Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   progressieve vld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89087)

Piet Hein 8 mei 2007 21:28

progressieve vld

Open VLD wilt zich profileren als progressieve partij dit een lachertje. Open VLD wilt gewoon de klok terug draaien als het op staatshervorming aankomt dat hoor je aan verhofstad en zeker dien de croo. Ze zijn ouderwest en dus niet meer van die tijd als de VLD progressief is dan ben ik xavier waterslagers. Want iemand die de klok wilt terug draaien is niet progessief maar eerder een oude krokodil.

C.C. 9 mei 2007 11:58

Het zal denk ik altijd een raadsel blijven waar de Open VLD nu eigenlijk voor is. Ze zullen zich altijd blijven aanpassen zodat het hun het beste uitkomt.

system 9 mei 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C.C. (Bericht 2651117)
Het zal denk ik altijd een raadsel blijven waar de Open VLD nu eigenlijk voor is. Ze zullen zich altijd blijven aanpassen zodat het hun het beste uitkomt.

Zoals uw VNV tijdens de oorlog.

Zwartengeel 9 mei 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 2651139)

Het gaat hier over de VLD. We weten onderhand al dat alle Vlaams-nationalisten voor jou potentiële collaborateurs en nazi's zijn, maar probeer bij het onderwerp te blijven en bespaar ons heel even je trauma's.

Jazeker 9 mei 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2651207)
Het gaat hier over de VLD. We weten onderhand al dat alle Vlaams-nationalisten voor jou potentiële collaborateurs en nazi's zijn, maar probeer bij het onderwerp te blijven en bespaar ons heel even je trauma's.

Goed gezegd.

system 9 mei 2007 13:53

Citaat:

Zwartengeel.Het gaat hier over de VLD. We weten onderhand al dat alle Vlaams-nationalisten voor jou potentiële collaborateurs en nazi's zijn, maar probeer bij het onderwerp te blijven en bespaar ons heel even je trauma's
Daar praat u niet graag over heb ik zo de indruk. Maar goed, het onderwerp. De VLD kan een goed bilan voorleggen: economie goed, schuldafbouw goed, 7 van de 8 begrotingen goed, koopkracht goed, terwerkstelling goed. Hervorming van de politie goed... En zo kan ik nog wat doorgaan. En wat de ethische progessieviteit betreft: ik denk dat de Vld wel bewezen heeft dat ze progessief kan zijn. Aan de kant de kritikaster uithangen, daar bent u een expert in. Dat is ùw bilan. Zeer magertjes dus.

1handclapping 9 mei 2007 14:05

Vooraleer een discussie over de "progressiviteit" van de VLD of de "open" VLD te beginnen, zou men eerst en vooral "progressief" moeten definiëren.

Ik heb een zeer donkerblauw vermoeden dat de "open VLD" progressiefµdefinieërt als zijnde voorstander van een zo groot mogelijke economische groei zijn. Het middel bij uitstek is het zgn "wilde kapitalisme"
& dat is een maatschappelijke ordening die behalve het milieu vernietigen, de sociale tegenstellingen vergroten slechts weinig goeds in petto heeft.
Nu heeft Verhofstad & C° "Al gore" ook wel "ontdekt" en schrijven ze bij dat programma vlugjes "ecocologisch en sociaal verantwoord" bij, maar dat is een aanvulsel "voor de galerij".

Een ander zgn. "progressief standpunt" is het versplinteren van de maatschappij en het invoeren van een soort lijfeigenschap de zgn. terugkeer naar de Middeleeuwen, waarbij de trams niet meer naar Tervuren mogen rijden zonder tol te betalen : wij ons van grondstoffen
en landbouwgronden zo rijke autartische vaderland zullen afsluiten van de buitenwereld (hoezee ! hoezee ! & ze zullen hem niet temmen & klauwen en bijten datiekan !). Dat is een soort van progressiviteit die de wereld kan missen als de pest.. de muren in Belfast zijn nog niet allemaal gebouwd & ze denken er reeds aan om ze af te breken !

Max van Dietschland 9 mei 2007 19:27

De VLD zijn progressieve extremisten, zonder enige normen en waarden.

Praetorian 9 mei 2007 19:54

Nee, natuurlijk niet. Hoe kan liberalisme a priori nu nog progressief zijn, staat in tegenspraak met de fundamentalistische houding betreffende de verbinding liberaal parlementarisme en kapitalisme als enige mogelijkheid tot democratie.

Jonas Elossov 9 mei 2007 20:16

Liberalisme was enkel progressief in het Ancien Regime...

Tenzij de heer Somers denkt in de middeleeuwen te leven natuurlijk...

lomeanor 10 mei 2007 09:09

De VLD profileert zich als een progressieve partij in haar congressen.

In haar regeren doet ze alles wat er maar mogelijk is om de status quo te handhaven.

Fieseler 10 mei 2007 09:37

De VLD is progressief, conservatief, Vlaams, anti-Vlaams, kapitalistisch, communistisch en ga zo maar door...de VLD is gewoon alles zolang ze maar aan de macht kunnen blijven.
Dit geldt op één uitzondering na ook voor de andere partijen.

