Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Actie tegen afschaffing Brigade Para-Commando (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8959)

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 23:15

Copieer deze brief en zend hem per e-mail naar:

[email protected]

VERGEET NIET UW NAAM ERONDER TE ZETTEN!

Aan Minister van Landsverdediging, Meneer Flahaut,

Uit verschillende mediaberichten hebben we het droevige nieuws mogen vernemen dat U, via het nieuwe stuurplan voor Defensie, de Brigade Para-Commando wenst af te schaffen.

Wij, als bezorgde burgers, kunnen ons niet vinden in deze maatregel en wensen er via dit schrijven op aan te dringen dat U uw beslissing hier rond wil herbekijken.

We wensen onze steun uit te spreken voor het harde werk van onze elitesoldaten en ons respect uit te spreken voor de korpsgeest, dewelke hen tot de meest bekende en meest gerespecteerde eenheid van het Belgische leger heeft gemaakt.

De afschaffing van de Brigade Para-Commando lijkt ons een zeer ernstige vergissing en zal de goede reputatie van ons leger in het algemeen ernstige schade toebrengen.

Met beleefde groeten,

Uw naam

Uit naam van “Burgers voor de Paras”

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 23:30

Deze actie komt er vanwege volgende feiten:

Citaat:

Para-bataljons worden opgeheven

De para´s bestaan binnenkort niet meer. Als één van de eerste slachtoffers van het nieuwe herstructureringsplan van het leger gaat de brigade para-commando voor de bijl, zo staat dinsdag in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.In het nieuwe´stuurplan´ verdwijnt de brigadestructuur volledig en worden de drie para-bataljons (Diest, Tielt en Flawinnes) herschikt tot drie"lichte gevechtsmodules". De komende operatie in Congo-Kinshasa wordt wellicht de laatste Afrika-tocht onder para-vlag. Sommige hogere officieren betreuren dat met de opheffing de typische´para-spirit´ verdwijnt.
Bron: http://vl.altermedia.info/index.php?p=1869&more=1&c=1

Raf 5 februari 2004 23:32

Wat is het voordeel van het behouden van deze eenheden?

Hans1 5 februari 2004 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Deze actie komt er vanwege volgende feiten:

Citaat:

Para-bataljons worden opgeheven

De para´s bestaan binnenkort niet meer. Als één van de eerste slachtoffers van het nieuwe herstructureringsplan van het leger gaat de brigade para-commando voor de bijl, zo staat dinsdag in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.In het nieuwe´stuurplan´ verdwijnt de brigadestructuur volledig en worden de drie para-bataljons (Diest, Tielt en Flawinnes) herschikt tot drie"lichte gevechtsmodules". De komende operatie in Congo-Kinshasa wordt wellicht de laatste Afrika-tocht onder para-vlag. Sommige hogere officieren betreuren dat met de opheffing de typische´para-spirit´ verdwijnt.
Bron: http://vl.altermedia.info/index.php?p=1869&more=1&c=1

Inderdaad, schandalig dat onze beste eenheden zomaar overboord worden gegooid !

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Dat vind ik een vrij domme vraag.
Ik denk dat de daden van de Paras voor zich spreken en dat ze hun raison d'etre meer dan eens bewezen hebben.

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 23:40

Wil degene die deze mail effectief verstuurt ook even gauw hier in deze topic er melding van maken? Zo kunnen we een beetje volgen hoeveel er gestuurd worden.

Ik was dus nummer 1.

Raf 5 februari 2004 23:40

Citaat:

Citaat:

Dat vind ik een vrij domme vraag.
Ik denk dat de daden van de Paras voor zich spreken en dat ze hun raison d'etre meer dan eens bewezen hebben.

Dat vind ik een vrij dom antwoord. U hebt mij niet kunnen overtuigen om deze brief te versturen.

Rudy Van Nespen 5 februari 2004 23:44

Citaat:

Dat vind ik een vrij dom antwoord. U hebt mij niet kunnen overtuigen om deze brief te versturen.

Ik zal de daden van de Para-Commando Brigade voor zich laten spreken:
Lees het volgende een keertje Raf:

http://www.mil.be/nv_vox_scripts/sho...rticle_id=1613

Misschien kunnen die daden U overtuigen?

Hans1 6 februari 2004 00:12

Citaat:

Wil degene die deze mail effectief verstuurt ook even gauw hier in deze topic er melding van maken? Zo kunnen we een beetje volgen hoeveel er gestuurd worden.

Ik was dus nummer 1.

