![]() |
Vreemdelingencriminaliteit
Beste mevrouw,
Wat is Uw oplossing voor de vreemdelingencriminaliteit? Bent U voor het terugsturen van criminelen naar hun eigen land? |
Vreemdelingencriminaliteit
Beste PreuBe
de vraag is natuurlijk wat je onder "vreemdeling" verstaat. Zoals trouwens al door minister Onkelinx beslist is, vind ik het logisch dat vreemdelingen die hier een misdrijf begaan hebben, die straf kunnen uitzitten in hun eigen land. Maar als je het hebt over Belgen van allochtone origine : ik vind dat iedereen die een misdrijf begaat, daarvoor gestraft moet worden, zonder onderscheid van nationaliteit. En Belgen hebben dan het recht om die straf uit te zitten in hun land (België). Vriendelijke groeten Greet |
Citaat:
Goed wetende dat het gevangenisregime in Marokko 10x erger is dan hier! Dat is toch discriminatie? Waarom krijgt de ene een zwaardere straf dan de andere? |
Citaat:
Maar dat voorstel werd nooit ernstig genomen omdat?...... juist ja.... het voorstel van het VB kwam. Dat minister Onkelinx nu niet afkomt alsof ze het warm water heeft uitgevonden eh. |
Citaat:
Omdat hij geen inwoner van België is en vanwege zijn misdaad het land wordt uitgezet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat ze dan toch op z'n minst nog de keuze! |
Citaat:
Probleem is dat hier geen plaats meer is en ginder wel.. Verleden week stond in GvA zelfs te lezen dat 70%!!! van de gevangenis populatie in Anwerpen uit vreemdelingen bestaat. En de toestand in Vorst en St-Gilles zal al niet veel beter zijn. |
Citaat:
Het blijft bovendien discriminerend om de straf van een persoon te bepalen op basis van een nationaliteit. |
Citaat:
Hebben die criminelen zich ooit vragen gesteld hoe onverantwoord het was hun slachtoffers fysiek en/of moreel leed toe te brengen? Hebben zij medelijden gehad? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Staten horen onderscheid te maken op basis van nationaliteit. Het is de hele basis van hun bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
:-D |
ik bewonder greet wel om het onverdedigbare te verdedigen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be