Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Doorbraak in behandeling van kaalheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89556)

Bhairav 17 mei 2007 14:19

Doorbraak in behandeling van kaalheid

Citaat:

Wetenschappers van de universiteit van Pennsylvania zijn er voor het eerst in geslaagd haarfollikels te laten groeien op huidcellen. Dat betekent een doorbraak in de genezing van kaalheid.

Het team vorsers maakte deze doorbraak door het ontwaken van een sequens 'slapende genen', waardoor ze een stroom van stamcellen naar haarloze huid op gang brachten. Tot hun eigen verbazing bleken die stamcellen in staat haarfollikels te vormen.

Deze nieuwe informatie ondermijnt de totnogtoe aangenomen wetenschap dat zoogdieren geboren worden met een vast aantal haarfollikels en dat ze niet in staat zijn er nieuwe aan te maken. Terwijl hagedissen en salamanders hele ledematen kunnen regenereren, dachten wetenschappers dat zoogdieren een veel beperkter vermogen hadden om lichaamsweefsel aan te maken.

De wetenschappers deden hun ontdekking terwijl ze de genezingsmechanismes van muizen bestudeerden. Wanneer kleine stukjes huid van de muizen werden weggesneden, bleek de huid niet alleen te genezen, maar bleken zich ook nieuwe haarfollikels te vormen. Uit verder onderzoek bleek dat een bepaalde set van genen, die uitgeschakeld worden vlak na de embryonale fase van de ontwikkeling, weer ontwaakte en ervoor zorgde dat stamcellen naar de wonde gestuurd worden en daar nieuwe follikels genereren.

De injectie van een proteïne, genaamd Wnt, zorgde ervoor dat het aantal gevormde haarfollikels verdubbelde. Anderzijds, door het blokkeren van deze proteïne waren de onderzoekers in staat de groei van nieuwe haarfollikels een halt toe te roepen.

De nieuwe ontdekking opent niet alleen perspectieven voor de behandeling van kaalheid, maar ook van littekens, acné en buitensporige haargroei. (dm)
Mooi zo.
Dan zijn we van dat gespuis eindelijk af.

manta 17 mei 2007 14:37

Om dit te krijgen ????

Bhairav 17 mei 2007 14:38

Liever dat ja. Of is de goegemeente daar weeral niet akkoord mee?

duveltje382 17 mei 2007 14:44

Ik ben vragende partij hier,voor de gene die mij kennen zal dit wel duidelijk zijn hé:)

manta 17 mei 2007 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2666410)
Ik ben vragende partij hier,voor de gene die mij kennen zal dit wel duidelijk zijn hé:)

Beetje opletten wat je vraagt duveltje382 :lol:

De schoofzak 17 mei 2007 15:06

Ik zou zo'n injektie ook wel kunnen gebruiken.

Maar ik ga toch rustig afwachten en zeker niet de eerste in de rij gaan staan als proefkonijn. Voorlopig geloof ik nog namelijk dat het iets met mannelijke hormonen te maken heeft, en daaraan wordt bij mij nog niet zo gemakkelijk geprutst. Dank voor uw begrip daarvoor.

Bhairav 17 mei 2007 15:06

Flauw.

manta 17 mei 2007 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2666448)
Flauw.

Had je een discussie verwacht over de link kaal = rechts ????

Laya 17 mei 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2666447)
Ik zou zo'n injektie ook wel kunnen gebruiken.

Maar ik ga toch rustig afwachten en zeker niet de eerste in de rij gaan staan als proefkonijn. Voorlopig geloof ik nog namelijk dat het iets met mannelijke hormonen te maken heeft, en daaraan wordt bij mij nog niet zo gemakkelijk geprutst. Dank voor uw begrip daarvoor.

Een medicijn tegen vergroting van de prostaat 'Proscar' genaamd zorgt er ook voor dat haartjes terug groeien, je begint resultaat te zien na een maand of 2. Nadelen: je moet ze blijven nemen, mag intussen geen kindjes maken en niet enkel je libido kan verminderen maar je kan ook errectiestoornissen krijgen. (Geïnteresseerden gaan maar es langs bij een dermatoloog voor een voorschrift)

Wat ik me dan afvraag is, wat verkiezen jullie, mannen? Kaal worden of het risico nemen dat de vlag halfstok blijft? :twisted:

Chipie 17 mei 2007 15:48

Citaat:

Idd...

circe 17 mei 2007 16:29

Is men er al zeker van dat het nieuwe haar op de JUISTE plaats zal gaan groeien?

Lijkt me toch een vraag van zeer groot belang.

carlgustaaf 17 mei 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2666397)

Om dit te krijgen ????

een foto van bhairav of wat?:lol:

Bhairav 17 mei 2007 22:35

Idd.

Duupje 17 mei 2007 22:59

Citaat:

LOL kieke !!! :lol:

Mambo 17 mei 2007 23:21

Er zijn al 40 jaar doorbraken in behandeling van kaalheid.
Maar daar is nog geen haar van gegroeid. Wel al veel portemonnee's.
Eerst zien zei de blinde.

Karma 18 mei 2007 23:12

Ik heb er gene last van (shit, mijn hemd mocht wel eens een strijkijzer)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be