![]() |
Angst voor islamisering in Turkije groeit.
'Angst voor islamisering in Turkije' Die titel komt niet van mij, het staat zo in de krant!
Het gaat over: verbod op alcohol, weerstand tegen verbod op de hoofddoek, zwembaden gescheiden voor m&v, grote toename van leerlingen in islamitische scholen, meer en betere jobs voor leerlingen uit islamitische scholen enz Is dat realiteit, is dat gebrek aan verdraagzaamheid (of racisme!) vanwege 'extreemrechts' veroorzaakt door islamofobie? Aan u het woord! |
Als de islamisering een betere alternatief biedt op een betere leven dan het kapitalisme waarom niet ??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens ericferemans zal dat ook weer de schuld van het VB zijn. |
Islamisering van Turkije ? Beter dan het kapitalisme ? Laat ze maar islamiseren: dan daalt de kans dat ze bij de EU komen, pijlsnel. De bevolking in de EU zal Turkije nog méér afwijzen dan nu. "Laat de Turken dan maar snurken" .
|
Citaat:
De EU is echter te buigzaam voor de USA, die als een de passie prekende vos zelf de (veel minder griezelige en cultuurvijandige) Mexicanen probeert buiten te houden. |
ik vind het toch wel onnozel dat dat "bang zijn voor islamisme" nu pas de kop opsteekt, in de periode van de presidentverkiezingen.
De AKP is al sinds 2002 aan de macht... heeft iemand ondertussen taferelen opgemerkt die aan Iran doen denken ofzo??? Sommigen trappen hier met open ogen in... er is helemaal geen islamisering aan de gang in Turkije. Dit is alleen maar opgeworpen om de presidentverkiezingen saboteren. |
Citaat:
|
Citaat:
een vaststelling die trouwens wereldwijd opgemerkt wordt. Betwist je de feiten die hier bovenaan werden vermeld. Mogelijk heb je gelijk, maar we willen wel wat meer uitleg. Of is de enige uitleg dat je 'progressief' bent. Wat dat ook al moge betekenen. |
Citaat:
|
Weer een reden dat turkije niet bij Europa mag
|
Citaat:
Citaat:
verbod op alcohol. Bij mijn weten is is alcohol niet verboden in Turkije. weerstand tegen verbod op hoofddoek. Dat is nu niet meer dan vroeger hoor. De eerste opstanden waarmee de jonge Turkse staat mee te maken kreeg, dat was in de jaren 30, waren ook religieus geinspireerd, tegen de nieuwe politieke klasse die trachtte secularisatie door te voeren. Niks nieuws dus onder de zon. gescheiden zwembaden. In Turkije heeft een klasse altijd samen gezwommen, een andere klasse altijd apart gezwommen... zou ik willen zeggen maar dat is niet zo. Die bepaalde klasse heeft nooit gezwommen, maar er is emancipatie ingezet en wilt de vrouwelijke helft van die klasse ook zwemmen. En ze kiezen ervoor apart te zwemmen. En de klasse die samen zwemt, tja, die zwemt toch gewoon samen verder. Er is toch geen verbod? Die islamitische scholen in turkije zijn meer te vergelijken met onze katholieke cholen hier. En geenszins met bv de madrasas in Egypte of Pakistan. Als jij dit denkt, weet jij niet waarover je spreekt. En nu de vraag: vind jij onze katholieke scholen een bedreiging voor onze democratie? meer en betere jobs. Jij hebt liever doelbewuste discriminatie? |
Citaat:
weet ge wat, in plaats van redens allerhande uit te vinden, zeg gewoon dat je xenofoob en islamofoob bent. dat kost je stukkken minder energie. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus niet helemaal correct te denken dat ik doelbewuste discriminatie verkies. Zopas lees ik in DS: "Het machtige Turkse leger, dat zich opwerpt als hoeder van de seculiere staat, heeft de regering-Erdogan vorige week gemaand radicale islamitische groepen minder hun gang te laten gaan. Zondag namen in Istanbul meer dan 700.000 mensen deel aan een demonstratie tegen de regering" Hoe verklaar jij dit? |
Citaat:
Erdogan en zijn kliek zijn geen kemalisten. Als ze het presidentieel paleis in handen krijgen, dan kunnen ze de echte kemalistische bastions van dat land één voor één opbreken. De president van Turkije heeft nogal wat macht, zoals blijkt uit dit copy/paste (van icfi): Citaat:
ok, het is waar: Erdogan en zijn kliek zijn islamitischer maar Turkije islamiseren... dat doen ze niet. kijk naar het beleid van de afgelopen 5 jaar! |
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be