Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Peiling verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88849)

Praetorian 4 mei 2007 15:49

Peiling verkiezingen

Op welke linkse (CAP, PvdA) of centrumpartij (Groen!, Sp.a) zal u stemmen?

duveltje382 4 mei 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2642546)
Op welke linkse (CAP, PvdA) of centrumpartij (Groen!, Sp.a) zal u stemmen?

Als ik links moest zijn zou ik op De Limburgse Leeuw(CAP) kiezen
Maar SPA is niet Links niet recht maar averechts

GaRnaaLBeeR 4 mei 2007 16:33

Ik stem SP.a..... maar niet centrum.

duveltje382 4 mei 2007 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2642633)
Ik stem SP.a..... maar niet centrum.

Wees daar maar niet trost op hoor,met dank van al de Armen in België

GaRnaaLBeeR 4 mei 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2642641)
Wees daar maar niet trost op hoor,met dank van al de Armen in België

Om niet weer opnieuw over SP.a rood te beginnen moet je even genoeg nemen met de link.
http://www.sp-a-rood.be/index.html

Dr. Strangelove 4 mei 2007 16:46

Ik twijfel nog steeds. (Wat meteen bewijst dat niet alle "zwevende kiezers" geen interesse in politiek vertonen, integendeel).

Ik vermoed dat ik voor de Senaat op Peter Tom Jones van Groen zal stemmen, in de hoop dat hij en zijn medestanders er in zullen slagen om Groen vanuit het centrum naar links te krijgen.
Voor de Kamer twijfel ik tussen een tactische stem (met de wasknijper) op de SP.a, of een aanmoedigingsstem op CAP (in de vage hoop dat dit geen doodgeboren kind is).

Op de PVDA zie ik mezelf niet stemmen vooraleer de jonge garde er in geslaagd is om alle ouwe maoïsten en stalinisten aan de kant te zetten, en naar de vuilnisbak van de geschiedenis te verwijzen, waar ze thuishoren.

Maar misschien hebben de forumleden goede argumenten om mij en andere radicaal-linkse politiek-daklozen van mening te doen veranderen?

Dr. Strangelove 4 mei 2007 16:47

Oh ja, een vraagje, wie zijn de SP.a-Rood-kandidaten in Oost-Vlaanderen?

Praetorian 4 mei 2007 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2642661)
Maar misschien hebben de forumleden goede argumenten om mij en andere radicaal-linkse politiek-daklozen van mening te doen veranderen?

Stemmen in het licht van het historisch materialisme? 8-) Als een kopstuk van Groen! boutweg beweert dat de socio-economische breuklijn voor haar geen halszaak is, dan ga je toch niet op dergelijke mensen stemmen? Je kan dan evengoed op De Croo stemmen, daar krijg je tenminste nog een echte pint+worst van op het lokale dorpsfeest.

StevenNr1 4 mei 2007 16:49

Als ik ga en geen zin heb om ongeldig te proberen stemmen, wordt het PVDA.

(Sorry voor de eerdere typfout :-) )

Dr. Strangelove 4 mei 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2642666)
Stemmen in het licht van het historisch materialisme? 8-)

Kan je verduidelijken wat je hiermee bedoelt, Praetorian?

Praetorian 4 mei 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2642671)
Kan je verduidelijken wat je hiermee bedoelt, Praetorian?

Was nog niet klaar, heb het verbonden met de visie van Groen!.

Praetorian 4 mei 2007 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2642669)
Als ik ga en geen zin heb om ongeldig te proberen stemmen, wordt het blanco.

Proteststemmen halen nog iets uit, kijk naar het VB en hun dominant discours.

GaRnaaLBeeR 4 mei 2007 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2642664)
Oh ja, een vraagje, wie zijn de SP.a-Rood-kandidaten in Oost-Vlaanderen?

