Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het eurovisie songfestival is een lachertje geworden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89195)

Turkse Nederlander 10 mei 2007 22:41

Het eurovisie songfestival is een lachertje geworden

Is er nog iemand die iets anders beweert?

evilbu 10 mei 2007 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2653867)
Is er nog iemand die iets anders beweert?

Het was Turkije die ging lopen met de eerste prijs, toen Urban Trad tweedes eindigde, nog voor Tatu uit Rusland. Ook al was het toen de beurt aan de Franstaligen, ze waren echt goed!;-) :-D

En nu is Slovenië van alle verkozen landen het meest westelijke. Ik zie een patroon.

O ik herinner me nog die tijden van "Poupee de Cire, Poupee de son" en "Waterloo".....:-(

Hingis 10 mei 2007 22:46

Het is een lachertje geworden en de show trekt op niets... Schaf maar ale landen dat niet leden zijn van de EU af en misschien heb je een show dat er op iets trekt. Israël, Rusland en Turkije zijn GEEN Europese landen, bijv. gvd.

Turkse Nederlander 10 mei 2007 22:53

Ze kunnen het beter afschaffen dan dat het in deze vorm doorgaat. Mischien zouden de punten deels door een vakjury en deels door smsjes uitgedeeld moeten worden.

Desiderius 10 mei 2007 22:55

Het is compleet naar de haaien gegaan toen het live orkest werd vervangen door de klankband...

Hertog van Gelre 10 mei 2007 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2653888)
Het is compleet naar de haaien gegaan toen het live orkest werd vervangen door de klankband...

Dit was het laatste goede nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=4efRR9vfJRY

Keats 10 mei 2007 23:14

wat is dat toch, dat Eurosong festival? competitie ofzo?

Turkse Nederlander 10 mei 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2653904)
wat is dat toch, dat Eurosong festival? competitie ofzo?

Het is een lachertje. Dat had ik toch al in mijn eerste bericht geschreven?:-D

lantjes 10 mei 2007 23:20

Fokkerdefok, als je ziet dat zelfs Turkijë doorgaat ten koste van bv Zwitserland...:drinking: dan heeft het met muzikale kwaliteit niet veel meer te maken. Maar toch, elk jaar met vrienden staat het boeltje aan, kijken de vrouwen voor de muziek en de kleding, de mannen voor de schoon madammen....en is't dikken ambiance in huis !!:-P Onder het motto " een feestje is er nooit eentje teveel !!"

Turkse Nederlander 10 mei 2007 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2653911)
Fokkerdefok, als je ziet dat zelfs Turkijë doorgaat ten koste van bv Zwitserland...:drinking: dan heeft het met muzikale kwaliteit niet veel meer te maken. Maar toch, elk jaar met vrienden staat het boeltje aan, kijken de vrouwen voor de muziek en de kleding, de mannen voor de schoon madammen....en is't dikken ambiance in huis !!:-P Onder het motto " een feestje is er nooit eentje teveel !!"

Interessant. Het gaat dus meer om de gezelligheid die de songfestival bij jullie thuis brengt.

Piet Hein 11 mei 2007 00:03

Euro brolfestival Heb juist gehoord op mijn dab radio dat belgië niet naar de finale gaat niet gezien . Maar kan het mij al voorstellen stelde niet veel voor zeker.

Preuße 11 mei 2007 00:18

Goed dat ze die vreemdeling die in het engels zong, en zogezegd ons land moest vertegenwoordigen, naar huis stuurden. Die Waalse positieve discriminatie (het moest weer ne zwette zijn :roll:) is daarmee afgestraft. Niet dat het "festival" het beter is van geworden, het is een perverse en aartslelijke bedoening geworden.

b@w 11 mei 2007 00:41

klinkt wel grappig, een zwarte europeaan :lol:

het is een oostblok-onderonsje geworden, aan die kanten zitten ze een 10 - 15 j. achterop qua trends... smsen,show&glitter,krampachtige kitsch-decadentie... BTDT

laten we het catalogeren onder moderne folklore

Bhairav 11 mei 2007 04:55

Het zijn allemaal stuk voor stuk kutliedjes voor een dom publiek.
Mensen die daardoor een adrenalinestoot krijgen zijn zielig.

Proletariër 11 mei 2007 05:38

een lachertje geworden??

ik heb het nooit anders geweten.

Bovenbuur 11 mei 2007 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hingis (Bericht 2653872)
Het is een lachertje geworden en de show trekt op niets... Schaf maar ale landen dat niet leden zijn van de EU af en misschien heb je een show dat er op iets trekt. Israël, Rusland en Turkije zijn GEEN Europese landen, bijv. gvd.

Rusland doet al een behoorlijke tijd mee, vroeger was ook Marokko vertegenwoordigd, het songfestival is dan ook geen orgaan van de EU.

Verder heb ik maar vrij weinig van het geheel gezien, dus ik kan de winnaars eigenlijk niet beoordelen. Het is in ieder geval zo dat veel oostblok landen echt een landelijke topartiest sturen en veel westerse landen niet, maar er wordt inderdaad ook wel veel op elkaar gestemd. Of dat aan de muziekstijl ligt of dat de ruziënde landjes op de Balkan echt zo van elkaar houden weet ik niet, zal wel met beiden te maken hebben.

Lord Vader 11 mei 2007 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hingis (Bericht 2653872)

Zoals Bovenbuur al zegt, moet je om aan het Eurovisiesongfestival deel te nemen geen lid zijn van de EU, maar wel van de "EBU".

Citaat:

Het festival heeft de naam te danken aan het Eurovision TV Distribution Network, een onderdeel van de European Broadcasting Union (EBU). Aan het songfestival kan ieder actief EBU-lid meedoen, waardoor ook landen buiten Europa die mogelijkheid krijgen. Het gaat hier om Israël, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Libanon, Libië, Syrië en sinds kort Georgië en Armenië.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival

Bhairav 11 mei 2007 07:51

Wat is dat toch met Belgie om NOOIT met iets goed af te komen?
Ze kwamen ni af met iets "funky". Iets dat al minstens tien jaar uit de mode is.
Wat voor een onnozele debielen beslissen eigelijk da die Belgie moesten vertegenwoordigen? Worden die niet ontslagen?

Djiezes 11 mei 2007 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2653961)
Goed dat ze die vreemdeling die in het engels zong, en zogezegd ons land moest vertegenwoordigen, naar huis stuurden. Die Waalse positieve discriminatie (het moest weer ne zwette zijn :roll:) is daarmee afgestraft.

:roll: Middeleeuwse zot

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2653961)
Niet dat het "festival" het beter is van geworden, het is een perverse en aartslelijke bedoening geworden.

Pervers is misschien wat overdreven, maar "aartslelijk" klopt wel...

Djiezes 11 mei 2007 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2654080)
Wat is dat toch met Belgie om NOOIT met iets goed af te komen?

Toch simpel? Geen enkele zichzelf respecterende artiest wil aan dat songfestival deelnemen, en terecht...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be