![]() |
nieuwe politieke partij?
hallo
Er zou beter een echte volkspartij moeten zijn , U weet wel , een partij die luistert naar het volk en wat er gebeurt in de maatschappij. Nu zijn die politiekers zakkenvullers. Kijk maar wat dat er weeral gebeurd is in België. De nieuwe partij: ( het zou hun verkiezingspunten kunnen zijn): - iedere persoon die zware misdrijven pleegt zou moeten veeeel zwaarder gestraft moeten worden , jong al oud, vooral de jongeren die geen respect meer hebben. De koolmijen moeten weer open, zoals dutroux, of gast die joey vermoord heeft, of onlangs in brussel , jongeren slaan man van 43 neer, hij is HERSENDOOD. of wel moet de doodstraf opnieuw ingevoerd worden, want dat zijn mensen die geen mensenrechten niet meer hebben, die zulke dingen doen. -De rijken in het algemeen, minder geld , meer juiste beslissingen nemen voor de werkmensen. Het gelijkt meer en meer op de tijd van Daens. |
Citaat:
|
Ik moet eerlijk toegeven dat ik van die tekst niet veel begrijp. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hallo. Er zou beter een echte anti-volkspartij ontstaan. Eentje zonder populistische politici die de zakken van 65% van de bevolking vullen, het milieu verknoeien, de ruimtelijke ordening verder naar de klote helpen, compleet geen beslissingen met visie nemen, het koningshuis en de loges blijven onderhouden, ......
|
Lachen?
Citaat:
|
Wat voor zever en gezever is me dat , hoe kom je er bij om zo iets te typen als de doodstraf herintevoeren:|
|
Citaat:
De doodstraf invoeren is geen zever maar iets fatsoenlijk en waardevol. |
WAT WAARDEVOL wie zijn wij mensen om andere mensen de dood in te jagen , iedere mens heeft recht op leven , en als ze iets zwaar verkeerd hebben gedaan moeten we ze gewoon zwaar laten boeten (en niet met hun leven):?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het "volk" bestaat niet, mijn beste - net zomin al het algemeen belang bestaat... Een partij verdedigt steeds een belangengroep. Enkel één-partij-systemen trachten de pretentie te hebben het hele volk te vertegenwoordigen.
Wat punt twee betreft, ben ik volledig akkoord - daarom proberen wij ook CAP op te bouwen - er moet inderdaad een antwoord komen op de pensée unique van het rechtse neoliberaal economische beleid; maar dan het je geen volkspartij nodig, maar een arbeiderspartij die de belangen van vakbonden en werknemers verdedigt. Wat punt één betreft kan ik niet goed volgen; gekken zijn van alle tijden, ik zie geen enkele redenen om op basis van die enkelingen ons systeem naar een nog repressief systeem om te buigen - Dat helpt toch geen ballen. Men kan beter de sociale oorzaken van misdrijven aanpakken en sociale controle stimuleren in plaats van repressie. Als er meer mensen op de treinen en op de lijnbussen zouden werken zoals vroeger zou er ook minder geweld zijn op die voertuigen bijvoorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De doostraf is humaner voor de dader, slachtoffer(s) en de maatschappij dan levenslange gevangenisstraf. |
Citaat:
|
Je bedoelt gewoon een populistische partij?
|
Iets met "warm water".
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be