Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=21)
-   -   de peilingen zijn barslecht voor n-va (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8932)

Bart De Wever 5 februari 2004 17:44

Ik zal het onderwerp zelf maar in primeur aansnijden, u hoort het toch binnen een kwartier op het nieuws :( :( :(

mad_drone 5 februari 2004 17:49

dat is wat minder. vergeet niet een peiling is maar een peiling, en ik kom in me leven vele vastberaden N-VA'ers tegen, teveel om echt teleurgesteld over te zijn als ik jou was. Dat ik ze steeds probeer te overtuigen van allerlei linkse standpunte is dan maar e detail zeker.

zeker voor een kleine partij zullen die peilinge nooit erg accuraat zijn

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik zal het onderwerp zelf maar in primeur aansnijden, u hoort het toch binnen een kwartier op het nieuws :( :( :(

Misschien het ideale moment om eens over samenwerkingen te beginnen nadenken?
Zoals met het Liberaal Appel, CD&V, zelfs Vlaams Blok?

Bruno* 5 februari 2004 17:52

Hoeveel procent haalt ge? Wat noem je barslecht? minder dan 4%?

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 18:07

2,7%, dat moet pijn doen...
Spijtig dat onze partij niet eens gepeild is... :cry:

Lorenzo 5 februari 2004 18:10

Citaat:

Hmm - tja psycholigische klap voor veel militanten

Zijn die peilingen te controleren op waarheidsgehalte?

Eventueel parlementaire stappen ter controle methode, vraagstelling, enz...

De CD&V grootste, geloof ik nooit. Het Blok wordt tweede partij. Zeker weten. Naar het schijnt was dit zo, maar hebben ze een andere peiling gedaan om toch andere resultaten te krijgen.

Voor de N-VA is de foutemarge 2 procent, dus kan ook 4,7 zijn.

Maar ja ..

Lekker Links! 5 februari 2004 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philip

Voor de N-VA is de foutemarge 2 procent, dus kan ook 4,7 zijn.

Maar ja ..

De kans dat dat zo is , is statistisch gezien bijzonder klein hoor, maar ik wens het u toe!

Bruno* 5 februari 2004 18:36

Zoals ik altijd al gezegd heb, en de peilingen geven me gelijk, er is maar plaats voor één Vlaams-nationalistische partij: het Vlaams Blok.

Vlaamse Leeuw 5 februari 2004 18:37

Ik ben militant van de N-VA en ikzelf ga me niet voor 100%, maar voor [size=7]200%!!![/size]

Hopelijk geraakt de N-VA er!! Ik - en mede militanten - zullen er alles aan doen.

Dies 5 februari 2004 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
De kans dat dat zo is , is statistisch gezien bijzonder klein hoor, maar ik wens het u toe!

Kent er iemand meer details over de peiling? Aantal gecontacteerde mensen, aantal daadwerkelijk ondervraagden, vraagstelling, ouderdom, werkmethode, beroepsstatus, ...? Ik vind namelijk noch op de website van de VRT, De Standaard, TNS-media noch op die van de U.A. enige extra informatie.
Ze lijkt mij tamelijk waardeloos te zijn, maar indien ze zelfs nog maar een beetje in de buurt komt, ziet dit er zeer slecht uit voor de N-VA daar kleinere partijen traditiegetrouw in de aanloop naar de eigenlijke verkiezingen zelf steeds nog een aantal kiezers kwijtspeelt.

Bruno* 5 februari 2004 18:52

Citaat:

daar kleinere partijen traditiegetrouw in de aanloop naar de eigenlijke verkiezingen zelf steeds nog een aantal kiezers kwijtspeelt.
Op hoeveel gaan ze dan uitkomen? Ze zitten nu al onder de 100.000. Jaja, jullie hebben nog gelachen met de B.U.B. die- toen ik er nog inzat- van de eerste keer en zonder media 10.000 stemmen haalde. Bescheidenheid zou de flaminganten sieren.

boer_bavo 5 februari 2004 18:52

Dies: er zijn 1000 mensen gepeild. Verder zoals gewoonlijk geen extra informatie.

Bruno* 5 februari 2004 18:55

De N-VA heeft meer leden dan kiezers :lol: :wink: :wink: :wink:

Foundation 5 februari 2004 18:55

Naar de kleinere partijen is niet eens gepeild geweest. In hoeverre is de peiling dan nog representatief? Want ook Vivant haalt wel een procentje dat dan van een andere partij afgetrokken moet worden of zo. En misschien BUB ook (alhoewel het nog vroeg is).

En ach, dat verandert toch allemaal.

Bruno* 5 februari 2004 19:01

Citaat:

En misschien BUB ook (alhoewel het nog vroeg is).
Serieus blijven he :roll: :roll: :roll: Wat inderdaad wel klopt is dat Vivant niet is opgenomen.

C uit W 5 februari 2004 19:11

Nog 5 maanden tijd om het nieuws te halen he :wink: .
De n-va is inhoudelijk sterk, maar zeg nu zelf, wat doet ze om bij het grote publiek bekent te raken? Om op te vallen?
Degelijk werk alleen volstaat echt niet, kijk maar naar 'onze' regering :cry:

Groot Bakkes 5 februari 2004 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Misschien het ideale moment om eens over samenwerkingen te beginnen nadenken?
Zoals met het Liberaal Appel, CD&V, zelfs Vlaams Blok?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Luddo 5 februari 2004 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Nog 5 maanden tijd om het nieuws te halen he :wink: .
De n-va is inhoudelijk sterk, maar zeg nu zelf, wat doet ze om bij het grote publiek bekent te raken? Om op te vallen?
Degelijk werk alleen volstaat echt niet, kijk maar naar 'onze' regering :cry:

Als ze zich nu eens de ALLIANTIE moesten noemen? Uit analogie met het BLOK! :D

Dies 5 februari 2004 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Naar de kleinere partijen is niet eens gepeild geweest. In hoeverre is de peiling dan nog representatief?

Vanwaar haalt u deze informatie? Ik vind er namelijk, zoals al eender aangehaald, nergens iets over terug.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Dies: er zijn 1000 mensen gepeild. Verder zoals gewoonlijk geen extra informatie.

Alé de zoveelste peiling om in de vuilbak te gooien met andere woorden, jammer van het geld en de tijd die er zijn ingekropen waarschijnlijk.

Groot Bakkes 5 februari 2004 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Alé de zoveelste peiling om in de vuilbak te gooien met andere woorden, jammer van het geld en de tijd die er zijn ingekropen waarschijnlijk.

Ja, men zou er van verschieten hoe weinig mensen daar de waarheid zeggen, en hoe veel mensen in de laatste weken nog van partij veranderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be