Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Politie verijdelt ontvoering kind (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89512)

Jazeker 16 mei 2007 15:01

Politie verijdelt ontvoering kind

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DS
Politie verijdelt ontvoering kind

Aansluitend bij dit artikel BRUSSEL - De Belgische en Franse politie hebben vier Fransen ontmaskerd die in België een minderjarig meisje wilden ontvoeren en daarna gevangen houden om te misbruiken. Het parket gaf meer uitleg tijdens een persconferentie, in aanwezigheid van minister Onkelinx.
De daders wilden een meisje van vijf tot negen jaar ontvoeren. Het was de bedoeling het meisje een weekend lang vast te houden en zwaar te misbruiken. Daarvoor hadden ze een afgelegen huis in de buurt van Rouen gevonden.

Nadien zouden ze het slachtoffer opnieuw vrijgelaten, maar alleen als ze de daders niet zou kunnen herkennen. Ook zouden die het slachtoffer een brandmerk geven, dat haar aan de gebeurtenis zou doen blijven herinneren.

Zoektocht naar slachtoffer

De ontvoering moest in België plaatsvinden. De daders hadden nog geen exacte locatie op het oog maar waren druk op zoek. Ook hadden ze nog geen slachtoffer uitgekozen. Belangrijk was dat het beoogde meisje geen tekens van volwassenheid mocht vertonen.

De speurders kregen ook zicht op de taakverdeling. Zo was een van de daders verantwoordelijk voor het zoeken naar een bestelwagen met gestolen nummerplaten. Een ander moest zorgen voor een locatie, een camera en SM-objecten.

Arrestatie

In totaal werden drie mannen en een vrouw opgepakt, allemaal met de Franse nationaliteit. Twee van de drie mannen werden in hechtenis genomen. De arrestatie moest nu gebeuren, beklemtoonde het parket. Want de ontvoering was voor een van de komende weken gepland.

Opmerkelijk was ook dat een van de hoofddaders opgelucht reageerde op zijn arrestatie. Hij zat naar eigen zeggen in een spiraal waarover hij de controle was verloren en waarvan hij niet wist waarheen die zou leiden.

De speurders willen voorlopig niet van een netwerk spreken. Het gaat eerder om gelijkgezinden die samenwerkten.

Gelukkig is het plan mislukt, maar het maakt me toch moedeloos als ik lees wat sommige mensen in hun kopke kunnen uitwerken. :-(

Percalion 16 mei 2007 15:34

Ziekelijk...

Herr Flick 16 mei 2007 16:17

Ziekelijk , inderdaad,

ben eens benieuwd, hoeveel weken die gasten gaan vastzitten, want het ziekelijke van al is, dat ge ze pas serieus kunt straffen als ze daadwerkelijk zulke ziekelijkde dingen doen...

Ik hoop dat ze minstens levenslang gecoloceerd worden, of dat hun anders een ongeluk overkomt, ...

Percalion 16 mei 2007 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2664707)
Ziekelijk , inderdaad,

ben eens benieuwd, hoeveel weken die gasten gaan vastzitten, want het ziekelijke van al is, dat ge ze pas serieus kunt straffen als ze daadwerkelijk zulke ziekelijkde dingen doen...

Ik hoop dat ze minstens levenslang gecoloceerd worden, of dat hun anders een ongeluk overkomt, ...

Ik denk dat een psychiatrisch onderzoek zich inderdaad opdringt. Eventjes wat dingen uit de tekst halen:

De daders wilden een meisje van vijf tot negen jaar ontvoeren. Het was de bedoeling het meisje een weekend lang vast te houden en zwaar te misbruiken. (...)
Ook zouden die het slachtoffer een brandmerk geven, dat haar aan de gebeurtenis zou doen blijven herinneren.
(...)
Zo was een van de daders verantwoordelijk voor het zoeken naar een bestelwagen met gestolen nummerplaten. Een ander moest zorgen voor een locatie, een camera en SM-objecten.
--
Rijp voor de psychiatrie, denk ik dan. :?

Graaf van Vlaanderen 16 mei 2007 17:08

Proficiat voor de politie;-)

C uit W 16 mei 2007 17:23

Leuk, en zo vlak voor de verkiezingen.

duncan 16 mei 2007 17:29

daarstraks ook bijna van het fietspad gereden door nen fietser en het was ook nen oude kneut triestig .

