![]() |
Copieer deze brief en zend hem per e-mail naar:
[email protected] VERGEET NIET UW NAAM ERONDER TE ZETTEN! Aan Minister van Landsverdediging, Meneer Flahaut, Uit verschillende mediaberichten hebben we het droevige nieuws mogen vernemen dat U, via het nieuwe stuurplan voor Defensie, de Brigade Para-Commando wenst af te schaffen. Wij, als bezorgde burgers, kunnen ons niet vinden in deze maatregel en wensen er via dit schrijven op aan te dringen dat U uw beslissing hier rond wil herbekijken. We wensen onze steun uit te spreken voor het harde werk van onze elitesoldaten en ons respect uit te spreken voor de korpsgeest, dewelke hen tot de meest bekende en meest gerespecteerde eenheid van het Belgische leger heeft gemaakt. De afschaffing van de Brigade Para-Commando lijkt ons een zeer ernstige vergissing en zal de goede reputatie van ons leger in het algemeen ernstige schade toebrengen. Met beleefde groeten, Uw naam Uit naam van “Burgers voor de Paras” |
Deze actie komt er vanwege volgende feiten:
Citaat:
|
Wat is het voordeel van het behouden van deze eenheden?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de daden van de Paras voor zich spreken en dat ze hun raison d'etre meer dan eens bewezen hebben. |
Wil degene die deze mail effectief verstuurt ook even gauw hier in deze topic er melding van maken? Zo kunnen we een beetje volgen hoeveel er gestuurd worden.
Ik was dus nummer 1. |
Citaat:
|
Citaat:
Lees het volgende een keertje Raf: http://www.mil.be/nv_vox_scripts/sho...rticle_id=1613 Misschien kunnen die daden U overtuigen? |
Citaat:
Nummer 2. |
Raf, hebt U het gelezen?
Of is het voor U niet de moeite waard? |
Citaat:
Nummer 2. Als je wil, Rudy, plaats ik deze brief ook op onze website en laat ik ze publiceren als persbericht B.U.B. |
Citaat:
Bedankt Hans! Maar wil je aub het een beetje partij-onafhankelijk houden? Ik zou graag hebben dat alle Vlaamse partijen op de kar kunnen springen. |
Ik heb "burgers voor para's" onderaan laten staan. Maakt het objectiever.
|
Citaat:
Bart De Wever gaat zich mee inzetten voor onze actie. Als ik nog meer nieuws heb, dan hoort U het hier. |
Leuk dat we met de NVA kunnen samenwerken. :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het inderdaad gelezen, en dat is natuurlijk allemaal heel indrukwekkend. Ik twijfel er ook niet aan dat de para's zich in het verleden zeer verdienstelijk hebben gemaakt. Ik vroeg me eigenlijk meer af wat het nut van de para's in de toekomst is. Ik bedoel: als Flahaut die brigade wil opdoeken, dan zal hij daar toch op z'n minst wel een verklaring voor hebben? Heeft hij misschien andere plannen voor deze mensen? Niet dat ik er vanuit ga dat Flahaut op de eerste rij stond toen de intelligentie werd uitgedeeld (gezien zijn recente uitspraken in de pers), maar daar zit waarschijnlijk toch wel één of andere filosofie achter... Dat wou ik eigenlijk graag weten... |
Citaat:
Maar ik ben van mening dat hij hiermee een grandioze flater begaat! De Paras zijn de enige efficiente eenheid binnen het Belgische Leger. Die schaf je niet af, integendeel, die breidt je uit! |
Dit is ook een aardig stukje literatuur:
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be