Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe doen assertieve armen dat? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88883)

eno2 5 mei 2007 09:59

Hoe doen assertieve armen dat?

Ik neem aan dat ik geen assertieve arme ben.
Aangezien ik niet beschik over telefoon, TV, GSM, Internet, PC, frigo, wasmachine, laat staan auto of brommer en verder ook niet drink, rook, of uitga.
Veel assertieve armen kunnen dat blijkbaar wel.
Ik vraag me soms af hoe ze dat presteren op een luizen-uitkering.
Ik moet dringend wat assertiviteit bijleren ...
Gaan bijwerken of hulp van buitenaf vragen...
Maar in zekere zin ben ik wél assertief:
Ik koop niets meer.

duveltje382 5 mei 2007 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2643740)
Aangezien ik niet beschik over telefoon, TV, GSM, Internet, PC, frigo, wasmachine, laat staan auto of brommer en verder ook niet drink, rook, of uitga.
Ik koop niets meer.

Maar je beschikt dan wel over een stel heel goed werkende hersenen!!!!!!
Das veel meer waard eno2

eno2 5 mei 2007 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2643759)
Maar je beschikt dan wel over een stel heel goed werkende hersenen!!!!!!
Das veel meer waard eno2

Totnogtoe niet veel meer dan nul euro...

Werner 5 mei 2007 10:28

Hey,

Totnogtoe niet veel meer dan nul euro...

Ken het gevoel en dan weet je onmiddellijk in wat voor een beestenwereld we leven. Maar vreemd genoeg begin je dan veel helderder te denken omdat je uit de hypnose van dat geld geraakt.

Komt wel goed

skaldis 5 mei 2007 11:04

Citaat:

Ik koop niets meer.

Sjacheren door netwerking (drugs, gsm's, brommertjes, films, muziek, gestolen goederen), zwartwerk, roommate zoeken die ergens anders ingeschreven staat, ... .
Er zijn inderdaad een percentage armen die meer geld door de handen zien gaan dan menig werkende niet arme.

Chipie 5 mei 2007 15:26

Wat zou ik bezitten, indien ik, als gezonde maar werkonwillige 'werkzoekende' niet zou werken?
Buiten een pak miserie?... Niet veel denk ik...

Tja, wsl zou ik ook fulmineren op de maatschappij en me laten wijs maken dat als iedereen even veel zou verdienen, mijn lot anders zou zijn...

En dan moeten we nog beseffen dat we ongetwijfeld in één van de rijkste regio's van de wereld leven, met, zeker voor gezonde en begaafde mensen, enorm veel mogelijkheden...

An Arkos 5 mei 2007 15:43

Ga eens langs bij supermarkten na sluitingstijd en kijk eens wat er in de containers zit, laat je niet afschrikken door het feit dat 'het schooierig is om in vuilbakken te zitten'. Supermarkten gooien schandalig veel eten weg dat nog perfect eetbaar is (vlees van daar is echter niet aan te raden).
Na een marktdag kun je langsgaan bij de groentenkramen om te vragen of ze nog eten hebben dat ze niet meer verkopen, dit is meestal in slechtere staat dan het eten uit de supermarkt, maar over het algemeen is de helft nog perfect eetbaar.
Rond Halloween staan om de een of andere reden voor verschillende huizen pompoenen weg te rotten, doe eens een goede daad en help deze arme pompoenen.

HAMC 5 mei 2007 17:10

Misdaad mijn jonge arme, dat is de toekomst.

Don Quichote 5 mei 2007 17:22

Iemand die gestudeerd heeft..en gezond is...
En van geen hout pijlen weet te maken ...

Goed stel hersenen?

duveltje382 5 mei 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2644359)

Goed stel hersenen?

