![]() |
Jong N-VA legt lijst neer in Waals-Brabant
Toch wel raar, een Vlaams-nationalistische partij die in Wallonië een lijst neerlegt.
Link zie: http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2619 Ook www.n-wa.be |
Op eerste zicht geen slecht initiatief.
|
Citaat:
|
Citaat:
:-P |
Bemerk wel het verschil met de FDF-ers in Vlaanderen, hun website spreekt de mensen in het Frans toe (en blijkbaar zelfs alleen in het Frans) , hun naam is Franstalig,......
Toch begrijp ik dit niet :wtf:, hoe kunnen zij dit doen, hoeveel NVA-ers zijn woonachtig in Waals-Brabant? |
Ik vind het vooral een heel leuk initiatief. :thumbsup:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeer mooi, goed van de n-va, meer van dat!
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mijn weten geldt enkel bij de gemeenteraadsverkiezingen de regel dat je moet wonen (of toch ingeschreven zijn) in de gemeente waar je wil opkomen. |
Citaat:
In ieder geval zijn uitdrukkingen als 'klacht neerleggen' (déposer plainte), 'een lijst neerleggen' (déposer une liste), 'neergelegde stembiljetten' (bulletins déposés), etc. belgicismen, waar stoem Ollanders in het AN zouden zeggen 'een klacht indienen', 'een lijst indienen' en 'uitgebrachte stemmen'. Het is bijna altijd zo dat als ik hier een woord of uitdrukking zie die ik niet ken, ik de oorzaak daarvan terugvind in het woordenboek Nederlands-Frans. ;-) Voor mij klinkt een uitdrukking als 'neergelegde stembiljetten' net zo vreemd als voor een Fransman de letterlijke vertaling uit het Nederlands, 'votes prononcés', moet klinken. |
Citaat:
Ik heb vaak de indruk dat er in Vlaanderen op zijn minst nog een notie van "juist" bestaat. Bij de VRT heb je echte experts die advies geven. Onlangs zag ik op de Nederlandse televisie (nova?) een reporter in de Tweede Kamer die voortdurend over "weijrken". Ik denk eigenlijk dat de meeste Nederlandse nieuwslezers eigenlijk niet echt moeite doen om "mooi" te spreken, terwijl dit een sport is bij de Vlaamse. (ook bijvoorbeeld "kouwde" en "leujke", is dat allemaal wel "juist"?) Bon (!), dat was wel off-topic;-) . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vandaag zetelt hij in het Vlaams Parlement voor Oost-Vlaanderen, en hij is vanaf 2000 gemeenteraadslid in Liedekerke (ervoor was hij burgemeester). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be