Online 16 mei 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2664774)
Leuk, en zo vlak voor de verkiezingen.

Het parket gaf meer uitleg tijdens een persconferentie, in aanwezigheid van minister Onkelinx.

Tiens, waar was "La Onkelinx" bij de talrijke miskleunen van de voorbije jaren? Niet dat ik haar dit moment de gloire niet gun. Zij heeft er wel geen verdienste aan, het zal wel eerder "ondanks" haar beleid gebeurd zijn.

HAMC 16 mei 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2664791)
Het parket gaf meer uitleg tijdens een persconferentie, in aanwezigheid van minister Onkelinx.

Tiens, waar was "La Onkelinx" bij de talrijke miskleunen van de voorbije jaren? Niet dat ik haar dit moment de gloire niet gun. Zij heeft er wel geen verdienste aan, het zal wel eerder "ondanks" haar beleid gebeurd zijn.

Ja, het is allemaal nogal vaag. Ik vermoedt dan ook dat de Franse politiediensten verantwoordelijk zijn (dus de bedankjes verdienen), dat ze belgische politie heeft ingelicht over wat er te gebeuren stond.

Bazilfunk 16 mei 2007 18:08

Een pluim voor de overheid kan er blijkbaar weer niet af.

HAMC 16 mei 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2664857)
Een pluim voor de overheid kan er blijkbaar weer niet af.

Zijn we dan verdomme nog niet genoeg gepluimd?

manta 16 mei 2007 18:55

Wie weet hoeveel gekken er nog zo'n zaken aan't plannen zijn .
Stel je voor dat deze mannen (en een vrouw8O ) deel uitmaken van een grotere groep...

Rudy 16 mei 2007 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen (Bericht 2664743)
Proficiat voor de politie;-)

Ik zou zeggen, proficiat voor de internationale samenwerking tussen de politiediensten.

lombas 16 mei 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2664719)
Rijp voor de psychiatrie, denk ik dan. :?

Psychiatrie? Ik dacht dat zulke instellingen genezen tot doel hadden.

Neen, strafkamp in Guyana, of voedsel gaan uitdelen in Darfoer. Als ze maar ver weg zijn, liefst zwetend.

Raf 16 mei 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2664791)

Is het voor jou dan werkelijk fysiek onmogelijk om eens iets positief te zeggen? :|

Duupje 16 mei 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2664985)

Neen, strafkamp in Guyana, of voedsel gaan uitdelen in Darfoer. Als ze maar ver weg zijn, liefst zwetend.

Ik vind u veel te braaf nog.

Stratcat 16 mei 2007 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2665102)
Is het voor jou dan werkelijk fysiek onmogelijk om eens iets positief te zeggen? :|

Misschien is dat voor Online wel het geval.
Niemand kiest zijn eigen gebreken.
Is het voor jou werkelijk fysiek onmogelijk om eens niet naïef te zijn?

Groentje-18 16 mei 2007 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2664493)
Gelukkig is het plan mislukt, maar het maakt me toch moedeloos als ik lees wat sommige mensen in hun kopke kunnen uitwerken. :-(

UH?! 8O

Mijn haren gaan er gewoonweg van overeind staan. Hier zijn echt geen woorden meer voor.

En meen ik dat nu maar, of komen er mensen op ideeên door media-aandacht bij gevallen waarbij dit gebeurde? Of komen mensen vanzelf op zulke ziekelijke ideeën en zou dit sowieso gebeurd zijn...? :?

Groentje-18 16 mei 2007 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2664985)

Door de hulp van psychiatrie in zulke gevallen, en dan vooral bij psychopaten (die vandaag de dag mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis worden genoemd) kan je net komen tot een heel paradoxale situatie: soms leer je de dader hoe hij zich moet gedragen ... om niet ziekelijk over te komen, waardoor hij nog gevaarlijker wordt.

Stratcat 16 mei 2007 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2665286)
Door de hulp van psychiatrie in zulke gevallen, en dan vooral bij psychopaten (die vandaag de dag mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis worden genoemd) kan je net komen tot een heel paradoxale situatie: soms leer je de dader hoe hij zich moet gedragen ... om niet ziekelijk over te komen, waardoor hij nog gevaarlijker wordt.

Lombas' gedacht is zo slecht nog niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be