![]() |
Paus verwerpt evolutieleer
Ik wou dit al eerder posten, want het is al tijdje geleden, maar ik ben lang verbannen van dit forum. De Rottweiler van God verwerpt de evolutieleer. Moet deze man niet in de psychiatrie opgenomen worden?
Zaterdag 14 April 2007
|
Graag zou ik de uitspraak van Benedictus zien waar hij daadwerkelijk beweert wat er in de titel van het artikel staat.
Ook JP II vond dat de evolutieleer aanleiding gaf tot diepere vragen waar hij het bestaan van god uit afleidde, dus veel verschil met Benedictus zie ik nog niet. |
"Darinisme" "neo-darwinisme" is op zich geen "evolutieleer". Men mag gerust een verschil maken tussen de wetenschappelijke biologische benadering
van het ontstaan en de ontikkeling van het leven en de religieuze en filosofische benadering van het verschijnsel "leven". De evolutie op zich is geen ontkenning of bevestiging van het bestaan van een godheid of intelligente designer - noch is de huidige stand van de wetenschappen (in het algemeen) te beschouwen als een eindpunt - er is altijd nog een spirituele worsteling met de beperkingen van de mens naar lichaam en geest. Het vaststellen dat een wetenschappelijke theorie vragen opwerpt die de wetenschap op zich overstijgen is absoluut geen verwerping van wetenschap op zich. |
Citaat:
|
Citaat:
Filosofische benaderingen van het verschijnsel leven kunnen best, zolang ze niet in tegenstrijd zijn met wetenschappelijke bevindingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zou God de pausmobiel ontworpen hebben ? 8-) |
De mens stamt dan ook niet af van een aap.
|
Bovendien is iedereen vrij te geloven wat hij wilt. De kerk en de paus aanvallen omdat ze vragen stellen bij de evolutieleer maar anderzijds zwijgen jullie wel over het feit dat de meeste moslims de evolutieleer niet aanvaarden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar om u te plezieren weerleg ik graag wat zij in De Morgen schreef: http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2006.html |
Citaat:
Waarom? * Stammen we van apen af? * Stammen mensen en apen van een gemeenschappelijke voorouder af? * Stammen we af van een andere homo-soort? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be