Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aanpakken van Voetbalgeweld en ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89608)

luc broes 18 mei 2007 09:06

Aanpakken van Voetbalgeweld en ...

Eindelijk krijgt de politie de mogelijkheid om op te treden tegen voetbalgeweld. Ik vraag me af waarom zoiets altijd zo lang moet duren vooraleer racaille aangepakt wordt.
Hopelijk duurt het ooki niet te lang meer vooraleer de politie en gerecht eindelijk ook eens zal een eind mogen maken aan de nefaste pesterijen en baldadigheden op tram, bus, zwembaden enz.
Hoeveel jaren duurt dat nu al, en hoe lang zal het nog duren?

Griffin 18 mei 2007 09:07

Hoe bedoel je? Wat mogen ze doen tegen voetbalgeweld?

luc broes 18 mei 2007 09:35

Luister naar het nieuws vandaag

Griffin 18 mei 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2667866)
Luister naar het nieuws vandaag

Staat het nog niet op internet dan? 8O

Jazeker 18 mei 2007 10:37

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF18052007_014

Griffin 18 mei 2007 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2667986)

Thx!
En terechte maatregelen idd.

alberto 18 mei 2007 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2667810)
Eindelijk krijgt de politie de mogelijkheid om op te treden tegen voetbalgeweld. Ik vraag me af waarom zoiets altijd zo lang moet duren vooraleer racaille aangepakt wordt.
Hopelijk duurt het ooki niet te lang meer vooraleer de politie en gerecht eindelijk ook eens zal een eind mogen maken aan de nefaste pesterijen en baldadigheden op tram, bus, zwembaden enz.
Hoeveel jaren duurt dat nu al, en hoe lang zal het nog duren?

Inderdaad , nu nog doortrekken naar tram, bus, zwembaden, recreatieparken, het probleem is dan dat je dan moet opboksen tegen allochtonen en dat mag niet want dan ben je een racist, ze hebben toch zo een slechte jeugd gehad.

Edina 18 mei 2007 11:24

Zou toch eerst eens wat meer details willen weten van die nieuwe voetbalwet... Mijn voornaamste bekommernis is hoe ze voetbalsupporters van andere mensen zullen onderscheiden. Niet onbelangrijk wanneer de voetbalwet vanaf nu geldt van 24 uur voor de wedstrijd tot 24 erna... vooral omdat die ook over het hele Belgische grondgebied geldt!

Ik vond de uitdrukking in het nieuws ook nogal ironisch: "Om van voetbal terug een feest te maken, krijgt de politie meer bevoegdheden in de voetbalwet". Doorgaans associeer ik politie niet echt met feest, maar dat zal wel aan mij liggen zeker.

Savatage 18 mei 2007 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2668094)
Doorgaans associeer ik politie niet echt met feest, maar dat zal wel aan mij liggen zeker.

't Is de enige manier om hooliganisme tegen te gaan. Hooliganisme valt ook niet echt te associeren met feest.

Edina 18 mei 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2668115)
't Is de enige manier om hooliganisme tegen te gaan. Hooliganisme valt ook niet echt te associeren met feest.

Het gaat mij niet om het aanpakken van het hooliganisme (dat vanzelfsprekend alles behalve een feest is), maar wel over de invloed van die maatregelen op anderen.

luc broes 18 mei 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2668094)
Zou toch eerst eens wat meer details willen weten van die nieuwe voetbalwet... Mijn voornaamste bekommernis is hoe ze voetbalsupporters van andere mensen zullen onderscheiden. Niet onbelangrijk wanneer de voetbalwet vanaf nu geldt van 24 uur voor de wedstrijd tot 24 erna... vooral omdat die ook over het hele Belgische grondgebied geldt!

Ik vond de uitdrukking in het nieuws ook nogal ironisch: "Om van voetbal terug een feest te maken, krijgt de politie meer bevoegdheden in de voetbalwet". Doorgaans associeer ik politie niet echt met feest, maar dat zal wel aan mij liggen zeker.

