Is dat nu alles wat er ondertussen naar Dedecker is overgestapt (drie VB leden?)

Ik meende dat er een stuk of 6 VLD leden, een groot aantal CDV'ers en dan nog wat SPAblauwers zijn overgestapt?

Met drie Vlaams belangers alleen kan Dedecker toch niet naar de verkiezingen?

Marlientje 26 april 2007 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2628164)
Waarom denkt u dat ze "kapot" zijn in Antwerpen? Als ik me niet vergis zijn ze in Antwerpen zelf 0,5% gestegen. In de rest van Vlaanderen haalden ze fenomenale winsten.

er zijn intussen tienduuzenden Nieuwe Vlamingen geimporteerd
nu nog afwachten

Herr Flick 26 april 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2628144)
Dat zeggen sommigen al iedere keer een vlieg een scheet laat sinds 1991. Mestkevers zullen blijven opduiken zolang er voldoende stront is. In die zin zouden we ons beter focussen op de stront dan op de kevers.

Goe gezien solidarnosc, maar gij zijt dan ook den enige linksen zonder stront in zijn ogen, ;-)

circe 26 april 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 2628174)
er zijn intussen tienduuzenden Nieuwe Vlamingen geimporteerd
nu nog afwachten

net daarom dat het VB helemaal niet over "verlies" kan spreken: binnenkort zijn er géén vlamingen meer in antwerpen, heeft het VB dan verloren? of is Antwerpen dan verloren?

In Nederland is er ook geen VB, ook verloren?

Anna List 26 april 2007 13:58

Citaat:

Na Jurgen Verstrepen stapt nu ook Vlaams parlementslid Monique Moens over van het Vlaams Belang naar de Lijst Dedecker. Ze zal bij de komende verkiezingen kandidaat zijn in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Moens kan zich naar eigen zeggen niet langer terugvinden in de toenemende verstarring van het Vlaams Belang.

"Ik heb de indruk dat de laatste restjes openheid in het Vlaams Belang aan het wegvlieden zijn", zegt Moens. "Drie jaar geleden dacht ik dat de deur die toen op een kier stond, wijd open zou gaan. Vandaag moet ik constateren dat de deur opnieuw dicht is". Moens zegt dat ze niet de enige is binnen het Vlaams Belang die er zo over denkt.

Door de overstap van Moens en eerder van Verstrepen telt de Lijst Dedecker nu al drie vertegenwoordigers in het Vlaams parlement. (belga/hln)

de partij gaat kapot
geen vrijheid
geen ontwikkeling
de drie tenoren

twee bedenkingen , zij die weggaan klagen over gebrek aan verruiming ... nota bene opgestart en belichaamd door FDW ... die blijkbaar ineens zijn partijbestuur tegen heeft (terwijl hij een paar maand geleden nog zogezegd alles in zijn ééntje te zeggen had binnen het VB) ... raar ...

nogal wat van de personen die naar LDD gaan ... houden wel goede persoonlijke contacten ... sabbel deze bedenking zelf maar uit ...

Savatage 26 april 2007 14:05

Citaat:

de partij gaat kapot
geen vrijheid
geen ontwikkeling
de drie tenoren

Kwestie wat je een leegloop noemt :roll:

Savatage 26 april 2007 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2628141)
Hij/VB is te extreem rechts en te Islamfobisch om tot een grote volkspartij uit te groeien.

Ze zijn ondertussen wel de grootste (volks)partij ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be