![]() |
Het ziet ernaar uit dat we na de Vlaamse verkiezingen met een nieuw coalitie zullen zitten. Mijn voorspelling, rood-rooms + groen.
Als gevolg hiervan zal de federale regering ook vallen, kortom Jean-Luc opnieuw premier! Gedaan met de paarse beloftes, maar opnieuw werkers die de echte problemen in dit land durven aanpakken. VLD + Vivant wordt een maat voor niets, tof voorstel van Vivant maar niet realiseerbaar binnen Vlaanderen (zonder Europa, zijn we heel beperkt). Wil dit dan zeggen dat dit het alternatief is? Eerlijk gezegd vrees ik van niet, mensen zoeken gewoon de makkelijkste oplossing. |
Wat hadden jullie ervan gedacht dat in plaats van de VLD uit de regering, De Gucht aan de kant?
Na de zoveelste ego-tripperij van onze arrogante blauwe, zie topic Vanhecke en Degucht, moet toch volstaan. Als er één potentieel gevaarlijke politicus rondloopt dan is het toch wel president De Gucht Daarenboven vind ik ook dat de verkiezingen moeten worden heringedeeld, wordt het geen tijd dat we zelf kunnen kiezen wie voor wat verantwoordelijk wordt. Of durven politici die macht niet uit handen geven.... |
Politicie en macht uit handen geven ?
Niet in ene zin gebruiken deze combinatie astemblieft. Het is en petit comité dat de beslissingen genomen worden en nergens anders. en de rest van de verkozenen "van het volk' of ook wel 'volksvertegenwoordigers' genoemd mogen knikken. En die niet knikt, vliegt eruit. |
Vandaar de term: 'particratie'
|
Citaat:
Ik hoop echt dat SPA en CD&V dan genoeg zetels hebben om dat niet te laten gebeuren . |
coverman ziet ze vliegen groen in de regering ? neen bedankt !
een trpartite zie ik wel logisch en moet er komen gezien de groei van het Vlaams Blok ! en wij gaan nog hoger eindigen dan die 20 % :!: |
inderdaad,een nieuwe VLAAMSE regering,CD&V + Vlaams Blok,er zal dan wel paal en perk gesteld worden aan de steeds driester wordende waalse eisen. :grab:
|
De regionale raden zijn niet machtig genoeg om te wegen op het politieke beleid. Bovendien, ook als paars wat zou verliezen kunnen ze nog steeds doorregeren, de CVP heeft zoveel keer verloren tov de PVV (VLD) en is tot 1999 onafgebroken aan de macht geweest, en dat meer dan honderd jaar (met een kleine tussenspanne in de jaren '50).
|
Citaat:
De enige oplossing is eens een assymetrische deelstaatregering te bewerkstelligen die er wél belang heeft haar bevoegdheden op te eisen en uit te breiden tegenover het federale niveau. Met N-VA en CD&V zou dat mooie resultaten opleveren voor Vlaanderen. |
Ik zal alleszins mijn best doen om mijn partij terug naar de richting van de CD&V te duwen. Wat ik altijd heb gewild tijdens de eerste kartelgesprekken.
Dan kunnen we gemakkelijk de 30% halen samen. Zeker omdat als er al stemmers zouden weg blijven voor de N-VA (wat nog lang niet zeker is want tijdens de eerste peiling vorig jaar gaven ze ons ook maar 2.5%) omdat ze toch niet op een verliezende partij willen stemmen dan wel zouden stemmen op de N-VA. Dan komt de CD&V in een nog betere positie, en wij kunnen het Vlaamse belang blijven verdedigen op Vlaams niveau. |
NVA draagt bij mij een groot stuk sympathie weg, maar "face it" de beoogde standpunten werden behaald daarom is Nva veel minder nodig dan vroeger.
NVA geeft de kiezer ook het gevoel absoluut niet vernieuwend te zijn. Waarvoor staat NVA (vraag het eens aan 100 vlamingen in uw buurt) U zult steeds hetzelfde te horen krijgen: Vlaams, Geert Bourgeois. NVA heeft geen draagvlak er is ook geen echte nood meer aan hen, jammer maar kijk maar wat er allemaal al naar de VLD is overgelopen, Van Krunkelsven, Gatz, Tommelein, .... Jammer maar de groenen zullen dankzij Vera een stuk vooruitgaan en daardoor nodig zijn. Vlaams Blok zal ook nu weer niet aan de macht komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be