![]() |
Moet de Rijkswacht terug komen?
Zelf vind ik alvast van wel. De federale politie is gewoon "nog meer lokale politie". Wat we niodig hebben is een meer gemilitariseerde politie die nog kan, wil en mag hard optreden met grote middelen tegen zware jongens.
|
Citaat:
welke verdiensten heeft die dan zoal op haar palmares staan ? |
Citaat:
|
Citaat:
bah ik weet niet... aan welke recentelijk gevallen had gij dan gedacht waarin zo'n optreden genoodzaakt was ? |
Ik heb alvast "neen" gestemd. Een opsplitsing van de politiediensten impliceert niet per definitie een beter werkende politie. Integendeel: het onderscheid heeft in het verleden alleen maar nadelen meegebracht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zo ne rijkswachter in een schoon uniform...alleee en een moustashke dat prikt
|
Citaat:
|
Ik heb ja gestemd trouwens ik zou geen moment twijfelen om bij de rijkswacht te gaan liest bij de BOB.
|
De politie moet opgesplitst worden volgens taak!
Citaat:
Ja natuurlijk moet de "politie" weer terug opgesplitst worden volgens taak die voor elke groep kan verschillen. Als ik mij niet vergis is dit ook een uitvinding (om ze samen te smijten) van Luc Vandenbossche. Hij heeft al zoveel op zijn kop gezet dat het nu maar eens moet hersteld worden. Maar deze keer goed uitgevoerd, en niet onder de heerschappij van de LOGE! Groetjes, :cheer::cheer::cheer: Gerard Golsteyn. :roll: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Roei de LOGE uit in Justitie en Politie! Roei ze overal uit! |
Citaat:
We kunnen misschien wat terroristen uit Irak uitnodigen en die hier loslaten. Dan hebt ge misschien kans om uw zaak kracht bij te zetten. Voor de rest, veel droomgenot in uw imaginair Pruisen. |
Absoluut niet. Zo'n bende klopgrage zotten die het liefst van al op Vlaams-nationalisten kloppen (als we geluk hebben), kunnen we missen als de pest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De herinvoering van de Rijkswacht zou opnieuw leiden tot een open politie oorlog, met alle gevolgen vandien.
Als de overweging enkel gericht is op zwaar bewapende en getrainde politieagenten voor extreme situaties, lijken me betere en meer efficiënte oplossingen mogelijk (moest hier al behoefte aan zijn). |
Citaat:
|
ja gestemd,
niet per se voor de rijkswacht, maar de democratie heeft nood aan onafhankelijkheid tussen lokale en federale politie |
Komaan, die flikken van tegenwoordig da zijn toch de flikken van begin jaren 90 nie meer hoor, ...
Als die ons deden stoppen 's nachts ,me hun oranje neonreklaame vest aan en kepie op hunne kop, met moustache, dan waarde toch wa beleefder als anders, zeker als er een paar met hunnen uzi aan uw achterdeur stonden... (echt nog meegaakt... ) (Een hollandse vriendin had hare pas nie mee, en hebben ze daar wa moeilijk staan, doen, maar ze keek ies diep in hun ogen en t was in orde, ;-) ) Nu met dat belachelijke baseball klaksken en da belachelijk kleureke van hun uniform, het is eerder om van in de lach te schieten, met nen UZI zien ze er trouwens nog belachelijker uit, (het contrast... ) Ne flik dat moet gezag uitstralen, en da kunde van de huidige generatie helaas niet echt meer zeggen... Dus ze mogen wel eens iets aan hun imago, gaan doen, ... wa donkerder uniform, een wat autoritairder hoofddeksel, en een stevige matrak, die ze af en toe mogen gebruiken ook, ... Flikken moeten het recht hebben om iemand wat peren te geven als hij wa weerspannig is, zonder daar al te veel papieren voor in te moeten vullen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be