Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Mop van de Eeuw: BUB gaat voor premierschap (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89322)

Piet Hein 14 mei 2007 02:03

Mop van de Eeuw: BUB gaat voor premierschap

Citaat:

34 jaar, 10 jaar advocaat, perfect tweetalig, 5 jaar voorzitter van de B.U.B., die hij zelf heeft opgericht, voor de tweede maal lijsttrekker voor de Kamer in Brussel-Halle-Vilvoorde en vooral een groot minnaar van België: Hans Van de Cauter is kandidaat eerste minister.

"Dit is een test", zegt Van de Cauter, "ik wil weten of deze confederale staat met dat kunstmatig Vlaanderen en Wallonië wel een echte democratie is waar ook goede Belgen eerste minister mogen worden."

"In Frankrijk mogen zelfs de minst bekende presidentskandidaten zeggen in de media dat ze kandidaat zijn. Ze krijgen er geld en evenveel media-aandacht als de bekende kandidaten. Waarom zou ik me dan moeten schamen?"

"Het is waar dat ik nog niet erg bekend ben, maar is dat dan belangrijk? Is dat een voorwaarde om ambitie te mogen hebben? Waarom moet België bestuurd worden door heren die zich niets van dit mooie land aantrekken en het voortdurend verzwakken en zelfs kapot maken door staatshervormingen?"

"Heeft België geen nood aan een eerste minister die België een warm hart toedraagt en met alle middelen zal verhinderen dat het nationale niveau nog bevoegdheden verliest aan gewesten en gemeenschappen en ervoor ijvert dat dit niveau haar verloren bevoegdheden zo snel mogelijk terugkrijgt?"

De nationale voorzitter van de B.U.B. heeft, als totaal onafhankelijke politicus, het lef om te zeggen wat velen reeds denken, namelijk dat het federalisme een ware flop is die de Belgen minstens 10 miljard euro per jaar kost aan directe en indirecte kosten en voortdurend communautaire ruzies genereert. Van de Cauter voegt eraan toe: "Dit feitelijk bipolair federaal systeem is onverdedigbaar en als toekomstig eerste minister zal ik ijveren voor zijn onmiddellijke afschaffing, eventueel via een volksraadpleging, alsook voor het herstel van de unitaire staat gedecentraliseerd op basis van 9 provincies en met het behoud van de taalwetten."

Maakt onze voorzitter kans om eerste minister te worden?

"Op papier helemaal niet omdat de "openbare" media een televisiedebat tussen de andere kandidaten en mezelf zullen beletten uit schrik of onverschilligheid, maar ik ben een zeer geschikte kandidaat gezien mijn liefde voor België van Oostende tot Aarlen en het feit dat ik al 5 jaar een tweetalige pro-Belgische partij leid aan beide kanten van de taalgrens. Geen enkele andere kandidaat kan hetzelfde zeggen."
Ik denk dat ik hier niet veel woorden aan vuil moet maken :lol::lol::lol::lol:. Man toch ik heb nog nooit zo goed gelachen en de de eindconclusie is rap gemaakt het is een groot complot:lol::lol::lol::lol:. Wie stemt er nu op een een verdoken dictatorale partij .

born2bewild 14 mei 2007 03:14

"op papier niet", zegt'm

:silly:

born2bewild 14 mei 2007 03:16

"op papier niet", zegt'm

nu Feremans nog en we zijn compleet.

Jan van den Berghe 14 mei 2007 06:35

Citaat:

"Dit is een test", zegt Van de Cauter, "ik wil weten of deze confederale staat met dat kunstmatig Vlaanderen en Wallonië wel een echte democratie is waar ook goede Belgen eerste minister mogen worden."
M.a.w. "als ik geen minister word, dan is dat omdat er in België geen echte democratie is. Ik alleen ben immers een goede Belg", aldus Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand.

stab 14 mei 2007 06:39

Citaat:

"Dit feitelijk bipolair federaal systeem is onverdedigbaar en als toekomstig eerste minister zal ik ijveren voor zijn onmiddellijke afschaffing, eventueel via een volksraadpleging, alsook voor het herstel van de unitaire staat gedecentraliseerd op basis van 9 provincies en met het behoud van de taalwetten."
Hoe kan je spreken over behoud vd taalwetten als men de grenzen van Brussel 19 nog niet accepteert?:|

ancapa 14 mei 2007 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2658792)
"op papier niet", zegt'm

elke premier heeft toch ook een vice-premier ?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Knuppel 14 mei 2007 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2658812)
M.a.w. "als ik geen minister word, dan is dat omdat er in België geen echte democratie is. Ik alleen ben immers een goede Belg", aldus Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand.

