![]() |
De vergrijzing. Wat is de oplossing?
Zolang niet 70 procent van de bevolking op beroepsactieve leeftijd (tot 65 jaar) aan het werk is, is die vergrijzing al niet betaalbaar. In Vlaanderen is momenteel 65 procent van die bevolkingsgroep aan het werk, in Wallonië 55 procent, in Brussel amper 50.
Wat is de oplossing? |
Citaat:
Verder is er een flexibilisering ,dwz mensen die een paar jaar eerder stoppen krijgen minder en mensen die en paar jaar later stoppen krijgen meer. Dit lijkt me een goed systheem. Als dit nog niet financieel toerijkend is ,zou ik het normaal vinden dat ook gepesioneerden voor een deel mee gaan betalen aan de vergrijzing. In Nederland is dit laatste een heet hangijzer. (Hoort dit draadje wel hier?:roll:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar een eerste stap zou zijn dat men aan Vlaanderen en Wallonië toelaat om een eigen oplossing uit te dokteren voor de eigen problemen die toch wel zeer verschillend zijn. Of geven we eenzelfde aspirientje aan iedereen, buikpijn of griep of hoofdpijn of wat dan ook. Iedereen gelijk voor de wet! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is daar geen mooi Nederlands woord voor. Dat zou dan ondermeer het voordeel hebben dat iedereen weet wat je juist bedoelt. Dat is niet te versmaden! |
Citaat:
|
Citaat:
Voor cool gebruikt men in Nederland ook wel: vet, flex, te gek, of (kei)gaaf. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben dan ook geen liberalist maar een volksnationalist (zonder lelijke uitwassen) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be