Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Parlement blokkeert migrantenstemrecht niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8901)

Groen Valkje 4 februari 2004 20:40

Vlaams Parlement blokkeert migrantenstemrecht niet

Het Vlaams Parlement heeft woensdagavond een motie van belangenconflict verworpen die was ingediend tegen het wetsvoorstel dat gemeentelijk migrantenstemrecht invoert. De motie van CD&V kreeg de steun van VLD, Vlaams Blok en N-VA, maar omdat sp.a, Groen! en Spirit tegenstemden, werd de benodigde drievierdemeerderheid niet gehaald.

Mocht het belangenconflict zijn aangenomen, zou de behandeling van het wetsvoorstel inzake het migrantenstemrecht dat momenteel in de Kamer in behandeling is, zijn geschorst. Maar de 85 ja-stemmen waren niet genoeg in het licht van de 36 tegenstemmen en de ene onthouding om de behandeling van het voorstel op federaal niveau tegen te houden. De motie kwam van Johan Sauwens (CD&V), die meent dat het migrantenstemrecht haaks staat op het streven naar integratie via verplichte inburgering dat in Vlaanderen op grote instemming kan rekenen. Bovendien gaat het de Nederlandstaligen in Brussel verder minoriseren, aldus CD&V. De VLD, die gekant is tegen het migrantenstemrecht, steunde de motie. André Denys zei dat er een wet wordt opgedrongen die niet de goedkeuring wegdraagt van een meerderheid van de bevolking in Vlaanderen en een meerderheid van de Vlaamse verkozenen. Hij beschouwt de motie als een Vlaamse alarmbel.

Zo worden de vreemdelingen die belastingen betalen hier ook een beetje baas en wordt belgiê wat deftiger 8)

Rudy Van Nespen 4 februari 2004 20:44

Of hoe blind de linkse politici wel zijn...

Bob 4 februari 2004 22:06

Nu 85 stemmen voor blokkering en slechts 36 stemmen tegen, blijkt mij toch een duidelijk signaal. Als eens uitgerekend hoeveel percent dit is ? Inderdaad meer dan 70%.
Maar ja, wat wilt ge bewijzen ?

Vlaamse Leeuw 4 februari 2004 22:08

Het probleem is dat er een 4/5 meerderheid moet tegen stemmen en dat dit - door het aantal zetels van SPA, Spirit + Groen - niet mogelijk is, maar hopelijk is dit een duidelijk signaal dat Vlaanderen dit niet wil.

Knuppel 4 februari 2004 22:55

Het signaal dat Vlaanderen dit niet wil is allang duidelijk :!:
Je kan die ezels van partijslaven in de Belgische praatbarak echter wel naar het water leiden maar ze niet doen drinken.
Ik zou niets liever zien dan dat ze ter plekke uitdrogen. :twisted:
En die schaamteloze partijbendes durven zich nog altijd de vertegenwoordigers van het volk noemen! :evil:

Peace 4 februari 2004 23:04

Het is een linkse bende van volksverraders. Als de VLD de huidige regering in stand wil helpen maken zij zich ook schuldig aan verraad van de kiezer. Nu heeft de VLD een prachtige gelegenheid om te laten zien dat ze geen vazallen zijn van links en de waalse partijen.

Politici moeten doen wat het volk wil en niet andersom.

Ik kan enkel hopen dat het VLD congres zal beslissen voor deze regering te laten vallen. Doen ze dit niet dan kan ik enkel hopen dat de huidige VLD kiezers deze partij bij de volgende verkiezingen massaal de rug toe keren.

neruda 4 februari 2004 23:13

:oops:shame shame shame on you :oops: :oops:
what if GOD was one of us...

ancapa 5 februari 2004 07:51

We zullen de heren politici bedanken om wéér niet geluisterd te hebben

op 13 juni kunnen ze weer eens gaan blijten Beertje op kop :lol: :lol: :lol: :lol:

PAJOT 5 februari 2004 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Het is een linkse bende van volksverraders. Als de VLD de huidige regering in stand wil helpen maken zij zich ook schuldig aan verraad van de kiezer. Nu heeft de VLD een prachtige gelegenheid om te laten zien dat ze geen vazallen zijn van links en de waalse partijen.

Politici moeten doen wat het volk wil en niet andersom.

Ik kan enkel hopen dat het VLD congres zal beslissen voor deze regering te laten vallen. Doen ze dit niet dan kan ik enkel hopen dat de huidige VLD kiezers deze partij bij de volgende verkiezingen massaal de rug toe keren.

Het rechtse en Vlaamse discours zullen ze bij deze verkiezingen al niet meer uit de kast kunnen halen. Dat gelooft niemand meer.

ancapa 5 februari 2004 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu 85 stemmen voor blokkering en slechts 36 stemmen tegen, blijkt mij toch een duidelijk signaal. Als eens uitgerekend hoeveel percent dit is ? Inderdaad meer dan 70%.
Maar ja, wat wilt ge bewijzen ?

politici drijven hun wil door en luisteren niet naar de meerderheid :(

wie niet horen wil zal moeten voelen :twisted: :lol: :lol:

zwarte zondag 13 juni 2004 ?

dat kan niet zijn... 8O daar begrijp ik als "democraat" niets van :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be