Onmiddellijk verstuurd. :wink:

Nummer 2.

Rudy Van Nespen 6 februari 2004 00:13

Raf, hebt U het gelezen?
Of is het voor U niet de moeite waard?

Hans1 6 februari 2004 00:13

Citaat:

Ik was dus nummer 1.

Nummer 2.

Als je wil, Rudy, plaats ik deze brief ook op onze website en laat ik ze publiceren als persbericht B.U.B.

Rudy Van Nespen 6 februari 2004 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:

Ik was dus nummer 1.

Nummer 2.

Als je wil, Rudy, plaats ik deze brief ook op onze website en laat ik ze publiceren als persbericht B.U.B.

HEEL ERG GRAAG ZELFS!
Bedankt Hans!

Maar wil je aub het een beetje partij-onafhankelijk houden?
Ik zou graag hebben dat alle Vlaamse partijen op de kar kunnen springen.

Hans1 6 februari 2004 00:39

Ik heb "burgers voor para's" onderaan laten staan. Maakt het objectiever.

Rudy Van Nespen 6 februari 2004 00:41

Citaat:

Ik heb "burgers voor para's" onderaan laten staan. Maakt het objectiever.

Oké, bedankt.
Bart De Wever gaat zich mee inzetten voor onze actie.
Als ik nog meer nieuws heb, dan hoort U het hier.

Hans1 6 februari 2004 00:42

Leuk dat we met de NVA kunnen samenwerken. :wink:

Rudy Van Nespen 6 februari 2004 00:44

Citaat:

Leuk dat we met de NVA kunnen samenwerken. :wink:

Ik denk dat U nogal gaat schrikken met hoeveel mensen en partijen we hierrond gaan samenwerken!

Raf 6 februari 2004 00:44

Citaat:

Raf, hebt U het gelezen?

Sorry, ik was even niet aan het opletten...

Ik heb het inderdaad gelezen, en dat is natuurlijk allemaal heel indrukwekkend. Ik twijfel er ook niet aan dat de para's zich in het verleden zeer verdienstelijk hebben gemaakt. Ik vroeg me eigenlijk meer af wat het nut van de para's in de toekomst is. Ik bedoel: als Flahaut die brigade wil opdoeken, dan zal hij daar toch op z'n minst wel een verklaring voor hebben? Heeft hij misschien andere plannen voor deze mensen? Niet dat ik er vanuit ga dat Flahaut op de eerste rij stond toen de intelligentie werd uitgedeeld (gezien zijn recente uitspraken in de pers), maar daar zit waarschijnlijk toch wel één of andere filosofie achter... Dat wou ik eigenlijk graag weten...

Rudy Van Nespen 6 februari 2004 00:48

Citaat:

Citaat:

Raf, hebt U het gelezen?

Ik heb het inderdaad gelezen, en dat is natuurlijk allemaal heel indrukwekkend. Ik twijfel er ook niet aan dat de para's zich in het verleden zeer verdienstelijk hebben gemaakt. Ik vroeg me eigenlijk meer af wat het nut van de para's in de toekomst is. Ik bedoel: als Flahaut die brigade wil opdoeken, dan zal hij daar toch op z'n minst wel een verklaring voor hebben? Heeft hij misschien andere plannen voor deze mensen? Niet dat ik er vanuit ga dat Flahaut op de eerste rij stond toen de intelligentie werd uitgedeeld (gezien zijn recente uitspraken in de pers), maar daar zit waarschijnlijk toch wel één of andere filosofie achter... Dat wou ik eigenlijk graag weten...

Wij ook...
Maar ik ben van mening dat hij hiermee een grandioze flater begaat!
De Paras zijn de enige efficiente eenheid binnen het Belgische Leger.
Die schaf je niet af, integendeel, die breidt je uit!

Rudy Van Nespen 6 februari 2004 01:17

Dit is ook een aardig stukje literatuur:

Aangebrande Phönix 6 februari 2004 02:08

Citaat:

Citaat:

Raf, hebt U het gelezen?

Dan is het aan minister Flahaut om zijn beslissing te verdedigen. Bart De Wever, toch niet iemand die je zou verdenken de nationale politiek niet te volgen, was niet op de hoogte van het initiatief. Het is nochtans al een week oud en klein nieuws kun je het toch niet noemen. Dit wijst aan dat minister Flahaut er duidelijk geen debat over heeft gehouden. Terwijl dit toch wel een (van de weinige) nationaal symbool dat wel degelijk zijn nut heeft bewezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be