![]() |
Worden terroristen getraind in België?
Worden terroristen getraind in België?
za 28/04/07 - In een interview met De Tijd zegt federaal procureur Johan Delmulle dat het parket informatie onderzoekt over trainingskampen voor terroristen in ons land. Echte veel wil Delmulle daarover voorlopig niet kwijt. "Trainingskampen of opleidingskampen, we hebben er inderdaad informatie over, maar daar wens ik hier niets meer over te zeggen", zegt hij tegen de radionieuwsdienst. Als het federaal parket informatie krijgt over terrorisme, wordt dat volgens hem altijd ernstig genomen en onderzocht. Vorig jaar heeft het federaal parket 318 berichten over mogelijke terreuractiviteiten in ons land gekregen. Er is ook een recordaantal onderzoeken naar terrorisme geopend: 106, tegenover 89 in 2005. "Meer middelen voor inlichtingendiensten" De inlichtingendiensten moeten nog meer middelen krijgen om de terreurdreiging en het islamitisch extremisme op te volgen. Dat staat in een nieuw verslag van het Comité I, dat toezicht houdt op de Belgische inlichtingendiensten. ![]() Onze inlichtingendiensten werken beter dan bij de vorige evaluatie, na de aanslagen van 11 september 2001. Er is een goede theoretische kennis van de politieke islam en de Staatsveiligheid en de militaire inlichtingendienst werken beter samen. Maar volgens CD&V-senator Hugo Vandenberghe (foto) is er nog altijd een tekort aan mensen en middelen. Dat is volgens hem vooral nodig om het fenomeen beter te analyseren, wat noodzakelijk is omdat het fenomeen vandaag steeds meer ongestructureerd is. Bron/VRT Nieuws net Tja,hier blijk toch weeral uit dat we de Islamitische extremisten beter ernstig nemen hé |
"Spannend."
|
8.000 moslimextremisten in België volgens Staatsveiligheid
De Staatsveiligheid schat het aantal moslimextremisten in België "op maximum 2 procent". Aangezien er 403.000 moslims in ons land wonen, gaat het om maximaal 8.000 mensen. De cijfers staan in het nieuwe rapport van het Comité I, het toezichtsorgaan op de Belgische inlichtingendiensten. "Wanneer we een extrapolatie maken van het aantal veroordelingen wegens terrorisme, beschouwen de analisten 1 tot 2 procent extremisten als een aannemelijk percentage". Een extremist is volgens Comité I "iemand die radicale maatregelen aanbeveelt om politieke doelen na te streven, die racistisch, autoritair of totalitair en in strijd met mensenrechten of democratie zijn". In België zijn volgens het rapport drie aanslagen door moslims verijdeld: door Nizar Trabelsi op de basis van Kleine-Brogel, op een joodse school in Antwerpen en op de openingsceremonie van de HST-tunnel, allen in 2004. (belga/hln) HLN 28.4.2007 Wow, hoe verrijkend. |
maar, neen er zijn helemaal geen terroristen in België :lol: :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op het vrt journaal spraken ze van extreem linkse groeperingen die moslim terroristen zouden opleiden....
|
Citaat:
Enfin: de hele jacht was maar een schijnproces, extreem linkse moslimterroriste Erdal is momenteel hier in België een vrije vrouw. Ze mag niet meer opgepakt worden, want het Hof van Cassatie heeft het vonnis in haar zaak ongedaan gemaakt. Blijkbaar mag je hier terrorist zijn, zolang je maar extreem links genoeg bent.:? Trouwens: trainingskampen in ons land. Vertel eens iets dat we nog niet wisten? |
Citaat:
Ik heb alleen gehoord dat de DHKPC opleidingskampen in ons land zou hebben. Het zou me verbazen maar goed maar over samenwerking tussen die organisatie en moslimfundi's wat me ook zou verbazen heb ik niets gehoord. Misschien kan u me zeggen waar die info staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Allé jij wist ervan. Ik neem aan dat je dan ook naar de politie bent gegaan om dat te melden en ook te zeggen waar en wie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb vermoedens dat bepaalde moskeeën in ons land ook beter gevolgd zouden worden door de staatsveiligheid. |
Citaat:
Citaat NRC; Mogelijk terroristenkampen in België ![]() BRUSSEL (ANP) - In België bevinden zich mogelijk trainingskampen voor terroristen. Dat blijkt uit een interview met de federaal openbaar aanklager in de Belgische krant De Tijd. De Belgische veiligheidsdiensten kregen vorig jaar 318 berichten over mogelijke terroristische activiteiten in België. Daarbij zat ook informatie over terroristenkampen. De diensten begonnen in 2006 een recordaantal van 106 nieuwe terrorismeonderzoeken, tegenover 89 in 2005. Uiteindelijk leidde dat tot 26 gerechtelijke onderzoeken, tegenover veertien in 2005. Vooral in Brussel werd met zeventien gerechtelijke onderzoeken veel gespeurd naar terrorisme. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be