Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   24 mei: staking van provincie-, gemeente- en ocmw-personeel! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89629)

Raf 18 mei 2007 12:10

24 mei: staking van provincie-, gemeente- en ocmw-personeel!

Mag ik mijn collega's-ambtenaren van provincies, gemeenten en ocmw's bij deze oproepen om volgende week donderdag af te zakken naar het kabinet van de Minister-President om massaal deel te nemen aan deze manifestatie!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ACOD-LRB

RECHTSPOSITIEREGELING = EINDE STATUUT - STAKING 24 MEI 2007

De ACOD en het VSOA stellen vast
dat er sinds vorig jaar onderhandeld wordt over een nieuwe rechtspositieregeling voor het Gemeente en Provinciepersoneel. Deze onderhandelingen moeten invulling geven aan artikel 112 en 116 van het Gemeente en/of Provinciedecreet.

De ACOD en het VSOA stellen vast
dat na maanden van onderhandeling in het Comité C1, de resultaten duidelijk in de richting gaan van fundamentele wijzigingen van de huidige statuten in het nadeel van het personeel.

BREEKPUNTEN

EVALUATIE

Wij stellen vast dat de evaluatie in de toekomst nog enkel door één chef kan gebeuren. De objectiviteit van de beoordeling komt hiermede in het gedrang. Het functioneringsgesprek valt weg zodat de oorspronkelijke bedoeling van de evaluatie het bijsturen van personeel eveneens wegvalt.
Het koppelen van gevolgen aan een evaluatie (financiële voordelen/ nadelen, ontslag) is niet aanvaardbaar omwille van de kans op politiek en ambtelijk oneigenlijk gebruik.

VERLOF EN FEESTDAGEN

De voorliggende teksten voorzien variabel toe te passen vakantiedagen en feestdagen (niet minder dan 26 en niet meer dan 35). Het personeel loopt hierbij het risico van minder dagen te kunnen genieten dan dat ze vandaag hebben. Immers reglementaire dagen zoals kermisdagen, omstandigheidverlof, specifieke regelingen zoals Gentse feesten en andere plaatselijke gebruiken, dienen geïntegreerd te worden binnen het maximum van 35 dagen.

VORMING

Er wordt geen concrete regeling meer voorzien inzake vorming. Besturen dienen enkel een vormingsreglement te hebben zonder in detail te treden. Lokale Besturen bepalen autonoom de aard van de vorming, de duurtijd en de kwaliteit. Dit zal onlosmakelijk gekoppeld worden aan locale financiële mogelijkheden.

VERGOEDINGEN

Overuren worden slechts betaald indien ze niet tijdig kunnen gecompenseerd worden binnen een periode van vier maanden. Alle vergoedingen (zondag en nachtwerk, wederoproepingen,) krijgen een facultatief karakter met minima 0 % en maxima 100%.
Lokale en Provinciale Besturen kunnen dit vrij invullen!!

DE ACOD EN HET VSOA ROEPEN HUN LEDEN OP OM MAXIMAAL DEEL TE NEMEN AAN DE STAKING EN AAN DE MANIFESTATIE !!

Chipie 18 mei 2007 12:15

Vergeet uw leeuw niet mee te nemen...

Welke burger gaat er merken dat die instanties staken? :-P

Behalve de behoeftigen bij het OCMW uiteraard...

Online 18 mei 2007 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2668248)

Welke burger gaat er merken dat die instanties staken? :-P

Behalve de behoeftigen bij het OCMW uiteraard...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

stab 18 mei 2007 13:51

Citaat:

:rofl:

postbus24 18 mei 2007 14:09

Dus de ambtenaren sluiten op woensdag(ipv vrijdag) middag hun weekje af, donderdag de confraters van het syndicaat laten betogen en vrijdag een betaald omstandigheids brugdagje erbij.
Alee vooruit een prettig lang weekend toegewenst ;)

Ben benieuwd of het land nu op zen gat gaat liggen als de (nutteloze) provincie fabriek plat gelegd wordt :lol::lol:

postbus24 18 mei 2007 14:17

Citaat:

Immers reglementaire dagen zoals kermisdagen, omstandigheidverlof, specifieke regelingen zoals Gentse feesten en andere plaatselijke gebruiken, dienen geïntegreerd te worden binnen het maximum van 35 dagen.
mischien ook nog de verjaardag van de gouverneur, een dagje verlof om bloed te gaan geven, 1sept om de kindjes naar school te brengen, sinterklaas , chinees nieuwjaar ...

zolang het maar ONBETAALD (=niet op kosten van de belastingbetaler) is. ;-)

BitterSweet 18 mei 2007 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 (Bericht 2668544)
Dus de ambtenaren sluiten op woensdag(ipv vrijdag) middag hun weekje af, donderdag de confraters van het syndicaat laten betogen en vrijdag een betaald omstandigheids brugdagje erbij.
Alee vooruit een prettig lang weekend toegewenst ;)

Ben benieuwd of het land nu op zen gat gaat liggen als de (nutteloze) provincie fabriek plat gelegd wordt :lol::lol:

alles is nutteloos,alleen gij doet er toe!

postbus24 18 mei 2007 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 2668572)
alles is nutteloos

De federale en gewest regeringen kan je nog iets of wa verklaren. Het gemeentebestuur is ook duidelijk.
Maar wat is het nut van het provincie bestuur !?