Inderdaad Edina dat ligt aan jou en je geestesgenoten.
Zodra er sprake van is dat men tegen uitschot wil optreden staat links reeds op zijn achterste poten.
Uitschot is heilig
Ordehandhavers zijn de echte schuldigen.

Edina 18 mei 2007 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2668595)
Zodra er sprake van is dat men tegen uitschot wil optreden staat links reeds op zijn achterste poten.
Uitschot is heilig

En jij kan blijkbaar niet lezen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er tegen hooligans wordt opgetreden. Wel dat de wet mij veel te veel mogelijkheden open laat om ook tegen anderen op te treden.

An Arkos 18 mei 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2668595)
Uitschot is heilig

hahahaha, misschien is het gewoon omdat links verder kijkt dan zijn/haar neus lang is en ziet dat deze wet vrij veel willekeur toelaat?

luc broes 18 mei 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2668643)
En jij kan blijkbaar niet lezen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er tegen hooligans wordt opgetreden. Wel dat de wet mij veel te veel mogelijkheden open laat om ook tegen anderen op te treden.

Zei je niet dat je voornaamste bekommernis is hoe men supporters van anderen zal onderscheiden.
Mijn voornaamst bekommernis is dat men eindelijk dat uitschot zal aanpakken.
En verder; "Doorgaans associeer ik politie niet echt met feest". Wie denkt daar ook zo over? De plichtsgetrouwe burger of het uitschot?

Chipie 18 mei 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2668643)

Links heeft altijd problemen met wetten die veel te veel mogelijkheden open laten om ook tegen anderen op te treden... behalve als links de absolute meerderheid heeft...

Zie maar eens naar de linkse paradijzen.. :-P

HAMC 18 mei 2007 15:37

Kan er iemand mij eens uitleggen wat dan precies het verschil maakt? de krant schrijft daar dat het nu gemakkelijker is om gewelddadige supporters aan te pakken, waar slaat dat nu in hemelsnaam op?

Geweldadige personen aanpakken daar heb je toch geen voetbal- of een strengere voetbalwet voor nodig?

Edina 18 mei 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2668744)
Zei je niet dat je voornaamste bekommernis is hoe men supporters van anderen zal onderscheiden.
Mijn voornaamst bekommernis is dat men eindelijk dat uitschot zal aanpakken.
En verder; "Doorgaans associeer ik politie niet echt met feest". Wie denkt daar ook zo over? De plichtsgetrouwe burger of het uitschot?

Je wil toch niet suggereren dat ik uitschot ben zeker ;-)
Heb al te veel ervaring met willekeur vanwege de politie.

Edina 18 mei 2007 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2668764)
Kan er iemand mij eens uitleggen wat dan precies het verschil maakt? de krant schrijft daar dat het nu gemakkelijker is om gewelddadige supporters aan te pakken, waar slaat dat nu in hemelsnaam op?

Geweldadige personen aanpakken daar heb je toch geen voetbal- of een strengere voetbalwet voor nodig?

Dat is nu net mijn punt. Ik vrees dus dat die voetbalwet ook toelaat om op te treden tegen zaken waartegen doorgaans niet kan opgetreden worden. Preventief zeg maar. En dat kan dus vanaf nu in het hele land van 24 uur voor tot 24 uur na een voetbalmatch...

luc broes 18 mei 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2668764)

Ja, toch is het zo. This is Belgium.
Om uitschot aan te pakken is een speciale wet nodig.
Links wil niet dat men die mensen te veel lastig valt. Er is trouwens geen plaats in de gevangenissen. En bijbouwen is ook geen goed gedacht want zo zijn er meer gevangenen. En meer gevangenen dat kan toch niet het streefdoel zijn zeker.

luc broes 18 mei 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2668775)
Je wil toch niet suggereren dat ik uitschot ben zeker ;-)
Heb al te veel ervaring met willekeur vanwege de politie.

Ik beweer niet dat jij uitschot bent.
Maar ik heb geen ervaring met willekeur vanwege de politie. Nooit gehad!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be