Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Partij Van De Kleine man was het CAP van nu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89273)

duveltje382 12 mei 2007 16:43

De Partij Van De Kleine man was het CAP van nu

Net als struisvogels steekt CAP zijn kop in de grond De partij die het meeste te bieden heeft nu is toch wel CAP zekers,zij zij bv tegen het afnemen van een verworven recht (het brugpensioen)Wel welke partij kan deze belofte ook doen?Enkel CAP kan dit.Ik zou, maar ik kan er niet op CAP kiezen wegens te domme verkiezingscampagne

Chipie 12 mei 2007 18:51

Tja... geef mij maar steencappers...

ancapa 12 mei 2007 19:27

niet te veel op hun cap zitten hé...

Pater Sleeckx is nog de slechtste niet.

duveltje382 12 mei 2007 19:50

Dit draadje was wel erg goed bedoeld naar Een Comitee Voor En Andere Politiek
Ik vond het 13 jaar geleden ook heel erg toen ik met PAKLEM opkwam,en wij een veel te ernstige strijd voerden,dit kosten ons veel stemmen
PAKLEM= DE partij van de kleine man,ten onder gegaan door een bedriegelijke voorzitter
Dus mensen ga ervoor,en ik wens jullie erg veel geluk toe !!!!!

Gentenaar 13 mei 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2656428)
De partij die het meeste te bieden heeft nu is toch wel CAP zekers,zij zij bv tegen het afnemen van een verworven recht (het brugpensioen)Wel welke partij kan deze belofte ook doen?Enkel CAP kan dit.

PVDA heeft tijdens het generatiepact systematisch de vakbonden gesteund in hun eisen voor behoud van brugpensioen.

Tavek 13 mei 2007 21:10

Waarom wil je in gods naam zoiets als brugpensioen behouden ?

Gentenaar 13 mei 2007 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2658549)
Waarom wil je in gods naam zoiets als brugpensioen behouden ?

vraag dat eens aan iemand die vanaf zijn 14 jaar in volcontinu in een staalfabriek werkt.

De artsen van geneeskunde voor het volk hebben een onderzoek gedaan naar de gezondheidstoestand van de 50-plussers, en blijkbaar is er vanaf die leeftijd een enorme toename van allerlei kwalen, voornamelijk te situeren in de gewrichts- en rugklachten, in de psychologische klachten (burnout, depressie, ...) en in longklachten. Ook cardiovasculair is er vanaf 50 jaar een enorme toename aan klachten.

Het is eenvoudigweg zo dat mensen langer laten werken zal resulteren in een groter aantal mensen dat niet meer zal kunnen genieten van een pensioen. Gewoonweg omdat ze snel na hun op rust stelling sterven.

Niet vergeten dat er tegelijkertijd 600.000 jongeren zonder job zitten. Mensen die fysiek in staat zijn om te werken, maar te weinig ervaring hebben, of te weinig geschoold zijn om aan deftige een job te geraken.

Vandaar onze eis: recht op brugpensioen, met vervanging door een jongere.

Tavek 13 mei 2007 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar (Bericht 2658596)
vraag dat eens aan iemand die vanaf zijn 14 jaar in volcontinu in een staalfabriek werkt.

De artsen van geneeskunde voor het volk hebben een onderzoek gedaan naar de gezondheidstoestand van de 50-plussers, en blijkbaar is er vanaf die leeftijd een enorme toename van allerlei kwalen, voornamelijk te situeren in de gewrichts- en rugklachten, in de psychologische klachten (burnout, depressie, ...) en in longklachten. Ook cardiovasculair is er vanaf 50 jaar een enorme toename aan klachten.

Het is eenvoudigweg zo dat mensen langer laten werken zal resulteren in een groter aantal mensen dat niet meer zal kunnen genieten van een pensioen. Gewoonweg omdat ze snel na hun op rust stelling sterven.

Niet vergeten dat er tegelijkertijd 600.000 jongeren zonder job zitten. Mensen die fysiek in staat zijn om te werken, maar te weinig ervaring hebben, of te weinig geschoold zijn om aan deftige een job te geraken.

Een andere invulling van hun beroep zou hier beter op hun plaats zijn. Administratief werk, quality control, magazijnier, mentor voor jongere arbeiders....ook persoonlijk kan dit een gigantische verrijking zijn : een nieuwe uitdaging.

En waarom ? Omdat het gigantisch veel kost, en brugpensioen is vaak een oplossing die niet echt tot kapitaalkrachtige ouderen leidt, ergo armoede.

In nederland werkt men met levensloopregelingen, spaar je hele carriere een beetje om eerder te stoppen. Ideaal toch ?

