![]() |
Antwerps parket betreurt publicatie robotfoto's overvallers
Het parket van Antwerpen betreurt de publicatie in enkele kranten van de robotfoto's die gemaakt werden van de verdachten van een reeks overvallen in het Antwerpse. De robotfoto's kwamen via Vlaams Blok-kopstuk Filip Dewinter in handen van de kranten terecht. Volgens het parket schaadt de publicatie het onderzoek. Parketwoordvoerster Dominique Reyniers zegt donderdag dat de foto's in de eerste plaats voor politioneel gebruik waren bestemd en dat er goede redenen waren om de foto's niet publiek te maken. De publicatie ervan in enkele kranten donderdag schaadt volgens Reyniers het onderzoek. Filip Dewinter zegt donderdagmorgen in een mededeling dat de robotfoto's en andere informatie over de bende die verdacht wordt van een belangrijk deel van de overvallen, "angstvallig geheim werd gehouden". Volgens Dewinter werd dat gedaan "om louter politieke redenen" omdat het zou gaan om "daders van Noord-Afrikaanse afkomst die Antwerps met een Arabische tongval spraken". (DWM) Commentaar : 1. Het onveiligheidsgevoel mag in Anwerpen niet te groot worden :( 2. Het stemrecht moet er ook nog doorgedramd worden ! :twisted: 3. De publieke opinie mag niet te veel lijden en zeker niet leiden tot een overwinning van het Vlaams Blok :x 4. De persvrijheid is er niet voor iedereen onder het mom van (...) 5. Sire goed nieuws... er waren geen Belgen bij betrokken :P |
Ancapa,
Bovendien worden er geen mensen van arabische en/of noordafrikaanse afkomst meer aangehouden en kunnen die zich nu het Vlaams Blok zoveel succes blijkt te hebben alles permitteren. Dit heeft wel als voordeel dat gangsterbendes van Oosteuropese origine die minder door het Vlaams Blok gefocust worden wel hard aangepakt worden evenals belgische caféovervallers. Ziezo en nu moet ik mijn djellabah aandoen en mijn tulband opzetten zodat ik de quick kan gaan overvallen. |
Citaat:
Waarom geeft de politie pas de robotfoto's vrij als het onderzoek strop zit, dus meestal maanden na de misdaad waardoor die robotfoto's praktisch waardeloos zijn! Kan er iemand mij hier een valabele reden voor geven? |
http://www.vlaamsblokantwerpen.org/w.../gangsters.jpg
Zien er inderdaad rasechte Antwerpenaars uit. Ali Baba en zijn 2 roverkes. |
Helaba, een tekening van mij ! Heb je dat ook op groot formaat ? Op betere dagen zie ik er anders uit
|
De foto's van dutroux en kompanen zijn toch ook dadelijk verschenen waarom dan die van die niet vlaamse criminelen ( amaai zo schoon gezegd ) :lol: De foto's van andere overvallers verschijnen ook in kranten of op tv , of is het de bedoeling van te wachten tot ze het land uit zijn en dan pas de foto publiceren,om ze dan zo via opsporing verzocht te vinden.Zal wel een hobby zijn als een ander zeker bandietekes zoeken.Ik vind het helemaal niet erg dat die foto's erin staan vind dat zelfs heel goed.
|
Pffff, wat een stemmingmakerij :?
Net alsof alle robotfoto's altijd direct worden vrijgegeven, maar nu deze een uitzonderlijke keer niet omdat het waarschijnlijk over buitenlanders gaat :roll: Afyn, als ze die daders dankzij deze "stunt" niet vinden, weet ik als zelfstandige aan welk partijhoofdkwartier ik een boos schrijven moet richten :evil: |
Ze zouden hem tegenwoordig beter Filip "Stunt" Dewinter noemen.
Heet dit niet obstructie van de rechtgang ofzo? Een politieonderzoek manipuleren door zonder toestemming informatie vrij te geven is toch strafbaar, niet? Harde aanpak zou ik zeggen. :-) We weten niet wat de redenen zijn om die foto's niet vrij te geven, maar het zou kunnen dat daar heel goede redenen voor waren. Misschien werden ze bijvoorbeeld niet vrijgegeven omdat men anders mensen in gevaar zou kunnen brengen. Filip is hier volgens mij toch een gevaarlijk spelleke aan het spelen. |
Citaat:
btw: Je hebt toevallig een avatar die me doet denken aan een motorbende met een gelijkaardige naam. :wink: |
Doet mij denken aan de roofmoord op die winkelierster in Antwerpen enkele jaren geleden. Toen mocht ook de robotfoto niet getoond worden omdat het vlak voor de verkiezingen was.
Afin of het nu bruine of blanken van huidskleur zijn, ik hoop dat ze de overvallers heel snel bij hun kl*ten hebben en dat ze heel lang in het staatshotel mogen verblijven. En beter dat ze de robotfoto's op tijd tonen dan dat ze doen zoals bij de bende van Nijvel. Na 15 jaar plots met robotfotos afkomen. Das pas erg. |
Ik ben de President van die motorbende. Pas dus maar op wat ge tegen mij zegt. :wink:
|
De enige reden waarom de foto's niet worden getoond is gewoonweg om politieke redenen, de mensen mogen nog altijd niet weten dat het ingevoerd crapuul hier de oorzaak is voor het grootste deel van de misdaad.
|
Citaat:
|
Daar hebt ge zeker geen verbinding voor nodig, de afkomst van de daders wordt dikwijls angstvallig verzwegen, politiek correct noemt men dat.
|
Nu ik heb ze eens bekeken en ik vind dat toch handig. Als men die foto's op massale schaal zou vertonen en geven aan de mensen die in warenhuizen werken dan zouden die de overvallers misschien herkennen als ze binnenkomen en vlugger alarm kunnen slaan ?
Ook weten ze dan van wie ze in feite niets te vrezen hebben. Mensen die daar helemaal niet op trekken weten ze dat het normaal geen overvallers zijn. En als ge die types nu ziet op straat en ge kent hunnen kop en evenuteel hun lijf, dan is de kans toch groter dat die herkend worden zou ik denken. Men zou alle dagen zulke foto's moeten vertonen op Tv in een speciaal programma : "Spoor ze op" of zo. |
Citaat:
|
Citaat:
En in hoeverre is het zeker dat Filip geen dikke fout maakt, dat er mensen in gevaar gebracht worden door zijn domme actie? Ik denk dat Filip vooral 1 ding heeft willen bereiken: met zijne kop in nieuws komen. |
Citaat:
was het misschien een Belg :roll: |
Citaat:
Van Rossem zou zeggen : "'t es toch god geklaagd zekers !!" "stamt da tege hun klote !" J-P wanneer kom je terug 8O :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be