En als ik geen koning kan worden is Belgique geen democratie.
Zo simpel kan het zijn. :lol: :lol: :lol:

Knuppel 14 mei 2007 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2658815)
Hoe kan je spreken over behoud vd taalwetten als men de grenzen van Brussel 19 nog niet accepteert?:|

De taalwetten kunnen Hans in werkelijkheid aan de reet roesten. Maar als Verhofstadt mag liegen, waarom zou hij het dan niet mogen? Hij is toch een even goeie Belg als de premier?

Zwartengeel 14 mei 2007 08:00

Sinds wanneer is Belgique een confederale staat?

Knuppel 14 mei 2007 08:01

Citaat:

Maakt onze voorzitter kans om eerste minister te worden?

Op papier helemaal niet omdat de "openbare" media een televisiedebat tussen de andere kandidaten en mezelf zullen beletten uit schrik
Zeg nu zelf.
Hier zakt toch je broek van af?

Knuppel 14 mei 2007 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2658880)
Sinds wanneer is Belgique een confederale staat?

Sinds Hans dat bepaald heeft?

Lord Vader 14 mei 2007 08:03

Citaat:

"In Frankrijk mogen zelfs de minst bekende presidentskandidaten zeggen in de media dat ze kandidaat zijn. Ze krijgen er geld en evenveel media-aandacht als de bekende kandidaten. Waarom zou ik me dan moeten schamen?"
Dat begint al goed...

Zwartengeel 14 mei 2007 08:16

O ja, ik herinner ergens gelezen te hebben dat de BUB in BHV met een uitsluitend Franstalige lijst ging opkomen?

evilbu 14 mei 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2658812)

Wel...
Citaat:

perfect tweetalig,
Dat zou drietalig moeten zijn!:x

Zwartengeel 14 mei 2007 11:07

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...14_BUB_lijsten

BUB heeft lijst in 4 Vlaamse kieskringen

ma 14/05/07 - De Belgische Unie (BUB) heeft kieslijsten voor de Kamer ingediend in vier Vlaamse kieskringen.

De Belgisch gezinde partij trekt naar de kiezer in Brussel-Halle-Vilvoorde, Leuven, West-Vlaanderen en Limburg.

Strijdpunt voor de partij is ook deze keer de herfederalisering van ons land.

"Vandaag zijn er meer dan 600 parlementsleden, ministers en staatssecretarissen. Als alles weer wordt overgeheveld naar één nationaal niveau, komen we toe met een derde daarvan", zo staat in het verkiezingsprogramma. Volgens de partij zou dat een besparing van drie miljard euro opleveren.

De partij wil terug naar de vroegere staatsstructuur, met negen provincies. "De meertaligheid van de bevolking moet worden aangemoedigd door de oprichting van tweetalige scholen."

De BUB verzet zich voorts onder meer tegen de subsidies voor politieke partijen en vroegtijdige vrijlating van gevangenen en wil bindende referenda en de herinvoering van de leger- of burgerdienst.

Scheuring binnen partij na hommeles

De BUB werd opgericht in 2002. Bij de vorige federale verkiezingen kreeg de partij zo'n tienduizend stemmen, goed voor 0,15 procent.

De voorbije maanden was het erg onrustig binnen de BUB. Vijf provincievoorzitters scheurden zich af en hebben een eigen initiatief, Unie, opgericht.

__________________________________________________ _____

Vlaams-nationalistisch mediacomplot opgeheven?

Of omgekocht met erelidmaatschapsgelden?

lomeanor 14 mei 2007 11:52

Ok, dit is overdreven.

Heeft de voorzitter van de BUB alle contact met de realiteit verloren?

Knuppel 14 mei 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2659355)
Ok, dit is overdreven.

Megalomanie herken je o.a. aan het ontbreken van realiteitszin.

evilbu 14 mei 2007 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2659355)
Ok, dit is overdreven.

Een partij die nergens, maar dan ook nergens, op geen enkel niveau (gemeentelijk, regionaal, nationaal) , ook maar een vertegenwoordiger heeft, wil nu de premier leveren.:hm::rofl:

lomeanor 14 mei 2007 13:54

We zullen ons verbazen na de volgende verkiezingen!

De BUB zal glorieus doorbreken en ons voor eens en voor altijd uit het parlement verdrijven!

Hans Van de Cauter wordt de volgende premier!

:rofl:

Savatage 14 mei 2007 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2658792)
"op papier niet", zegt'm

Dat zou het pas zijn: Feremans premier van België. :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be