Uiteindelijk zijn de slachtoffers van brugpensioen de jongeren: het is een manier om van werkkrachten af te geraken zonder jonge mensen in de plaats te nemen, maar ze moeten het wel betalen.

driewerf 14 mei 2007 03:47

Citaat:

Net als struisvogels steekt CAP zijn kop in de grond De partij die het meeste te bieden heeft nu is toch wel CAP zekers,zij zij bv tegen het afnemen van een verworven recht (het brugpensioen)Wel welke partij kan deze belofte ook doen?Enkel CAP kan dit.Ik zou, maar ik kan er niet op CAP kiezen wegens te domme verkiezingscampagne

steekt CAP zijn kop in de grond?
Tiens: wij zijn de enigen die het Generatiepact en de Europese Grondwet nog in vraag stellen, is dat zijn hoofd in de grond steken?
Wij zijn de enigen die een herfinanciering van het onderwijs eisen, tot 7% van het BNP, is dat zijn hoofd in de grond steken?
Wij zijn de enigen die de herinvoering van de gewone index eisen, tegen de gezondheidsindex, is dat zijn hoofd in de grond steken?
Al ooit onze brochure over het IPA van 2007-2008 gezien?

Chipie 14 mei 2007 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2658795)
steekt CAP zijn kop in de grond?
Tiens: wij zijn de enigen die het Generatiepact en de Europese Grondwet nog in vraag stellen, is dat zijn hoofd in de grond steken?
Wij zijn de enigen die een herfinanciering van het onderwijs eisen, tot 7% van het BNP, is dat zijn hoofd in de grond steken?
Wij zijn de enigen die de herinvoering van de gewone index eisen, tegen de gezondheidsindex, is dat zijn hoofd in de grond steken?
Al ooit onze brochure over het IPA van 2007-2008 gezien?

Juist, zoals een struisvogel... ;-)

Samsa 14 mei 2007 07:52

Citaat:

wat scheelt er met onze verkiezingscampagne?

Jonas Elossov 14 mei 2007 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samsa (Bericht 2658870)

Waarschijnlijk dat we te weinig in de media komen, maar daar kunnen wij niet echt veel aan doen...

Lord Vader 14 mei 2007 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2658875)
Waarschijnlijk dat we te weinig in de media komen, maar daar kunnen wij niet echt veel aan doen...

Het is allemaal de schuld van de media, inderdaad.

Jonas Elossov 14 mei 2007 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader (Bericht 2658887)
Het is allemaal de schuld van de media, inderdaad.

Ach, niet dat we op de media rekenen; hebben we nooit illusies in gehad; zeker de VRT is nu eenmaal een propaganda-instrument van het beleid.

Maar waar we een platform krijgen voor een breed publiek zie je onmiddelijk dat de ideeën wel aanslaan. Het zal echter in ons geval vooral van het werk van sympathisanten en leden afhangen.

duveltje382 14 mei 2007 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samsa (Bericht 2658870)

Was die er dan 8O
Dat bedoel ik nu juist met mijn titel in deze thread,CAP is in mijn ogen een hele goede partij,enkel kent niemand CAP,en de mensen van CAP steken hun hoofd in het zand ,en denken dat alles heel duidelijk is voor de kleine man
Ook het soort taalgebruik is nu niet bepaald afgestelt op de kleine man
Gebruik de slogan "Het brugpensioen terug op 60" en dat gaat iedereen wel verstaan hebben !!!

Chipie 14 mei 2007 16:52

Duveltje382,

Mijn stem krijgt CAP zeker niet,maar een stem op CAP is een goede stem,pas wanneer CAP een mensen partij wordt verdienen ze mijn stem

Als het geen mensen partij is, dan is een stem op CAP toch geen goede stem... :roll: ;-)

duveltje382 14 mei 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2660166)
Duveltje382,

Mijn stem krijgt CAP zeker niet,maar een stem op CAP is een goede stem,pas wanneer CAP een mensen partij wordt verdienen ze mijn stem

Als het geen mensen partij is, dan is een stem op CAP toch geen goede stem... :roll: ;-)

Nog niet Chipie,nog niet,maar dat kan nog komen denk ik...... In ieder geval wil ik op brugpensioen gaan op mijn 58 ste....

AdrianHealey 14 mei 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar (Bericht 2658596)

Als ik je ga zeggen dat je VB-logica gebruikt, ga je dan eens in je eigen boezem kijken en je afvragen of je mss toch een foutje maakt?

Jonas Elossov 14 mei 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2660282)
Als ik je ga zeggen dat je VB-logica gebruikt, ga je dan eens in je eigen boezem kijken en je afvragen of je mss toch een foutje maakt?

Het VB wil geen behoud van het brugpensioen...

Is alle logica die tegen het systeem ingaat VB-logica?

AdrianHealey 14 mei 2007 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2660292)
Het VB wil geen behoud van het brugpensioen...

Is alle logica die tegen het systeem ingaat VB-logica?

'500 000 werklozen, waarom langer werken?'
'500 000 werklozen, waarom gastarbeiders?'

Beide zitten ze fout.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be