![]() |
Dromen van een herenigd Limburg
Citaat:
Laten we aannemen dat de Limburgers gelijk hebben met hun klachten over Nederland. Dan nog lijkt me dit staatsverband verre te prefereren boven de mislukte Belgische staat. Achteraf is het maar goed dat ze in 1830 niet Vlaanderen achterna zijn gegaan. Anders was hun dezelfde onderdrukking van taal en cultuur ten deel gevallen als de Vlamingen. |
Citaat:
Ik ben alleen voorstander van een herenigd Limburg onder een Vlaams-Nederlandse confederatie en zelfs dan zal dat in het begin niet per definitie de beste keuze zijn. |
Limburg moet terug eigendom van Brabant worden. Desnoods terug met een Woeringenslag.
|
Citaat:
Limburg moet niets, het enige wat Nl-Limburg moet is gewoon blijven zoals het is, een provincie van NEDERLAND |
Citaat:
VLAANDEREN VRIJ |
Citaat:
|
Citaat:
|
wel waarom houden ze geen democratisch referendum in Nederlands Limburg waarin ze kunnen kiezen tussen Limburg onafhankelijk, Limburg bij Vlaanderen, of Limburg blijft bij Nederland?
Ik ben benieuwd wat de uitkomst van dit referendum zou zijn :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ok we voegen Nederlands Limburg bij Vlaanderen, nu goed ;) |
Citaat:
|
Dat een volk en een taal synoniemen zijn betwist ik. Dat er enige creativiteit mag zijn om nieuwe staten te scheppen is allicht een goede zaak. Ik ben voorstandr van een verenigd nieuw-groot-groter-Nederland.
|
Citaat:
|
dat ze hun kaas maar in de Randstad houden ;)
|
Citaat:
Ik vind het trouwens wel een beetje ondankbaar, beseffen ze wel dat moesten ze meegegaan zijn in België dat Maastricht nu zo een beetje het Brussel van het oosten zou kunnen zijn?8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be