Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Methodescholen nemen steeds hogere vlucht/Leve het individualisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88916)

Bhairav 5 mei 2007 18:42

Methodescholen nemen steeds hogere vlucht/Leve het individualisme

Citaat:

Methodescholen nemen steeds hogere vlucht

Zowel het aantal methodescholen als het aantal leerlingen in freinet- en aanverwante scholen blijf stijgen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het departement Onderwijs over het aantal leerlingen in basisscholen die volgens de regels van het methodeonderwijs werken.

Terwijl in 2002 13.131 leerlingen voor een methodeschool kozen, zijn dat er dit jaar al 16.309. Ook het aantal scholen neemt toe: 64 in 2002, 80 in 2007. Voor volgende jaar plant vooral het gemeenschapsonderwijs nog nieuwe methodescholen.

In tegenstelling tot vroeger worden die scholen steeds vaker binnen een net opgericht en niet langer door een onafhankelijke groep ouders. "Een betaalbaar gebouw vinden is onbegonnen werk", zegt Kris Denys van de Federatie van Onafhankelijke Pluralistische Emancipatorische Methodescholen, die haar tienjarig bestaan viert. Daarom willen wij aan de overheid vragen om gebouwen ter beschikking te stellen."(dm)
05/05/2007 09u19
Prima. Eindelijk beginnen ze meer aandacht te geven voor het individu, IPV iedereen als onderdeel van de massa te zien.
Vroeger liepen de kinderen in vernederende uniformkes op school, dit is het andere uiterste.

Chipie 5 mei 2007 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2644539)
Prima. Eindelijk beginnen ze meer aandacht te geven voor het individu, IPV iedereen als onderdeel van de massa te zien.
Vroeger liepen de kinderen in vernederende uniformkes op school, dit is het andere uiterste.

En nu kruipen ze op een hond.. :roll: ;-)

Asshen Sukar 5 mei 2007 20:12

Citaat:

Nu worden kinderen gepest omdat ze geen dure modekledij kunnen kopen.

Bhairav 5 mei 2007 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 2644736)

En dan meteen maar uniformen herinvoeren?

Bhairav 6 mei 2007 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 2644736)

Ik denk dat die methodescholen juist tegen die trend ingaan.
Dat snobisme is typisch voor gewone scholen. Individualisten trekken zich meestal niks aan van "mode" (voor zover dat nog bestaat, want er lijken wel tientallen trends elkaar te overlappen tegenwoordig).

Duupje 6 mei 2007 08:57

Citaat:

Ik denk dat dit de eerste maal is, dat ik u volg in iets.
Het individu is het belangrijkste dat er is.
Ikzelf vind het spijtig dat ik nooit naar zo'n school ben kunnen gaan. Ik ben dan ook op zoek naar een dergelijke school in mijn omgeving om mijn kroost heen te sturen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be