![]() |
Nederland: zelfverdediging bestraft
Een Nederlander die ondanks zijn gebrekkige constitutie (hartpatiënt) een beruchte en gevaarlijke inbreker in zijn huis middels een honkbalknuppel uitschakelde en netjes aan de politie uitleverde, werd 2 weken in de cel vastgehouden totdat zijn advocaat hem (voorlopig) loskreeg.
http://www2.telegraaf.nl/binnenland/...t_.html?p=17,2 Heer Wilders stelde hierover een kamervraag. http://www.groepwilders.nl/ ===== Dit is toch wel om helemaal de weg kwijt te raken. |
Citaat:
|
Onbegrijpelijk. Alweer zo'n geval waar criminelen beter behandeld worden dan het echte slachtoffer :Angry2:
|
Citaat:
Citaat:
|
Een inbreker die oog in oog met mij staat kan beter op de vlucht slaan.
Ik ben geen hartpatient, en ik heb niet de intentie de politie, noch de ambulance te bellen. Maar over de Nederlandse situatie. Ik vind wat die man gedaan heeft normaal. En de inbreker komt er nog goed vanaf in dit gerechterlijk debacle. Met wat geluk krijgt die crimineel nog een "billijke schadevergoeding voor het geleden ongemak tijdens het uitoefenen van zijn beroep" |
Citaat:
|
Citaat:
Die man was zo dapper om die crimineel zelf aan te houden en als beloning krijgt hij stank voor dank van de politie. Uit het nieuwsbericht kan ik niet echt afleiden dat die man excessief gehandeld heeft. Ik vermoed dat hij die crimineel niet halfdood heeft geslagen, maar gewoon een paar goeie tikken gegeven zodat hij in alle veiligheid de politie kon verwittigen. |
Citaat:
Die man heeft het de politie gewoon gemakkelijk gemaakt (nadat hijzelf al meerdere malen het slachtoffer van inbraak was) een inbreker te vatten. Hij heeft dus de politie geholpen en gedeeltelijk hun werk gedaan en zelf geen rechtertje gespeeld. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Voor een "paar goeie tikken" zit je heus niet twee weken in hechtenis... |
Citaat:
Met de manier waarop die man een burgerarrest uitvoerde heb ik geen enkel probleem. |
Citaat:
|
Een verdachte mag maar 6 uur voor verhoor worden aangehouden, waarbij de nacht niet meetelt. Tenzij...
Citaat:
En wees eens eerlijk. Als iemand een inbreker inrekent en hij deelt daarbij slechts ''een paar tikken'' uit dan is de politie de eerste die uit bewondering een oogje dichtknijpt. Dat hier een zaak van is gemaakt kan niets anders betekenen dan dat ''het slachtoffer'' ver over de schreef is gegaan. |
Iemand die een inbereker achtervolgd om hem te bewerken, is zelf in fout.
Maar ik zou wel eens wat foto's willen zien van die inbreker voor en na. Ik denk ook niet dat die kerel die ander 'zacht' heeft behandeld. |
Ik kreeg ooit wel de raad om bij noodweer, als het enigszins kan, alleen te slaan op/in zachte delen; veel pijn en minimale (zichtbare) schade.
Met mijn verwaarloosbare gewelds-ervaring echter, vrees ik toch dat als ik werkelijk bedreigd word en ik heb iets bruikbaars voor de grijp, ik zou blijven doorslaan tot er niets meer beweegt. |
Citaat:
Maar ik zou hem niet achtervolgen. Wat er in dit geval wél is gebeurd. De discussie of je je eigendom mag beschermen met wapens, is er een waar ik nog niet uit ben. Maar iemand schieten in zijn rug, terwijl hij al duidelijk aan't weglopen was, of iemand neerkloppen die al aan't weglopen was... Dat is iets waar ik meer problemen mee heb. |
Citaat:
|
Citaat:
|
wie in het duister met slechte bedoelingen in mijn huis inbreekt gaat horizontaal buiten, al zit ik er een tijdje voor...
my 2 cents |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be