Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB heeft lijst in 4 Vlaamse kieskringen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89344)

vlijmscherp 14 mei 2007 11:07

BUB heeft lijst in 4 Vlaamse kieskringen

ma 14/05/07 - De Belgische Unie (BUB) heeft kieslijsten voor de Kamer ingediend in vier Vlaamse kieskringen.
De Belgisch gezinde partij trekt naar de kiezer in Brussel-Halle-Vilvoorde, Leuven, West-Vlaanderen en Limburg.
Strijdpunt voor de partij is ook deze keer de herfederalisering van ons land.
"Vandaag zijn er meer dan 600 parlementsleden, ministers en staatssecretarissen. Als alles weer wordt overgeheveld naar één nationaal niveau, komen we toe met een derde daarvan", zo staat in het verkiezingsprogramma. Volgens de partij zou dat een besparing van drie miljard euro opleveren.

De partij wil terug naar de vroegere staatsstructuur, met negen provincies. "De meertaligheid van de bevolking moet worden aangemoedigd door de oprichting van tweetalige scholen."

De BUB verzet zich voorts onder meer tegen de subsidies voor politieke partijen en vroegtijdige vrijlating van gevangenen en wil bindende referenda en de herinvoering van de leger- of burgerdienst.

Scheuring binnen partij na hommeles

De BUB werd opgericht in 2002. Bij de vorige federale verkiezingen kreeg de partij zo'n tienduizend stemmen, goed voor 0,15 procent.

De voorbije maanden was het erg onrustig binnen de BUB. Vijf provincievoorzitters scheurden zich af en hebben een eigen initiatief, Unie, opgericht.
bron: vrtnieuws.net
het Vlaamsch-nationalistisch complot is blijkbaar doorbroken!

de laatste 2 paragrafen zijn wel grappig. 0,15% en dan splitsen....

lomeanor 14 mei 2007 11:53

Vijf provincievoorzitters! Dat is nog meer dan ik dacht.

Ik vraag me af wat er nog over blijft van de bub.

Anna List 14 mei 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2659222)
ma 14/05/07 - De Belgische Unie (BUB) heeft kieslijsten voor de Kamer ingediend in vier Vlaamse kieskringen.
De Belgisch gezinde partij trekt naar de kiezer in Brussel-Halle-Vilvoorde, Leuven, West-Vlaanderen en Limburg.
Strijdpunt voor de partij is ook deze keer de herfederalisering van ons land.
"Vandaag zijn er meer dan 600 parlementsleden, ministers en staatssecretarissen. Als alles weer wordt overgeheveld naar één nationaal niveau, komen we toe met een derde daarvan", zo staat in het verkiezingsprogramma. Volgens de partij zou dat een besparing van drie miljard euro opleveren.

De partij wil terug naar de vroegere staatsstructuur, met negen provincies. "De meertaligheid van de bevolking moet worden aangemoedigd door de oprichting van tweetalige scholen."

De BUB verzet zich voorts onder meer tegen de subsidies voor politieke partijen en vroegtijdige vrijlating van gevangenen en wil bindende referenda en de herinvoering van de leger- of burgerdienst.

Scheuring binnen partij na hommeles

De BUB werd opgericht in 2002. Bij de vorige federale verkiezingen kreeg de partij zo'n tienduizend stemmen, goed voor 0,15 procent.

De voorbije maanden was het erg onrustig binnen de BUB. Vijf provincievoorzitters scheurden zich af en hebben een eigen initiatief, Unie, opgericht.
bron: vrtnieuws.net
het Vlaamsch-nationalistisch complot is blijkbaar doorbroken!

de laatste 2 paragrafen zijn wel grappig. 0,15% en dan splitsen....

in vier Vlaamse kieskringen opkomen en slechts in 2 waalse ?! :lol:

Knuppel 14 mei 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2659369)
in vier Vlaamse kieskringen opkomen en slechts in 2 waalse ?! :lol:

In Wallonië spreken ze al allemaal Frans, hé? Inclusief de ingeweken Vlamingen. De missie van Hans ligt dus in Vlaanderen.

van Maerlant 14 mei 2007 15:59

:lol: :lol: We gaan weer lachen, op 10 juni!

