![]() |
België beboet Nederlanders voor niet-stemmen
Citaat:
|
Over op welke politiek-correcte partijen men als goede burger in dit land het beste hoort te stemmen kan er blijkbaar niet genoeg duiding zijn.
Over de formaliteiten aangaande die verkiezingen zelf is het blijkbaar een stuk minder. |
Hmm, ik wil er even op wijzen dat die Nederlanders in Voeren, die er ongeveer 20% van de bevolking uitmaken en van groot belang zijn om de Vlaamse lijst meer stemmen te doen halen dan de Waalsgezinde, helemaal niet moeten stemmen en dat misschien ook niet zullen blijven doen. Als je dit bericht leest, zou je ook minder geneigd zijn om je te registreren.
:boo: Onder "problemen met allochtonen aanpakken" versta ik wel iets anders......:hm: |
Stemplicht an sich is krankzinnig.
Een plicht kan nooit een vrijheid zijn, en stemmen hoort een vrijheid te zijn, een bewuste keuze. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is ier een HEL!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En van wie dacht je dat dit kwam? Citaat:
|
Citaat:
Ik zou onmiddellijk na het halen van mijn diploma emigreren als het aan mij lag. Jammer genoeg staat mijn vriendin daar niet voor te springen. :? |
Citaat:
Groen!, Vb en vld zijn voor stemrecht. PvdA, Sp-a en CD&V zijn voor stemrecht. (Binnen de CD&V gaan er stemmen op om een volksraadpleging over stemrecht/stemplicht te houden.) Onlangs een debat over gevolgd, daarmee. :p |
Citaat:
|
Bijzonder 'tsjeefs' trouwens die uitspraken als je weet dat de grondwet in dat verband (en dankzij Di Rupo) NIET ter herziening vatbaar geraakte verklaard onder paars. Iets dat absoluut nodig is voor de volgende regering om de grondwet te KUNNEN veranderen.
De Belgische grondwet laat géén referenda toe. Alle macht gaat volgens de Belgische grondwet uit van de 'natie'. Een handjevol machthebbers dus. |
Wat mijn citaat betreft sla je de nagel op de kop.
het komt uit het 2de, afgevoerde, burgermanifest van Verhofstadt. |
Citaat:
|
Citaat:
'Alle macht gaat uit van de natie'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be