![]() |
Karel "Voorzitter voor het Leven" Dillen, is overleden
![]() De man sterft, net nu extreem-rechts overal in Europa op de terugweg is. Hij zal dus de neergang van zijn gedachtegoed niet meer meemaken. Wat jammer is. Wel heeft hij nog op de valreep het einde van Le Pen mogen aanschouwen. Twee van Europa's domste kinderen en ideeën zijn dus nu definitief van het toneel verdwenen. En we kunnen weer vooruit. |
Ik distantieer me evenver van Dillen zijn gedachten als van deze post. Walgelijk. Lijkenpikken. Geen ander woord voor.
|
Citaat:
Stel u voor dat ge als mens louter rationeel en zonder gevoel naar deze man terugblikt - dat zou gewoon psychotisch zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Geen enkele politieker heeft verwezenlijkt wat hij gedaan heeft, hoed af dus. |
De uitvaart van Dillen werd gisteravond zeer goed toegelicht door één van zijn medestanders van het eerste uur.
Het meest frappante aan diens situering van Dillen was dat hij eigenlijk niet moreel te spreken was over het migrantenstandpunt van die partij na het aan de macht komen van de "jonge turken". Maar anderzijds dat hij toch wel uit oportunisme dit bleef steunen omdat het "zoveel opbracht". Ik hoop dat men een meer diepgravende documentaire zal maken over deze merkwaardige man, die als een "leerling tovenaar" heel eigenzinnig iets in gang zette dat nadien totaal ontspoorde. Als linkse kan ik natuurlijk niet enthousiast zijn over zijn rabiaat rechtse houding op het sociaal economische vlak: "staken schaadt, arbeit baat" is zijn meest bekenden slogan. De banden met uiterst rechtse colabo's, met neo-nazis, en zijn voorzitterschap voor het leven (waar hij dan toch afstand van moest nemen) zijn allemaal niet om heel gelukkig mee te zijn. Ik denk dat Dillen diep in zijn hart moet beseft hebben dat het Vlaams Nationalisme, precies door het rabiate xenofobe karakter van de door hem mede opgerichte partij, haar doel nooit zou bereiken: dat het zowel bij vele Vlamingen als in het buitenland, als in de rest van Belgie het nationalisme een zo negatief beeld heeft gegeven dat het de facto nooit zal bestaan in de vorm die hij zich voorstelde. Een merkwaardig man, die koppig doorzette, maar die in een stroom terechtkwam die niet enkel buiten zijn oevers tradt, maar die zijn beding in de verkeerde richting verlegde. De zoveelste ontgoochelde en ontgoochelende nationalist is heen. Ik hoop dat de blokkers eens nadenken over de tragiek van de man en van het Vlaams Nationalisme. |
Discussie bestond reeds hier.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be