Knuppel 14 mei 2007 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2659962)
:lol: :lol: We gaan weer lachen, op 10 juni!

Vooral als we de stemmen die de neo-nazi's van het VB bij de Franstaligen haalden gaan vergelijken met deze van de enige, echte Belgen van de bub. ;-)

C uit W 14 mei 2007 16:05

Ze kunnen zelf nog niet samenwerken, maar ze gaan wel België unitair maken :p

Miguelito 14 mei 2007 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2659988)
Ze kunnen zelf nog niet samenwerken, maar ze gaan wel België unitair maken :p

Dat heeft niets te maken met de Voorzitters kwaliteiten, maar met de geïnfiltreerde flaminganten die de Partij kapot maken en met het feit dat Hij nooit op tv mag komen en niet zoveel geld krijgt om mee te spelen zoals die andere partijen die maar een schamele 20% meer stemmen halen dan de Partij.

Patriot! 14 mei 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2659360)
Vijf provincievoorzitters! Dat is nog meer dan ik dacht.

Ik vraag me af wat er nog over blijft van de bub.

De BUB heeft de klap dan toch goed opgevangen, lijkt me. En wat voor nut heeft het trouwens om nog eens iets te herhalen dat een jaar geleden gebeurd is?

Knuppel 14 mei 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2660029)
De BUB heeft de klap dan toch goed opgevangen, lijkt me. En wat voor nut heeft het trouwens om nog eens iets te herhalen dat een jaar geleden gebeurd is?

Je bedoelt dat jij niet graag meer aan je bubverleden herinnerd wordt?

Miguelito 14 mei 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2660029)

Wat voor nut heeft het telkens iets te herhalen wat voor 60 jaar is gebeurd?

Miguelito 14 mei 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2660047)
Je bedoelt dat jij niet graag meer aan je bubverleden herinnerd wordt?

patriot is nog altijd bub'er, dat is men voor het leven! Hij moet waarschijnlijk andere partijen infiltreren om het Belgisch Gevoel weer aan te wakkeren! Anders gaat het niet omwille van het VMC (kleine broer van de NWO)

Knuppel 14 mei 2007 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2660114)
Wat voor nut heeft het telkens iets te herhalen wat voor 60 jaar is gebeurd?

:grab:

johan 16 mei 2007 13:39

Zelfs BUB is dus gesplitst...
Nu BHV nog en dan den belgique!

vulpes 16 mei 2007 13:41

heeft men in west-vlaanderen dan al de ontbrekende handtekeningen? ik meen mij te herinneren dat er nog 47 moesten worden verzameld in het brugse tegen donderdag of zoiets... of herinner ik mij dat verkeerd?

Zwartengeel 16 mei 2007 13:49

Dat klopt.

Hans1 16 mei 2007 13:59

Dat is al in orde.

Knuppel 16 mei 2007 16:06

Laat ons weten hoeveel stemmen de bub haalde, hé?

Jan van den Berghe 16 mei 2007 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2664674)
Laat ons weten hoeveel stemmen de bub haalde, hé?

Wat is het nu stil... Waar is de tijd dat ze een grote borst opzetten en de nakende doorbraak aankondigden! "Ruim de baan, de BUB komt eraan", werd gezegd en gescandeerd. En wie herinnert zich niet de stoutmoedige verklaringen: "In Brugge halen we zeker een zetel"... Waar is de tijd...?!

lomeanor 16 mei 2007 19:40

Het is alsof ze zelf het geloof verloren zijn. ;)

Gelukkig is er nog altijd Hans I, Le Grand: onze volgende premier!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be