Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Studentenclubs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89251)

Bhairav 12 mei 2007 05:59

Studentenclubs

Wat HAAT ik die!
Ik ben er nog nooit geweest, ofzo...
Maar toch haat ik ze: brullende bierbekken, studenten, "sfeer", dat ergens bijhoren en dan zo'n sjaal me vanalles op dat net niet op nazi symbolen lijkt, en "schoon tijden meemaken".

Wie zoiets tof vind is achterlijk.

SirGalahad_ 12 mei 2007 06:27

Amai, die socio poco' moeten niet veel zien om er snel Nazi toestanden bij te halen...
Maar ja, als je dan met een Che Gevara t-shirtje rondloopt met een Arafat sjaalken dan pas zit je goed...

Zwartengeel 12 mei 2007 06:29

Erg hé, die linkse verzuring?

Bhairav 12 mei 2007 06:45

Heeft niks met links te maken.
Die nazi achtige symbolen hebben niks met racisme te maken.
Op sites ziet ge evengoed andere "rassen" in studentenclubs.
Had het kunnen denken, rechts is hier enorm voorspelbaar.
Die symbolen werken slechts referentiekadergewijs.

Ik durf wedden dat jullie studentenclubs leuk vinden.

Den Duisteren Duikboot 12 mei 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2655690)
Wat HAAT ik die!
Maar toch haat ik ze: brullende bierbekken, studenten, "sfeer", dat ergens bijhoren en dan zo'n sjaal me vanalles op dat net niet op nazi symbolen lijkt, en "schoon tijden meemaken".

't Is evenmin aan mij besteed. Maar mensen bouwen in hun leven graag momenten en zones in om zich banaal en baldadig te kunnen gedragen. In het dagelijks leven worden ze al genoeg gedwongen om hun oerdriften te onderdrukken. Vandaar dat een samenleving 'vrije zones' toestaat waarin (nog altijd binnen bepaalde restricties) gesekst, gezopen, gebrald, geboerd, gesmoord, naaktgelopen en gehitlerd mag worden. En hoe meer de mens wordt beknot (de discipline nodig om te studeren), hoe heftiger de uitlaatklep (dwaze dooprituelen, cantussen etc.).

Visjnu 12 mei 2007 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2655780)
't Is evenmin aan mij besteed. Maar mensen bouwen in hun leven graag momenten en zones in om zich banaal en baldadig te kunnen gedragen. In het dagelijks leven worden ze al genoeg gedwongen om hun oerdriften te onderdrukken. Vandaar dat een samenleving 'vrije zones' toestaat waarin (nog altijd binnen bepaalde restricties) gesekst, gezopen, gebrald, geboerd, gesmoord, naaktgelopen en gehitlerd mag worden. En hoe meer de mens wordt beknot (de discipline nodig om te studeren), hoe heftiger de uitlaatklep (dwaze dooprituelen, cantussen etc.).

De film Ad Fundum komt niet echt overeen met de realiteit. Studentenclubs zijn gewoon groepjes mensen die de taak op zich nemen om op vrijwillige basis allerlei studentenactiviteiten te organizeren. Op die manier kan je TDs organizeren aan 3 euro inkom ipv 30 euro als een commercieel bedrijf dat moet doen (wat bijvoorbeeld in Nederland vaak lijkt te gebeuren). Dooprituelen zijn dan ook helemaal geen uitlaatklep voor de studentenclub zelf (is vooral veel werk) maar eerder voor de aspirant leden. De leukste doop die ik ooit meemaakte was mijn eigen doop.

Mitgard 12 mei 2007 11:31

een wat een ego dat die jannekes en miekes met een lint krijgen (en vooral die van unifac, dat zijn de ergsten). en fier op hunne cv zetten later.
ik heb daar ook nooit van moeten weten. als ze iets gratis gaven met verkiezingen ging ik wel eens profiteren natuurlijk.
een outcast-student zoals ik was uiteraard volstrekt 'anti-' dat soort opgeklopte broederlijke studentikoze gezelligheid.

