Boadicea |
5 mei 2007 13:35 |
De hel van Tanger gaat verder.
Ik las vandaag een artikel in Gazet van Antwerpen over de chauffeur die onschuldig vastgezeten heeft in een Marokkaanse cel en op wiens ervaringen de film "De hel van Tanger" gebaseerd is.
Blijkbaar heeft die film de man niet veel goed gedaan, want hij wordt tot wanhoop gepest door allochtone jongeren. De man is invalide nadat hij in de Marokkaanse cel TBC opliep en kan zonder zijn puffer niet uit de voeten. Toch moet het allochtoon rucht hem pesten.
Zo is zelfs zijn neus ooit verbrijzeld geweest nadat hij een zwarte jongen betrapte, die dolomiet tegen zijn raam gooide. De dader loopt weer vrolijk rond en zijn moeder, een Belgische buurvrouw, heeft nog het lef om in de krant te gaan beweren dat haar zoon compleet onschuldig was.
Volgens haar en nog een andere vrouw met Belgische naam, maar zoon met naam Younes, wat genoeg zegt, terroriseert een gebrekkige man in zijn eentje bendes rondhangjongeren. Hij zou ze achtervolgen met een knuppel.
En volgens hen zijn het Belgische jongeren, ook al zien ze zo bruin als chocolade en gedragen ze zich naar de wet van de jungle.
Het gaat zelfs zo ver dat de twee vrouwen naar de burgemeester willen stappen.
Mag een mens zich dan niet meer verdedigen? Mag men niet meer de politie bellen als er overlast is in je buurt? Moet je daarvoor al gemolesteerd worden?
Uiteindelijk durft niemand nog iets doen, uit schrik voor represailles. Ik weet hoe het er in mijn buurt aan toe gaat en ik weet wie ik geloof. Daarbij zijn die buurvrouwen niet neutraal, vermits hun eigen zonen bij de geweldenaars van die man zijn.
|