Idd ik begrijp dit ook niet,ik lees die slimme gast zijn posten en zit te denken,wat doet die in de armoede :roll:

eno2 7 mei 2007 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2644378)
Idd ik begrijp dit ook niet,ik lees die slimme gast zijn posten en zit te denken,wat doet die in de armoede :roll:

Ik haat collaboratie met het kapitalisme, al vanaf mijn vroege jeugd noemen "ze" me Rudy Dutchke"....
Mijn einddiploma is me door de inrichtende macht geweigerd vanwege het leiden van een studentenopstand .
Het ene multinationale bedrijf waarvoor ik als industrieel topverkoper 15 jaar gewerkt heb, heeft na 15 jaar klantenaanbrengen de hele aangebrachte portefeuille zonder meer op zak gestoken door me zonder vergoeding op straat te gooien. (Zoals ook vier vijf oudere collega's voor mij). Ik kon moeilijk veranderen van bedrijf want ik had een anti-concurrentiebeding in mijn contract.

Geld motiveert me ook helemaal niet, de tijd dat ik alleen dingen doe voor geld, is al 25 jaar voorbij.

Goed bekeken hé...

Ik kon natuurlijk nergens anders in de branche meer terecht... en dan, zonder diploma kan niemand iets aanvangen..

fox 7 mei 2007 09:44

Citaat:

Ik koop niets meer.

Hoe breng jij eigenlijk zoveel tijd door op dit forum zonder internet? Trouwens, veel moeite kan je toch ook niet doen om een (betere) baan te vinden als je dag in dag uit je tijd moet besteden aan het uiten van je ongenoegen.
Misschien moet je eens de schuld van wat er misloopt in je leven, bij jezelf gaan zoeken. Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker om je eigen gebreken af te schuiven op de onmenselijke maatschappij. Ik geef meer dan de helft van mijn loon af aan mensen zoals jij en dan nog zitten jullie op de kap van hardwerkende mensen zoals mezelf.

Chipie 7 mei 2007 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2647289)
Ik haat collaboratie met het kapitalisme, al vanaf mijn vroege jeugd noemen "ze" me Rudy Dutchke"....
Mijn einddiploma is me door de inrichtende macht geweigerd vanwege het leiden van een studentenopstand .
Het ene multinationale bedrijf waarvoor ik als industrieel topverkoper 15 jaar gewerkt heb, heeft na 15 jaar klantenaanbrengen de hele aangebrachte portefeuille zonder meer op zak gestoken door me zonder vergoeding op straat te gooien. (Zoals ook vier vijf oudere collega's voor mij). Ik kon moeilijk veranderen van bedrijf want ik had een anti-concurrentiebeding in mijn contract.

Geld motiveert me ook helemaal niet, de tijd dat ik alleen dingen doe voor geld, is al 25 jaar voorbij.

Goed bekeken hé...

Ik kon natuurlijk nergens anders in de branche meer terecht... en dan, zonder diploma kan niemand iets aanvangen..

:oops:

King of beggars and fleas 7 mei 2007 09:54

de clou is dat voor de meeste armen hun gebrek aan assertiviteit oorzaak van hun armoede is

maar ook te assertief zijn kan een reden zijn om kansen aan je neus voorbij te zien gaan - teveel gelijk hebben dus

eno2 behoort duidelijk tot deze laatste groep

hij is uiterst assertief wat ik een goede zaak vindt

de maatschappij zal moeten leren om met die assertiviteit en met zijn gelijk om te gaan

eno2 7 mei 2007 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2647330)
Hoe breng jij eigenlijk zoveel tijd door op dit forum zonder internet? Trouwens, veel moeite kan je toch ook niet doen om een (betere) baan te vinden als je dag in dag uit je tijd moet besteden aan het uiten van je ongenoegen.
Misschien moet je eens de schuld van wat er misloopt in je leven, bij jezelf gaan zoeken. Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker om je eigen gebreken af te schuiven op de onmenselijke maatschappij. Ik geef meer dan de helft van mijn loon af aan mensen zoals jij en dan nog zitten jullie op de kap van hardwerkende mensen zoals mezelf.

Ok 't is mijn eigen schuld dat rectoren machtsmisbruiuk plegen en je uit het bedrijf laten wegsturen waar je je eindthesis maakt omdat je ik citeer "toch geen technisch ingenieur gaat worden".

Ok het is mijn eigen schuld dat ik zelf mijn studies moest bekostigen als halve wees en zoontje van een meestal werkloze schoenstikster.

