![]() |
Kernenergie, ja of nee?
Kwestie van het hier serieus wat leven in te blazen: tijd voor controversie.
Persoonlijk ben ik voor kernenergie, aangezien:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of zoals ze het zelf zeggen: Citaat:
- Rekening houdt met de opwerking van brandstof. - Broed reactoren in zet. Men kan met de huidige technieken de hoeveelheid energie per pond Uranium makkelijk verhonderdvoudigen. Dat dit nog niet overal gedaan wordt zegt niet dat het potentieel er niet is. Indien we elke uranium atoom op aarde in electriciteit zouden kunnen omzetten, dan hebben we genoeg Uranium om al onze energiebehoeften te dekken voor de komende 2 miljard jaar... Kunnen we slechts een fractie ontginnen dan komen we er toch nog een heel eind mee. |
nee
|
Wie zou er zich mee moeten moeien? - Buiten de consument?
|
Citaat:
80% van het radioactief afval in België is kortlevend en laag/middelradioactief. http://www.nirond.be/nederlands/7.8_Inventaris_nl.html |
België kan (helaas) niet zonder kernenergie
|
Ja.
|
Ja, ik ben voorstander.
By the way, heeft iemand opgevangen wat de Europese elektriciteitssector gaat doen om het capaciteitstekort in Europa weg te werken? Geen windmolentjes of zonnepaneeltjes zetten hoor, maar om te beginnen al een stuk of tien steenkoolcentrales die lekker veel CO2 uitstoten :-P Citaat:
|
Citaat:
CO2-uitstoot is slecht. De sociaal gecorrigeerde markteconomie is goed. En verdraagzaam vooral. |
Ik ben voor kernenergie, simpelweg omdat we geen betere of meer milieuvriendelijke alternatieven hebben.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Tenzij voor tuinverlichting misschien. Omdat sinds die kerncentrale er is, de padden licht geven.) |
Een karikatuur maken van iets staat niet gelijk aan het geven van een gezagsargument.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap nog altijd niet waarom de omwonenden en de consumenten dezelfde zouden zijn? Electriciteit is veprlaatsbaar, hoor. Langs metalen kabeltjes... |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be