![]() |
Waarom stapt een mens de vlieger op?
Waarom besteden mensen 1000 euro en meer om op vakantie te gaan?
Niet alleen doen ze dit meestal met een vliegtuig dat een maximum aan co2 uitstoot, maar de gebruikte brandstof wordt bovendien niet fiscaal belast. (Wij moeten onze verpakking betalen..., de echte vervuilers gaan vrijuit) Maar waarom naar het buitenland gaan? De pyramiden? Het strand? Het weer? Hoeveel forumbezoekers kennen hun land en zijn cultuur? Doe hier 100km bij in onze omliggende landen en het kan niet meer op... Waarom eens niet de fiets nemen en één of ander jaagpad volgen? Vlaanderen Vakantieland... Voor mensen die op een appartement wonen kan ik het nog begrijpen... Maar dan nog... Mogelijkheden zat! |
Binnen 14 dagen vlieg ik zaterdag naar Portugal en zondag vlieg ik weer terug. Gewoon een nachtje Portugal.
|
Citaat:
Als ik aan het milieu denk zou het beter zijn dat er minder of niet gevlogen wordt. Moesten mensen meer bewegingsvrijheid hebben om te voet of met de fiets te reizen, awel, dat zou nog eens vakantie zijn, denk ik. Mensen die slecht ter been zijn of zo'n lange voettochten niet meer aankunnen, die kan men toch met autocars vervoeren. Gedaan met de eindeloze files, grenscontroles en allerlei onzin die mensen in hun eigen land houdt OF ze veroordeelt tot een kort reisje naar een aantal bezienswaardigheden en dan snel weer verder naar het volgende. Het doet me denken aan al die bussen Japanners die foto's maken van Manneke Pis. |
Een modern verkeerstoestel is de meest efficiente manier van transport, gekeken per vervoerde passagier per kilometer. Daar niet van.
En, is dat dan zo sociaal en wereldbeeld vormend. Toerisme is voor een aantal minder bedeelde streken in deze wereld de enige vorm van stabiele inkomst. Als ik zou mogen kiezen tussen 53% op mijn loon afgeven (+ BTW) aan de staat hier, of dat geld volledig opsouperen aan toerisme in behoeftige streken, man, zou ik gaan feesten in Cuba(bijvoorbeeld).... daar een hoop mensen plaatselijk rijk makend in ruil voor hun lokale producten en diensten. |
ik pak meer vliegtuigen dan bussen van de lijn.
den eerste die het gratis maakt mag dus op mijn stem rekenen. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() Emissies van broeikasgassen, berekend volgens IPCC-voorschriften |
Ik ga gemiddeld zo'n drie �* vier keer per jaar naar het buitenland met het vliegtuig en reis geregeld in eigen land.
Het is me bijster waarom dat andermans zaken zouden zijn. |
Moet iedereen naar de zee of de ardennen gaan? Dat is daar toch zwaar kut?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Hier een Cubaanse boer tijdens een daguitstap.. Voor verdere reizen neemt hij zijn paard... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Daarom dat mijn vluchten altijd dubbel zo duur zijn dan ze in werkelijkheid kosten. |
Elke twee jaar doe ik een lange vlucht van ongeveer 9,5 u. Kwestie van de schoonouders te bezoeken, ik zou het ook met de trein kunnen maar dat duurt 6 dagen (Trans Siberië Express). De trip van Beijing naar Xi'an doe ik wel altijd met de (nacht)trein.
Verder vlieg ik ongeveer 50 tot 100 keer per jaar. Kortste vlucht is dan zo'n 15 min, de langste ongeveer 10 u. Maar dat kost bitter weinig brandstof, vermits het een zweefvliegtuig is :-D. |
1) Omdat vliegen sneller gaat dan met de trein/boot/wagen: als ik met Eurolines bv. naar Ierland wil, duurt dat 26 uur. Met het vliegtuig ben ik er in 2 uur. Da's twee vakantiedagen gespaard.
2) Omdat vliegen niet veel duurder of soms zelfs goedkoper is dan de trein. 3) Ik zie graag vliegtuigen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is deze keer wel wat duurder dan één €uro, maar ik herinner me die dagen wel. Ik ben wel eens naar Ierland en terug gevlogen voor 41€, of naar Italie en terug voor 48€. Finland en terug voor 157€ was ook wel een van de betere. |
Wat heb je gewijzigd, Chipie? Toch niet de quote? Van de Leeuw?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be