![]() |
VRT staat open voor elke politieke partij
Nu krijgt elke eerlijke partij dan toch de kans van VRT om zich voor te stellen http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/verkiezingen07/kieslijsten Knap VRT ;)
|
Dat "eerlijke' kon om een of andere reden blijkbaar niet ontbreken.
|
Bij het lijstje met 'kieslijsten' staan ze er alleszins niet bij.
Ach ja... Dan zal de CAP maar publiciteit moeten maken zonder de VRT. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij is het minste wat een openbare zender kan doen het informeren van de burgers over welke lijsten er allemaal deelnemen aan de verkiezingen en welke kandidaten op die lijsten staan. Meer vragen we eigenlijk niet. Als het op de site van de NOS lukte om 70 lijsten te vermelden moet het de VRT dat ook lukken. ;-) |
... alleen voor sommige partijen wat opener dan de andere :wink:
|
Al ben ik niet links, ik vind het een echte schande dat de lijsten van CAP niet vermeld worden. CAP dient nochtans overal volledige lijsten in.
VRT laat haar paarse kant weer zien... Concurrentie tegenover VLD of SP-A is niet gewenst :( |
Citaat:
|
Ik zie niks op die link.
Vindt de VRT de B.U.B. een "eerlijke" partij? |
Citaat:
Men kan nog een poot om op te staan hebben wanneer men andere partijen (BUB - NEE) uitsluit omdat ze niet overal opkomen of geen volledige lijsten indienen, maar bij CAP hebben ze echt géén enkele poot om op te staan en hun houding te verantwoorden. De VRT heeft zich ervan afgemaakt met: "Jullie hebben te weinig nieuwswaarde" |
Vandaar ook maar weer eens mijn altijd weerkerend voorstel om de krachten te bundelen en samen klacht in te dienen bij de OVSE.
Eéndracht maakt macht. Ik hoop dat de andere kleine partijen dat eindelijk eens gaan snappen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik al zei: SP-A wil geen concurrentie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
We berichtten hier reeds uitvoerig over de twee grote VRT-verkiezingsdebatten waarvoor het Vlaams Belang niet is uitgenodigd.
Het zou zogezegd gaan om een debat tussen ‘kandidaat-premiers’. Een drogreden, natuurlijk. Aan de Reyerslaan regent het intussen reacties van verontwaardigde kijkers, maar de VRT-journalisten doen alsof hun neus bloedt. Zo houdt Ivan De Vadder in Humo voet bij stuk wanneer hem de vraag wordt gesteld waarom er geen kopstuk van het Vlaams Belang te gast is in het programma ‘Mondelinge Vragen’: “Ja, maar het Vlaams Belang komt in alle andere programma’s al ruimschoots aan bod, vind ik. Bij mijn weten wil het Vlaams Belang ook geen regeringsverantwoordelijkheid opnemen, tenzij om België te splitsen. Heeft het dan zin om het Vlaams Belang in die formules aan bod te laten komen? Ik denk van niet.” In dit land is het blijkbaar niet langer de kiezer, maar wel de openbare omroep die oordeelt over de relevantie van partijen en partijprogramma’s. Michaël Lescroart – een van de weinige kritische journalisten die dit land nog telt – wijdt in P-Magazine een stuk aan de bizarre VRT-houding. Enerzijds is hij van mening dat een debat met Vlaams Belang niet altijd even boeiend is, omdat wij (Vlaams Belang) bijvoorbeeld geen standpunt zouden hebben over de klimaatopwarming - wat overigens niet correct is - of over economie (lees hier ons uitgebreid economisch programma). Maar, aldus Lescroart, “daar staat tegenover dat het Vlaams Belang – of u het nu leuk vindt of niet – de grootste partij van Vlaanderen is. Bij de verkiezingen van 2004 stemde bijna een op de vier Vlamingen op Dewinter en co. Hen monddood maken op de openbare omroep is een vernedering voor kiezers die al veel vernederingen hebben moeten slikken.” “Er bestaat in dit land geen rechtstreekse verkiezing van de premier,” besluit Lescroart. Bovendien is de numero uno van dit land – in tegenstelling tot in de VS, Frankrijk en Engeland – niet gebonden aan zijn programma, maar aan zijn coalitie. Ook zijn visie is maar half van belang. In het beste geval. Een debat van kandidaat-premiers is dus onzinnig en discriminerend ten opzichte van het VB en alle partijen die niet tot de grote 3 horen. Dat is intriest, voor om het even welke democratie.” www.vlaamsbelang.org |
Hoe staat het eigenlijk met die eerdere klacht van BUB tegen de VRT?
|
Zoals de VRT het nieuws verslaat is ze het niet waard een "nationale staatszender" te zijn.
Ze hebben de nieuwsfeiten te geven zoals ze zijn en niet zoals bepaalde journalisten het wensen te manipuleren en stukken te verzwijgen of onredelijke extra aandacht aan te geven zoals hun politieke broodheren hun opdragen. We zullen zelf wel beslissen wat we moeten denken van bepaalde feiten, ze moeten het niet in onze plaats doen en nog minder uitzoeken wat we mogen weten en wat niet! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be