Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Houd je meer van Frankrijk of van Nederland? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88812)

Turkse Nederlander 3 mei 2007 22:47

Houd je meer van Frankrijk of van Nederland?

Van welk land houd je meer?

koewachtenaar 3 mei 2007 22:53

Nederland natuurlijk.

baseballpolitieker 3 mei 2007 22:55

Frankrijk natuurlijk! :vlaander:

Internaut 3 mei 2007 22:55

Leve de narcostaat!

1 Bijlage(n)
Nederland omwille van de taal en gewoon de cultuur, we zijn er als Vlamingen nauwer verwand aan zoals Walen nauwer verwand zijn met Fransen.
Ik vind Nederlanders erg ruimdenkend maar velen dezelfde levenstandaard hebben en zelfde huisjes. Voor de rest hun tolerant drugsbeleid wat maakt dat het interessant is om er veel op vakantie te gaan.
Ik vind hun vrouwen mooier maar zij vinden de onze mooier. Ach het gras is altijd groener aan de overkant zeker ;)
Fransen doen me te veel aan Walen denken die weigeren een andere taal te praten. Is er wel een goede keuken maar niet zo een speciaal land vind ik.

Carelski 3 mei 2007 22:58

Qua landschappen en diversiteit Frankrijk, vooral de Provence.

koewachtenaar 3 mei 2007 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2641434)
Nederland omwille van de taal en gewoon de cultuur, we zijn er als Vlamingen nauwer verwand aan zoals Walen nauwer verwand zijn met Fransen.
Ik vind Nederlanders erg ruimdenkend maar velen dezelfde levenstandaard hebben en zelfde huisjes. Voor de rest hun tolerant drugsbeleid wat maakt dat het interessant is om er veel op vakantie te gaan.
Ik vind hun vrouwen mooier maar zij vinden de onze mooier. Ach het gras is altijd groener aan de overkant zeker ;)
Fransen doen me te veel aan Walen denken die weigeren een andere taal te praten. Is er wel een goede keuken maar niet zo een speciaal land vind ik.

Heel correct ,daar ik zowat op de grens woon eet ik dan ook van beide walletjes.

ancapa 4 mei 2007 06:15

van de Nederlanders als volk...

ook van Frankrijk als met de nieuwe president Sarkozy !

Bhairav 4 mei 2007 06:32

Want ja, zo gelijken op Nederlanders dat we doen! :roll:

Zwartengeel 4 mei 2007 06:35

Nederland natuurlijk.

La Chunga 4 mei 2007 07:13

Om zaken mee te doen? Nederland.
Om te leven als god in Frankrijk? Vraag stellen is ze beantwoorden zeker.

Bierke 4 mei 2007 07:35

Lol Nederland natuurlijk, dat was niet bepaald de uitdaging, ik had er België ook bijgezet, en om het moeilijk te maken Vlaanderen :p

Enter 4 mei 2007 07:35

Luxemburg

MisterXYZ 4 mei 2007 08:17

Ik hou van géén van beiden, ik hou van mijn vakantieland, wat Andorra is!! Prachtige natuurstreek, echt waar een aanrader!!

job 4 mei 2007 09:18

Als land en haar landschap, kan ik zowel NL (denk maar eens aan de Veluwe) als FR (denk maar eens aan de Provence) best waarderen.
Als ik een beoordeling op basis van haar inwoners moet maken steken de NL'ers er met kop en schouders (niet alleen letterlijk) bovenuit. Ze zijn vriendelijk, hebben een zeer open kijk, zijn assertief, zonder dit te verwarren met agressief taalgedrag. Enz...
Als ik de Fransen bezig zie en hoor krijg ik allengs kotsneigingen. Ze zijn zo bekrompen, zo op zichzelf, hun keuken trekt op niks, hun (tafel)manieren nog op minder. Hub arrogantie druipt zo af van hun eigenbelang. Ze houden enkel van hun francofonie en haar wereldje, hun eigen kunstmatig gecreerd eilandje 'Francofonia'. Zo 'blassée'....:roll:

Om kort te zijn, ik hou best van Frankrijk, het is een zeer mooi land, alleen spijtig dat er Fransen wonen....:lol: :lol:

Derk de Tweede 4 mei 2007 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2641763)
Als land en haar landschap, kan ik zowel NL (denk maar eens aan de Veluwe) als FR (denk maar eens aan de Provence) best waarderen.
Als ik een beoordeling op basis van haar inwoners moet maken steken de NL'ers er met kop en schouders (niet alleen letterlijk) bovenuit. Ze zijn vriendelijk, hebben een zeer open kijk, zijn assertief, zonder dit te verwarren met agressief taalgedrag. Enz...
Als ik de Fransen bezig zie en hoor krijg ik allengs kotsneigingen. Ze zijn zo bekrompen, zo op zichzelf, hun keuken trekt op niks, hun (tafel)manieren nog op minder. Hub arrogantie druipt zo af van hun eigenbelang. Ze houden enkel van hun francofonie en haar wereldje, hun eigen kunstmatig gecreerd eilandje 'Francofonia'. Zo 'blassée'....:roll:

Om kort te zijn, ik hou best van Frankrijk, het is een zeer mooi land, alleen spijtig dat er Fransen wonen....:lol: :lol:

De spijker op zijn kop! 8-)

Raf C 4 mei 2007 09:34

Frankrijk natuurlijk.

In Nederland hou ik wel van Amsterdam en Zeeland.

nubian 4 mei 2007 10:37

ik hou van beide landen. Ik hou van de Fransen omwille van hun 'savoir vivre' en van de Nederlanders hun openheid en nog andere dingen;-)

fox 4 mei 2007 10:42

Nederlanders zijn arrogante blaaskaken die het nodig achten om elke dag het warm water uit te vinden.

Frankrijk dus

Pieke 4 mei 2007 11:29

hmm, kiezen tussen pest en cholera

Leuke keuze

;-)

1handclapping 4 mei 2007 11:30

In Frankrijk denkt men over België als een franstalig land.
In Nederland denkt men over België als een nederlandstalig land.

In beide landen vertelt men "belgenmoppen" met als rode draad dat Belgen dom zijn. In beide landen kan men zich niets voorstellen bij "Vlamingen" of "Walen" dat zijn voor iedereen gewoon "Belgen". In feite was Jacques Brel een Vlaming en is Yves Letherme een Waal (..)

De mensen in Koewacht leven overigens in de nabijheid van talrijke "Walen"
die inmiddels verzeeuwsvlaamst zijn (de protestantse Walen weken na 1585
"en masse"" uit naar dat gebied.)

Ten slotte : "Air France" is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be