![]() |
OPEN VLD Wil kansarmoede bestrijden
Net op de zevende dag beweerde Bart Sommers dat zijn open VLD ging zorgen voor 40.000 nieuwe banen voor mensen die uit de kansarmoede komen. Wel nu,ik geloof nooit dat Open VLD dit kan/zal waarmaken. Weer zo een verkiezingbelofte????
|
En waarom geloof jij dat niet? Omdat jij de liberalen haat, en omdat je bevooroordeeld bent.
Niemand geloofde voorheen in de 200.000 jobs. Ze zijn er. |
Citaat:
Zijn ze er dan ??? U en de andere Open-(v)ld'ers zijn dan toch de enigen die dat geloven. :| Trouwens een amerikaanse regeringslid zei ooit "De staat creërt géén jobs, dat doet de economie" |
Citaat:
|
Natuurlijk is dat zo, maar de staat heeft wel de plicht een gunstig kader te creëeren voor deze jobs. Als u ontkent dat ze er zijn - en dus het N.I.S. én de Nationale Bank tegenspreekt - kunt u daar beter een verdraaid goeie bron voor hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat 165.000 van de 200.000 toch goed zijn voor een score van 80%. |
Citaat:
|
Verhofstadts’ jobcreatie glansrijk geslaagd
19 april 2007 - Verhofstadts’belofte voor 200.000 nieuwe banen tijdens de huidige legislatuur, waren allesbehalve loze woorden. Rekening houdend met de 46.000 extra jobs die de Nationale Bank voorspelt voor dit jaar, zou Verhofstadt II zelfs aan een totaal van 239.000 nieuwe banen komen. De premier windt er geen doekjes om: het gaat wel degelijk goed met onze economie. Enkel het huidige stakingsklimaat kan hier een smet op werpen. Daarom roept Verhofstadt op om zorgzaam om te springen met het stakingsrecht. “Laten we de tak niet afzagen waarop onze welvaart steunt,” aldus de premier. “We moeten de lat hoog durven te leggen. Het risico is dat je dan soms onder de lat door springt. Maar dan spring je nog altijd hoger dan wanneer je helemaal geen lat legt,”aldus Verhofstadt in een interview in de Gazet Van Antwerpen enkele weken geleden. De premier zijn ambitie heeft ons land geen windeieren gelegd. Volgens cijfers van de federale overheidsdienst Economie creëerde de huidige legislatuur 193.000 nieuwe jobs. Ook voor de volgende legislatuur kiest Open Vld opnieuw voor jobcreatie en lanceert ze een nieuwe belofte van 200.000 nieuwe jobs in haar verkiezingsprogramma. Mensen die voor zichzelf kunnen zorgen en niet afhankelijk zijn van een uitkering vormen namelijk de pijlers van een degelijke welvaartstaat. Vooral nu wanneer bijvoorbeeld Opel Antwerpen dreigt 1.400 jobs te schrappen, is zo’n streven onontbeerlijk. Daarom waarschuwt premier Verhofstadt voor ondoordachte en spontane stakingen. “Die acties dreigen ons sociaal model te ondergraven, ze ondermijnen het vertrouwen in onze economie en ze schaden de welvaart. Uiteraard heb ik begrip voor de situatie bij Opel Antwerpen. Deze reacties zijn geboren uit oprechte verontwaardiging maar we mogen ons niet laten ontmoedigen. Integendeel, het moet ons alert maken om net meer inspanningen te doen om jobs te creëren.” |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bart Somers nodigt ACW-voorzitter Renders uit voor armoedeoverleg
4 april 2007 - Voorzitter Bart Somers reageert verrast op de uitlatingen van ACW-voorzitter Jan Renders in De Standaard van woensdag 4 april waarbij Renders zegt dat Open Vld maar weinig geeft om de armen. Bart Somers is het daar niet mee eens, maar zoekt de politieke controverse niet op. Integendeel, hij nodigt de heer Renders graag uit voor een open dialoog. "Ik vind de armoedeproblematiek te belangrijk om hierover een politiek welles-nietes-spel te voeren. In een open dialoog wil ik met hem nagaan hoe we de maatregelen die we onder paars al namen, zoals de verhoging van het leefloon of de invoering van dienstencheques, in de toekomst nog verder kunnen versterken." "Open Vld heeft de voorbije jaren maar al te goed aangetoond dat de partij er niet alleen is voor zij die het goed hebben. Integendeel, met concrete maatregelen hebben de regeringen Verhofstadt juist aangetoond dat onze partij er in de eerste plaats is voor zij die het moeilijk hebben," aldus Somers. Onder Dehaene werd de kloof tussen arm en rijk groter. Het leefloon werd door de besparingen van Dehaene niet meer aangepast aan de gestegen welvaart. Zo ontstond er een kloof van 10 procent. Onder Verhofstadt kwam er een inhaaloperatie. Op 8 jaar tijd werd het leefloon met 8 procent opgetrokken. Op 1 januari van volgend jaar komt er nog eens een verhoging met 2 procent, waardoor het leefloon 10 procent gestegen zal zijn dankzij de beslissingen van de regeringen Verhofstadt. Bovendien werd het succesvolle systeem van de dienstencheques ingevoerd. Bart Somers: "Daarmee sloegen we twee vliegen in één klap: vele tienduizenden Vlaamse gezinnen kregen een betaalbare hulp in het huishouden en meer dan 40.000 mensen, veelal laaggeschoolden die in de kansarmoede terecht gekomen waren, een job en dus een uitzicht op een beter leven." Renders pleit er voor om het systeem van de dienstencheques daarom nog verder uit te breiden. "In Open Vld vindt hij hiervoor een bondgenoot, één van de weinigen in het parlement." "Ik zou kunnen zeggen dat we hebben moeten wachten op een regering mét liberalen vooraleer men het nodige geld wilde uittrekken om het leefloon op te trekken," zegt Somers. "Maar ik wil over deze belangrijke problematiek liever geen politieke controverse voeren. In de plaats daarvan wil ik de heer Renders uitnodigen voor een gesprek. Ik hoop met hem te kunnen nadenken over hoe we dit schrijnende probleem, waar ik ook als burgemeester van een multiculturele stad elke dag mee wordt geconfronteerd, uit de wereld kunnen helpen." |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien moet je er bij je partij toch maar eens op aandringen om de toegang tot bibliotheken te ontzeggen voor mensen die minder dan 6 hectare bouwgrond hebben. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
't is niet omdat de VLD als "liberale" partij beweert dat ze jobs kan creeren, dat die jobs er ook zijn en bovendien dat de bevolking nog in die leugens trapt.
Als "liberale" partij een paar OVERHEIDSjobkes creeren links en rechts zal niet helpen voor de leugenaars. gesubsidieerde overheidsjobs telt echt niet mee, sorry. Integendeel zou ik zeggen want die kosten geld, een negatief saldo dus. |
Citaat:
|
Inderdaad, slechts vijftien procent van die jobs zijn overheidsjobs.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be