![]() |
Moeten politici zich bemoeien met waarden en normen?
In Nederland hebben we de laatste jaren felle discussies gehad over de taak van de overheid ,als het waarden en normen betreft.
Bestaat die discussie in Belgie ook? Als voorbeeld ,vanavond op ned 1 vandaag. citaat programma-aankondiging Breezerseks ontgroeit Randstad Seks voor een Breezer, een hamburger of lift naar huis: Een fenomeen dat al langer bekend is in de Randstad. Nu krijgen jongerenwerkers in het noorden echter ook toenemende signalen dat meisjes (12-16) seksuele handelingen als ruilmiddel gebruiken. De consumptieprostitutie vindt plaats in fastfoodketens op het toilet en in clubs. De meisjes zelf voelen zich geen slachtoffer. Prostitutie en meiden-werkster Ineke Wijnsma wijdt de versoepeling van de seksuele moraal aan de gangsta-cultuur. Vooral Antilliaanse en Marokkaanse jongens zijn populair. |
Citaat:
|
Hoe kan je nu verwachten van politici, die hun eer en geweten verkocht hebben aan de meest biedende nog enig benul hebben van waarden en normen binnen een gewone maatschappij?
Blijkbaar gaan de politici's instelling van waarden en normen ook naar onze jeugd..... Lijf en leden verkopen verkopen voor glitter en nep. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ha die Knu! Long time no see en met deze weer vollen bak van dit :D en van dat :) |
Citaat:
Ik zie enkel slechte opvoeding. Het laatste wat mijn overheid moet doen is mij zeggen hoé ik me moet gedragen. Wat mijnoverheid wél moet doen is mensen wijzen op gevaren. (Informeren dus.) |
De politieke overheid kan zich en moet zich slechts bemoeien met dee etische waarden en normen, die de maatschappij zelf wil die behandeld worden.
De laatste decennia willen de mensen meer individuele vrijheid en minder betutteling: gevolg van de wil van de mensen is vb. soepelere echtscheiding, erkenning van homo-rechten, euthanasie .... Dat een puber van 16 neukt met zijn of haar vriendje, met zijn of haar toevallig kontakt in een one-night-stand, of zelfs een one-minute-stand, of tijdens een tv-programma, dat zijn heden ten dage persoonlijke keuzes. Alleen Alheksandra Koolen zou eraan denken om overheidsinmenging op vlakken die niet gedragen zijn door een meerderheid van de mensen. |
De overheid heeft zich niet te moeien met moraal of ethiek.
Seks voor een hamburger is anders wel lekker decadent :twisted: |
Ze kúnnen dat. Zoals een goede mama en papa eh.
Zo voelen ze zich. |
Richtlijnen oke en dan nog.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be