Het is mijn schuld dat multinationals machtsmisbruik plegen door via dure advocatenbureau's topverkopers die 15 jaar klanten aangebracht hebben
op straat te laten gooien zonder ontslag vergoeding en zonder vergoeding voor het aangebrachte klieënteeel.
Ok het is mijn schuld dat ik als taxichauffeur zes jaar lang mijn kost niet kon verdienen en al mijn spaargeld moest aanspreken en opdoen om aan survival te doen (zegge en spreke een miljoen oude frankskens op zes jaar tijd).
Ok het is mijn schuld dat V-Tax steeds minder floreerde, overgenomen werd, en op de fles ging uiteindelijk.
Ok het is mij schuld dat de belgische regeringen nou net diegenen zijn die het meest op de kap zitten van hardwerkende nietsverdienende Vlamingen zoals ik als taxichauffeur, door mij als laagstverdiener 25% van mijn minimumloon als criminele belasting (crimbelas) in te houden en mij zo onder de armoededrempel te drukken, hardwerkend en al...
Ok de ongelooflijke discriminatie tegen langdurige oudere werklozen is helemaal mijn eigen schuld.
Geen enkele baas wil die nog, maar ze gaan de weinige ouderen die wel nog werken eens een beetje langer laten werken...

Waar ik internet is mijn zaak.
Op toestellen van het OCMW, als je het wil weten...

Ik breng mijn tijd door waar ik wil en zoveel als ik wil en hoe ik wil, in de mate dat ik mij dat met mijn dop onder de armoededrempel kan permitteren...

eno2 7 mei 2007 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2644359)

Goed stel hersenen?

Willen we onze hersenen eens vergelijken?
De meeste emanaties van de jouwe spreken al voor zichzelf...
Mijn hout en pijlen zijn van betere kwaliteit dan de jouwe.
Maar misschien heb jij wél een diploma?

King of beggars and fleas 7 mei 2007 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2647471)
Willen we onze hersenen eens vergelijken?
De meeste emanaties van de jouwe spreken al voor zichzelf...
Mijn hout en pijlen zijn van betere kwaliteit dan de jouwe.
Maar misschien heb jij wél een diploma?

er is niks zo zalig dan gewoon lomp zijn en op een stoel zitten.

Het zijn dat soort van typetjes die ze overal graag zien komen

hersenloos, kleurloos

vergelijk het met tofu, dat heeft geen smaak
en heeft het voordeel dat je het dan ook eender welke smaak kan geven.

op de arbeidsmarkt zijn het vaak de meest smaaklozen die de meeste kansen krijgen.

King of beggars and fleas 7 mei 2007 11:35

assertieve kansarmen zijn daarom meer dan wie ook aangewezen op hun economische soevereiniteit

moest eno2 de kans krijgen om zelfstandig te ondernemen ( eventueel iets artistieks mss ) dan zou hij uiteindelijk veel meer verdienen dan alle grijzen muizen hier in de draad samen.

en dit zelfs indien hij helemaal niet nastreefde om geld te verdienen

Chipie 7 mei 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2647351)
de clou is dat voor de meeste armen hun gebrek aan assertiviteit oorzaak van hun armoede is

maar ook te assertief zijn kan een reden zijn om kansen aan je neus voorbij te zien gaan - teveel gelijk hebben dus

eno2 behoort duidelijk tot deze laatste groep

hij is uiterst assertief wat ik een goede zaak vind

de maatschappij zal moeten leren om met die assertiviteit en met zijn gelijk om te gaan

De laatste 20 jaar ofwel werkloos ofwel een onderbetaalde job,die hem later nog 25.000 euro belatingen heeft gekost...
Als topverkoper onmiddellijk afgedankt worden zonder vergoeding...

Inderdaad, uiterst assertief...

De gebruikte gegevens zijn die hier op dit forum werden medegedeeld en dus openbaar...

Geertje 7 mei 2007 11:51

Citaat:

Ik koop niets meer.

Je zou ook kunnen gaan werken ! Of is dat teveel gevraagd ? :-o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be