Het staat hier vol over de geldstroom naar het zuiden, maar als het het splinternieuwe provinciehuis hier in de buurt ziet met de nodige (dure) kunstwerken, aangeplante boompjes van €3000/stuk enz .... Als belasting betaler wordt je daar niet vrolijk van :-(

Ik vraag mij echt af, wat buiten de werkloosheid van een hele hoop ambtenaren de impakt is als de provincietoestanden worden afgeschaft ?

Pontus 18 mei 2007 16:07

De ambtenaren gaan staken, nu ligt heel België op zijn gat :lol:

La Chunga 18 mei 2007 17:16

Provinciebesturen moeten afgeschaft worden.

Ter info even wat cijfers van 2005 (ze slaagden er na vijf maand nog altijd niet in wat cijfertjes op te tellen en af te trekken dus de cijfers van 2006 zijn nog niet compleet)...

Uitgaven van alle Vlaamse provincies: 806.853.746,06 euro
Inkomsten: 751.379.758,55 euro

De Vlaamse gemeenten boeken samen overschot, de Vlaamse regering bouwt de schuld af (normaliter in 2009 nul) en de provincies souperen jaarlijks een slordige 55 miljoen euro te veel op.
Het enige waar ze zich nu nog moeten mee bezighouden is de wapenregistratie en zelfs daar slagen ze er niet in zich op een efficiënte manier te organiseren. Van alle inefficiënte overheidsdiensten (allemaal dus) spannen die van de provicie de kroon.

Van de inkomsten waren meer dan 614.000.000 euro afkomstig van belastingen (proviciebelastingen of toelagen van het gewest).

Afschaffen die troep. Dat betekent een belastingsvermindering per Vlaming van ongeveer 100 euro of per huishouden zo'n 280 euro.

Oh ja, de bron? Ga even zoeken op het Kenniscentrum Statistiek van de Vlaamse Gemeenschap.

La Chunga 18 mei 2007 17:42

Oh ja, daarnet vergeten...
Verhoog die belastingverlaging maar met 75 miljoen euro want de provincies ontvangen dit bedrag uit fondsen. Men raadt het nooit maar da's ook belastingsgeld. Dat maakt dus een belastingsverlaging van ongeveer 115 euro per persoon of 322 euro per huishouden in Vlaanderen.

Chipie 18 mei 2007 18:46

De provincies... :-P

duveltje382 18 mei 2007 18:53

Citaat:

Vergeet uw leeuw niet mee te nemen....

Ik ben het beu dat die altijd zo besprongen word :lol:

Tegendradigaard 18 mei 2007 18:57

Het enige waar ik zou voor wil staken is dat men de jaren uit de prive bijtelt als ancienniteit voor de weddebepaling.

Voor de rest, ga naar de prive als ge denkt dat het daar beter is.
Toen ik van de prive naar de overheidsdienst ging kreeg ik in klap 15 verlofdagen erbij...
Een stuk loon minder, maar veel minder stress en meer verlof. Meer levenskwaliteit dus.
En tijdens mijn uren.... werk ik harder dan ik vroeger deed in de prive. Vroeger zat ik altijd op het forum in de loop van de dag, nu nog zelden.
Ik werd dus harder in openbare dienst dan in de prive.... Maar ik heb er meer genoegdoening van.... zolang de politici zich niet komen melden.

duncan 18 mei 2007 22:29

amai ik zien veel grote cijfers pfff moet ik nadenken weeral lol
;-)

Don Quichote 18 mei 2007 22:41

Ik werk dus harder in openbare dienst dan in de prive....
-------------------------
Ik niet.

Probeer zo weinig mogelijk te doen.
En ze krijgen me met geen stokken meer naar de privaat.

lombas 18 mei 2007 23:08

Neem eens collectief ontslag.

Dat zou tof zijn.

Heftruck 19 mei 2007 00:41

Want hard dat zij werken, die overheidsambtenaren.

En goed werk dat zij leveren, die overheidsambtenaren.

En geweldig hoe ze gestolen goed verslinden, die overheidsambtenaren.

slobodan 19 mei 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2668235)
Mag ik mijn collega's-ambtenaren van provincies, gemeenten en ocmw's bij deze oproepen om volgende week donderdag af te zakken naar het kabinet van de Minister-President om massaal deel te nemen aan deze manifestatie!

Ja goed, ga daar wat aan team-building doen met de het voltallige vakbonds-luiaardengilde!

jurgen79 19 mei 2007 10:08

Hopla...weeral langer wachten op mijn van verleden jaar aangevraagde wapenvergunning :roll::roll::roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be