![]() |
Zoals gewoonlijk ""jongeren..."
BRUSSEL - Woensdagavond zijn in de Brusselse gemeenten Ukkel vijf politieagenten en twee MIVB-controleurs gewond geraakt bij relletjes. Bij een andere incident kreeg een trambestuurder van de Brusselse vervoersmaatschappij twee vuistslagen in het aangezicht.
De controleurs van de Brusselse vervoersmaatschappij hadden een jongen opgepakt die kort voordien en MP3-speler had gestolen en dat leidde tot relletjes met een aantal jongeren. Uiteindelijk pakte de politie drie jongeren op. Dat heeft het parket van Brussel donderdag meegdeeld. Het incident begon omstreeks 18.30u aan het Danco-plein. Een 16-jarige jongeman die op de bus stond te wachten werd daar bestolen door een 18-jarige, die er vandoor ging met zijn MP3-speler en de bus opstapte. Het slachtoffer deed zijn beklag bij een aanwezige MIVB-controleploeg en die pakten de dader op de bus op. Een aantal jongeren kon de interventie van de MIVB-controleurs niet appreciëren en ging de confrontatie aan. Daarbij raakten twee controleurs gewond. De politie had ondertussen enkele patrouilles ter plaats gestuurd die de relschoppers konden oppakken. Op het politiecommissariaat ging een van de daders uit de bol en verwondde vier agenten. Op het Dancoplein hadden zich ondertussen een 30-tal jongeren verzameld en de politie moest opnieuw verschillende patrouilles ter plaatse sturen. Die slaagden erin de jongeren enigszins te kalmeren tot een van hen op een politieagent afstapte. Toen die hem vroeg weg te gaan, diende de jongen de agent een kopstoot toe. De jongen ging op de loop maar kon opgepakt worden. Dat leidde opnieuw tot enige opwinding maar na een tiental minuten keerde de rust toch terug. uit de Standaard 260407 Eigenlijk is het geen commentaar meer waard, maar doen alsof er niets meer aan de hand is omdat een aantal gefrustreerde multiculidioten liever hebben dat er in alle talen over moet gezwegen worden... dat dan ook niet. Wanneer krijgen we een regering en een paar politiekers die die rioolratten op hun nummertje zetten en ze elke zin ontneemt om het om de paar weken nog eens over te doen? Rattenvergif mag niet gebruik worden uiteraard... En liefst geen stupiede opmerkingen van bepaalde lieden die denken dat ze zich weer aangevallen moeten voelen en vermelden dat ze "niet allemaal zo zijn", dat liedje kennen we, en het verandert niets aan de problemen veroorzaakt door wat sommigen "jongeren" noemen. Het "ligt aan de media uiteraard," hoe meer je erover leest hoe meer je de pest krijgt aan dat ondankbaar vreemd gespuis. |
Misschien tijd dat het belgische establishment (en de mensen die zich ertoe rekenen) zich terugtrekken uit Brussel, en de grootstad overlaat aan de toekomst van dit land.. deze jongeren.
|
Citaat:
|
Hallo? Is er iemand die weet waarom het hier niet over jongeren zou gaan?
|
Zijn meerderjarigen ook 'jongeren'? Een tijdje geleden was er op het VRT-nieuws over een of ander incident sprake over twee 'jongeren'.
"De jongeren, een van 24 en een van 28 werden opgepakt en voorgeleid." Wist de reporter van dienst te vertellen. Tot welke leeftijd ben je 'jongere'? Weet iemend dat? |
Citaat:
Maar wat ik eigenlijk wou weten is waarom de starter van deze thread aanhalingstekens gebruikt als hij het over "jongeren" heeft. Heeft hij dan informatie die aangeeft dat het over ouderen of zo zou gaan? En dan is er nog die vreemde term "ondankbaar vreemd gespuis". Staat er soms ergens in het artikel dat de jongeren geen Belgen waren? En waarvoor moesten ze juist dankbaar zijn? Allemaal nogal raadselachtig. |
Citaat:
![]() Hangjongeren sarren agent Wel degelijk jonge mensen dus ook & waarschijnlijk ook van allochtone afkomst. Graag gedaan ;). |
Men moet wel al verder kijken natuurlijk want er komen steeds meer en meer allochtonen bij en zo zie je maar;hoe meer,hoe slechter zeg ik en dan gebeuren zo'n zaken.
Als ze binnen XXX jaren met nog een hele hoop meer zijn dan zullen we hier nog hetzelfde tegen komen als in frankrijk waar de politie al helemaal geen controle heeft en zij de baas zijn. En ik ben er 28;ik voel mij nog jong ;). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Normaal ging je vroeger daar niets meer achter zoeken, het waren jonge mensen. En hoe oud die waren, waarom is dat ineens een probleem? Het gebruik van "jongeren" met aanhalingstekens moet aanduiden dat het om jonge mensen gaat van vreemde origine -Belg of nog geen Belg - want die hebben als geen ander de gewoonte hun soortgenoten op te trommelen wanneer één van hen in de problemen komt. Met gewone autochtone jongeren komt dat blijkbaar zelden of niet voor. En het is al zover gekomen dat ze niet eens meer een reden hebben om dankbaar te zijn dat ze in een land zijn terecht gekomen met zovele extra's als daar zijn steungeld, kindergeld, bijna gratis onderwijs, bijna gratis medische verzorging en noem maar op... waar ze in hun landen van oorsprong meestal maar kunnen van dromen. Hier krijgen ze dat dus zo maar ook al hebben velen nog nooit iets bijgedragen aan wat dan ook, tenzij last verkopen. En hier zul je uiteraard niet akkoord gaan, maar dat is jouw probleem: "jongeren" die hier het Belg-zijn zomaar naar het hoofd krijgen gegooid vanwege de fantastische prestatie dat ze hier geboren zijn bvb, maar zich verder, en in groep, als vreemde onruststokers blijven gedragen, daar herken ik geen Belgen in. Belg zijn is meer dan een papiertje waarmee je in het ocmw terecht kunt terwijl je verder blijkbaar enkel verachting hebt voor het land en de inwoners waar je terecht gekomen bent... Maar ja, of je dat nu één of duizend keer neerpoot, "men" weet nog altijd niet waarover het gaat en men blijft zich lekker van den domme houden. Als toetje lees ik zojuist de berichten hier op het forum over het verstoren van kerkdiensten door ... wat had je gedacht: "jongeren"...die daar met hun koran staan te zwaaien. Wie zich als "jongere" zo gedraagt is voor mij geen "Belg" maar blijft vreemd gespuis dat men hier best zou doen ophoepelen. Sorry, Joki... |
Citaat:
|
Citaat:
IPV die brave fietshelmmongooltjes; zoals sommige "ouwders" graag hun kinderen zouden zien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wou dat ik ook dingen vanuit 1 standpunt zag. Maakt dat het leven echt leuker?
|
Citaat:
|
Doe ik helemaal niet.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be