Vertrouwde en nieuwe gezichten verzamelden rond de kandidaten voor de Antwerpse kamerlijst, Antoon Stessels (15de plaats) en Karen Milants (18de plaats), aan de vertrekplaats van de veerboot tussen Lillo en Doel. Op de linkeroever wachtten meer militanten en de kandidaten uit Oostende en Beveren (resp. Yves Miroir, voor de senaatslijst, en Issam Benali, 9de opvolger op de Oost-Vlaamse kamerlijst) om de groep te vervoegen en dan richting molen te trekken voor een gezamenlijke vergadering en persconferentie. Het weer was mooi, en de omgeving goed uitgekozen voor de lancering van de eerste speerpunten... De eerste programmapunten tonen alvast één eigenaardigheid; SP.a Rood heeft lak aan de provinciegrenzen en zal haar campagne richten tot het 'stadsgewest' – het grote gebied rond de haven – en daarnaast in de grote steden, zoals Oostende en Gent. Hiermee slaat ze de brug tussen de verschillende kandidaten en benadrukt ze haar focus op �*l de werkenden in de grote economische centra.
http://www.sp-a-rood.be/Verkiezingen...20stem....html

Praetorian 4 mei 2007 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2642692)
Vertrouwde en nieuwe gezichten verzamelden rond de kandidaten voor de Antwerpse kamerlijst, Antoon Stessels (15de plaats) en Karen Milants (18de plaats), aan de vertrekplaats van de veerboot tussen Lillo en Doel. Op de linkeroever wachtten meer militanten en de kandidaten uit Oostende en Beveren (resp. Yves Miroir, voor de senaatslijst, en Issam Benali, 9de opvolger op de Oost-Vlaamse kamerlijst) om de groep te vervoegen en dan richting molen te trekken voor een gezamenlijke vergadering en persconferentie. Het weer was mooi, en de omgeving goed uitgekozen voor de lancering van de eerste speerpunten... De eerste programmapunten tonen alvast één eigenaardigheid; SP.a Rood heeft lak aan de provinciegrenzen en zal haar campagne richten tot het 'stadsgewest' – het grote gebied rond de haven – en daarnaast in de grote steden, zoals Oostende en Gent. Hiermee slaat ze de brug tussen de verschillende kandidaten en benadrukt ze haar focus op �*l de werkenden in de grote economische centra.

Entrisme heeft nog nooit gemarcheerd binnen de (B)SP, wil wel gerust eens zien of Rood sterker in de schoenen staat dan de linkse krachten binnen de BSP in de jaren '60. Zuiver uit historisch oogpunt heb ik zeer zwaar mijn twijfels.

Dr. Strangelove 4 mei 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2642666)
Stemmen in het licht van het historisch materialisme? 8-) Als een kopstuk van Groen! boutweg beweert dat de socio-economische breuklijn voor haar geen halszaak is, dan ga je toch niet op dergelijke mensen stemmen? Je kan dan evengoed op De Croo stemmen, daar krijg je tenminste nog een echte pint+worst van op het lokale dorpsfeest.

Ach, weet je, ik krijg ook de kriebels van het totale gebrek aan economisch-analytisch vermogen van de meeste groene kopstukken. En het feit dat ze niet eens durven het woord "kapitalisme" gebruiken, maar in plaats hiervan opteren voor het afgrijselijke neologisme "doorholeconomie" ... It's nearly a laugh, but it's really a cry.

Maar van PTJ weet ik dat hij in ieder geval niet in dat bedje ziek is. Soms vraag ik mij af of hij zich niet van partij heeft vergist.

Praetorian 4 mei 2007 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2642698)
Ach, weet je, ik krijg ook de kriebels van het totale gebrek aan economisch-analytisch vermogen van de meeste groene kopstukken. En het feit dat ze niet eens durven het woord "kapitalisme" gebruiken, maar in plaats hiervan opteren voor het afgrijselijke neologisme "doorholeconomie" ... It's nearly a laugh, but it's really a cry.

Maar van PTJ weet ik dat hij in ieder geval niet in dat bedje ziek is. Soms vraag ik mij af of hij zich niet van partij heeft vergist.

Idem hier de vraag: Groen! heeft een traditie van middenveldsorganisaties te domineren en te parasiteren voor eigen gewin. De vraag is hoe sterk de invloed van PTJ zal zijn.

Dr. Strangelove 4 mei 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2642692)
http://www.sp-a-rood.be/Verkiezingen...20stem....html

Bedankt voor de info.

duveltje382 4 mei 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2642679)

En met al de overgenomen punten van andere... mag de VB kiezer niet klagen hé!!! Hij krijg waar voor zijn geld;)

StevenNr1 4 mei 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2642679)

'k Had een foutje getypt :oops:

Praetorian 4 mei 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2642713)
En met al de overgenomen punten van andere... mag de VB kiezer niet klagen hé!!! Hij krijg waar voor zijn geld;)

Helaas de foute punten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be