Nu iets anders: het is een publiek geheim dat elke machtspartij een serieus reservoir heeft van kiezers die onder hun machtsparaplu hun boterham verdienen en enkel voor die partij stemmen om hun politiek ondersteunde job te behouden. (vakbonden(en hun afhankelijke doppers) , ziekenkassen (en hun afhankelijke zieken en gehandicapten), ministeries ja zelfs bedrijfleiders).
Als we nu eens die mensen aftrekken van het electoraat van de VLD, Sossen en tjeven...hoeveel mensen zouden er dan in Vlaanderen ideologisch stemmen vraag ik mij af.
En dan heb ik het nog geeneens gehad op de gedesinformeerde massa die geen enkel kanaal heeft om het ware programma van de desbetreffende partijen op een objectieve wijze te leren kennen.

Democratie?...laat mij niet lachen...

AdrianHealey 10 mei 2007 09:42

Links haat de vld op zijn kapitalisme. Rechts haat de vld omdat ze ofwel niet kapitalistisch genoeg zijn, ofwel omdat ze ethisch progressief zijn.

Of hoe moet ik de teneur hier omschrijven?

Progressief is overrated. Maar als ze dat leuk vinden, dan 'doen' ze maar.

born2bewild 12 mei 2007 05:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 2651139)

boehoe

den oorlog

gevaarlijk

bange (blanke) man

gevaarlijk boehoe

born2bewild 12 mei 2007 05:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 2651249)
Daar praat u niet graag over heb ik zo de indruk. Maar goed, het onderwerp. De VLD kan een goed bilan voorleggen: economie goed, schuldafbouw goed, 7 van de 8 begrotingen goed, koopkracht goed, terwerkstelling goed. Hervorming van de politie goed... En zo kan ik nog wat doorgaan. En wat de ethische progessieviteit betreft: ik denk dat de Vld wel bewezen heeft dat ze progessief kan zijn. Aan de kant de kritikaster uithangen, daar bent u een expert in. Dat is ùw bilan. Zeer magertjes dus.

lolbroek
de vld cabinetards hebben weer orders van boven gekregen om hun dagen "nuttig" te vullen

wel spijtig dat de rest van de bevolking daar moet voor betalen maar swat.

1 ding wat we systeem alvast niet kunnen verwijten is dat zij hypocrhiet is in haar nickname keuze

born2bewild 12 mei 2007 05:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2651272)
Vooraleer een discussie over de "progressiviteit" van de VLD of de "open" VLD te beginnen, zou men eerst en vooral "progressief" moeten definiëren.

Ik heb een zeer donkerblauw vermoeden dat de "open VLD" progressiefµdefinieërt als zijnde voorstander van een zo groot mogelijke economische groei zijn. Het middel bij uitstek is het zgn "wilde kapitalisme"
& dat is een maatschappelijke ordening die behalve het milieu vernietigen, de sociale tegenstellingen vergroten slechts weinig goeds in petto heeft.
Nu heeft Verhofstad & C° "Al gore" ook wel "ontdekt" en schrijven ze bij dat programma vlugjes "ecocologisch en sociaal verantwoord" bij, maar dat is een aanvulsel "voor de galerij".

Een ander zgn. "progressief standpunt" is het versplinteren van de maatschappij en het invoeren van een soort lijfeigenschap de zgn. terugkeer naar de Middeleeuwen, waarbij de trams niet meer naar Tervuren mogen rijden zonder tol te betalen : wij ons van grondstoffen
en landbouwgronden zo rijke autartische vaderland zullen afsluiten van de buitenwereld (hoezee ! hoezee ! & ze zullen hem niet temmen & klauwen en bijten datiekan !). Dat is een soort van progressiviteit die de wereld kan missen als de pest.. de muren in Belfast zijn nog niet allemaal gebouwd & ze denken er reeds aan om ze af te breken !

handlcapping, wil je dat aub eens herhalen, morgenvroeg?

okelidokeli?

born2bewild 12 mei 2007 05:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2651929)
Nee, natuurlijk niet. Hoe kan liberalisme a priori nu nog progressief zijn, staat in tegenspraak met de fundamentalistische houding betreffende de verbinding liberaal parlementarisme en kapitalisme als enige mogelijkheid tot democratie.

amai, schone zin...om van te duizelen schat

born2bewild 12 mei 2007 05:12

ik kan me niets lagers voorstellen als partij dan de openvld

ge zou dan zeggen, ik trek me op aan de individu's ...bad luck

lager kan een mens toch niet zakken, bekijk nu zo'n degugt, somers, verhofstadt, dewael...

bwaak

Herr Oberst 12 mei 2007 10:53

De VLD is inderdaad progressief, maar dat is meestal niet gelijk aan positief.

ancapa 12 mei 2007 11:12

progressief, en wordt lichtblauw, lila, bijna rosé...

soft, met de pamper in de hand om nieuwe kiezers aan te trekken... de anderen zijn ze kwijt !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be