![]() |
brussel hoofdstad van Vlaanderen??
http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=346192
Artikel in de libre vandaag; Blijkbaar toch een beetje schrik: zie verwijzing naar het feit dat in Wallonië weinig aandacht werd geschonken aan die uitspraak. |
Typisch frankofone anti-Vlaamse propaganda zoals we ze in LLB wel meer telezen krijgen. Het enige wat er nog ontbeekt in het artikel zijn de gaskamers waarin anderstaligen in een onafhankelijk Vlaanderen ongetwijfeld gaan belanden...
|
Citaat:
Moest ik dit in een Vlaamse krant lezen, zou ik onmiddellijk denken dat het een column is? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet ook niet waar ze dat precies gelezen hebben... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef dien tiep van de VUB gelijk.Het jonge allochtone volkje verneederlandsen, die zijn daar zeker niet tegen. Die zien meer verdraagzaamheid en pluralisme in Vlaanderen dan in Wallonië of Brussel. Brussel heeft een Vlaamse toekomt.
Spijtig genoeg komt dat niemand politiek uit om daar voor te ijveren. Misschien maar best ook dat het Vlaams Belang in Brussel tweetalig is. De Brusselse allochtonen zouden gevoelig minder enthousiast zijn moest het Vlaams Belang daar als enige partij voor een Vlaams Brussel opkomen. Als het Vlaams Belang Brussel echt verneederlandst wil zien kan het daar maar beter over zwijgen en de Vlaamse Beweging druk laten uitoefenen in de andere partijen. |
Onlangs nog eens in Brussel geweest?
Het lijkt eerder hoofdstad van Eurabie |
Citaat:
Tevens in DM, DS en volgende week Knack. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Komt erop neer dat je wel gek moet zijn om uw in de frans te leren en eerder te neigen naar Wallonië dan naar het rijkere Vlaanderen. Maar langs de andere kant heeft de eigen identiteit alle prioriteit. Er bestaan geen Turkse Belgen. Alleen maar Belgische Turken. Er bestaan geen Algerijnse Belgen, alleen maar Belgische Algerijnen. En dus moet men ook wel gek zijn Nederlands te praten wanneer dat niet absoluut noodzakelijk is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be