Bhairav 12 mei 2007 11:47

Het moet zoiets als een jeugdhuis zijn maal (minstens) 20.

Bovenbuur 12 mei 2007 12:31

Er is niemand die je verplicht bij wat soort vereniging dan ook te gaan. Ik heb me al redelijk vermaakt bij zo'n vereniging, en de leukste doop die ik heb meegemaakt was o, wacht, wij hebben helemaal geen doop. :)

liberalist_NL 12 mei 2007 12:34

Citaat:

Wat HAAT ik die!

Het is eerder achterlijk je daar druk om te maken. Wat is er mis met een beetje plezier?

Bhairav 12 mei 2007 12:57

Soms schiet er zo eens iets te binnen dat ergerlijk is en dan moet het eruit.
Dat is bij iedereen zo en op zich is dat niet achterlijk.

Preuße 12 mei 2007 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2655701)
Heeft niks met links te maken.
Die nazi achtige symbolen hebben niks met racisme te maken.
Op sites ziet ge evengoed andere "rassen" in studentenclubs.
Had het kunnen denken, rechts is hier enorm voorspelbaar.
Die symbolen werken slechts referentiekadergewijs.

Ik durf wedden dat jullie studentenclubs leuk vinden.

Proest. Deze clowneske agitprop-verkoper, door niemand op het forum serieus genomen, blijkt nu zélf te leiden onder agitprop, of dan toch vermeende agitprop.

Waarschijnlijk is het ventje geweerd uit alle clubs en komt hij hier (wééral) frustratie aflaten :lol:

fox 12 mei 2007 13:15

Citaat:

Wat HAAT ik die!

Je haat ze maar je bent er nog nooit geweest? Je weet niet waar het om draait, maar je vindt het achterlijk?

K zou studentenclubs en hun leden nu kunnen verdedigen maar ten opzichte van zo een debiel bericht voel ik daar niet de minste behoefte toe.

Bhairav 12 mei 2007 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2656093)
Je haat ze maar je bent er nog nooit geweest? Je weet niet waar het om draait, maar je vindt het achterlijk?

K zou studentenclubs en hun leden nu kunnen verdedigen maar ten opzichte van zo een debiel bericht voel ik daar niet de minste behoefte toe.

Wat een cliché antwoord.
Gans uw leven moet cliché zijn... Zelfs die uitzonderingen in uw leven zijn wss cliché.8-)

Bhairav 12 mei 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2656085)
Proest. Deze clowneske agitprop-verkoper, door niemand op het forum serieus genomen, blijkt nu zélf te leiden onder agitprop, of dan toch vermeende agitprop.

Waarschijnlijk is het ventje geweerd uit alle clubs en komt hij hier (wééral) frustratie aflaten :lol:

agitprop?

alharb 12 mei 2007 13:26

Ego krijgen van een lintje ? Voor de erkenning die je krijgt van de andere studenten moet je het niet doen.
Het valt op dat de forumdebielen Mitgard en Bhairav hier op kinderachtige wijze hun gal komen spuwen, nu nog Pindar die ons komt vertellen dat studentenclubs eigenlijk recruteringskampen zijn van de NWO en we zijn compleet.

Bhairav 12 mei 2007 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alharb (Bericht 2656115)
Ego krijgen van een lintje ? Voor de erkenning die je krijgt van de andere studenten moet je het niet doen.

Neen, maar ze doen het ondertussen wel.

liberalist_NL 12 mei 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2656062)
Soms schiet er zo eens iets te binnen dat ergerlijk is en dan moet het eruit.
Dat is bij iedereen zo en op zich is dat niet achterlijk.

Elk mens zou het recht moeten hebben zo'n periode in hun leven te hebben!

Bhairav 12 mei 2007 13:42

Ik ben niet zo'n faze-type.
Dat is voor referentiekaderhoeren.

Voodoo Child 12 mei 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2656098)
agitprop?

agitatie propaganda, commi vorm van propaganda om oa het analfabete deel van de bevolking mee te bereiken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be