Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Hexakosioihexekontahexafobie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89640)

1handclapping 18 mei 2007 13:05

Hexakosioihexekontahexafobie

Van Wikipedia

Ga naar: navigatie, zoek

Hexakosioihexekontahexafobie is een specifieke fobie voor het getal 666. De naam is samengesteld uit de Griekse notatie van het getal plus het woord fobos (angst).
Deze angststoornis doet zich voor in christelijke culturen. In deze culturen staat het getal voor kwaad, dat ook wel wordt aangeduid als de duivel/satan. De fobie kan dus worden gezien als een variant van satanofobie. Van een echte fobie wordt pas gesproken als er vermijdingsgedrag optreedt, er sterke fysiologische reacties zijn of als de angst het sociale leven van een persoon in ernstige mate ontregelt.

(artikel in taalpost naar aanleiding van het verzenden van hun bericht n° 666)

Zijn er numerologen onder ons die met cijfers bepaalde ervaringen hebben ? Of zijn cijfermatige belevenissen "toeval" en bestaat "toeval" überhaupt of niet ?

lombas 18 mei 2007 13:24

Ik heb een panische angst voor het getal 9006534565465326526362.

...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

PollyCorrect 18 mei 2007 13:41

heksekontefobie? Oh, lol!!! :D

PollyCorrect 18 mei 2007 13:42

heksekontefobie? Oh, lol!!! :D

Percalion 18 mei 2007 13:49

Een beetje zoals triskaidekafobie dus, angst voor het getal 13 (iets wat vaker voorkomt dan 666-fobie allicht).

lombas 18 mei 2007 13:50

Waaaaaaaaaaaaah

zeddie 18 mei 2007 15:44

The much ballyhooed number, 666, mentioned in Revelation as the “mark of the Beast,” was in fact held sacred in the goddess-worshipping cultures as representative of female genitalia. When the Goddess was vilified by the patriarchy, she became the “Beast” and her sacred number the “mark.” The number 666 was not held to be evil or a bad omen in Judaism, as is evidenced by the biblical story of Solomon possessing 666 talents of gold. In fact, it is a sacred number. As Higgins says: The Hexad or number six is considered by the Pythagoreans a perfect and sacred number; among many other reasons, because it divides the universe into equal parts. It is called Venus or the mother. It is also perfect, because it is the only number under
X, ten, which is whole and equal in its parts. In Hebrew Vau is six. Is vau other Eva or Eve? In addition, Anderson points out that “666” also corresponds to the sun rising at 6:00 a.m., reaching its height six hours later, and setting at 6:00 p.m. As “history” or “prophecy,” the book of Revelation is not only incomprehensible but destructive, not merely boggling the mind but causing people to see “beasts” and “Antichrists” everywhere, thus creating prejudice and bigotry, and serving as a blueprint for Armageddon and “end times.” Understood as astrology, or astrotheology, however, Revelation is powerful and informative, as it represents a condensed narration of the universal mythos and ritual, found throughout the
Bible and revealed to be behind the Christ conspiracy. Its true meaning, of
course, has been lost to the masses, as they have been told that astrology is “evil,” a deliberate device to prevent them from studying it, because, with such astrological knowledge, they would understand clues such as in Revelation (22:16), where the true nature of Jesus is clearly identified when he is called the “morning star,” i.e., the sun, which is the real “revelation.”

GreetzZ

duveltje382 18 mei 2007 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2668491)
Een beetje zoals triskaidekafobie dus, angst voor het getal 13 (iets wat vaker voorkomt dan 666-fobie allicht).

CAP gaat dat graag horen.....

Rene Artois 18 mei 2007 18:54

En de wortel van alle kwaad is 25,806975801.

liberalist_NL 18 mei 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2668395)

Van Wikipedia

Ga naar: navigatie, zoek

Hexakosioihexekontahexafobie is een specifieke fobie voor het getal 666. De naam is samengesteld uit de Griekse notatie van het getal plus het woord fobos (angst).
Deze angststoornis doet zich voor in christelijke culturen. In deze culturen staat het getal voor kwaad, dat ook wel wordt aangeduid als de duivel/satan. De fobie kan dus worden gezien als een variant van satanofobie. Van een echte fobie wordt pas gesproken als er vermijdingsgedrag optreedt, er sterke fysiologische reacties zijn of als de angst het sociale leven van een persoon in ernstige mate ontregelt.

(artikel in taalpost naar aanleiding van het verzenden van hun bericht n° 666)

Zijn er numerologen onder ons die met cijfers bepaalde ervaringen hebben ? Of zijn cijfermatige belevenissen "toeval" en bestaat "toeval" überhaupt of niet ?

Ik heb 555-fobie. Dat is het gironummer voor de samenwerkende hulpinstanties met dikke directeuren.

KrisKras 18 mei 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2668442)
Ik heb een panische angst voor het getal 9006534565465326526362.

...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH DOE DA WEGGG!!!!!!!

:shocked!:

duveltje382 18 mei 2007 20:46

Ik heb geen angst van het getal 69

duncan 18 mei 2007 22:05

AAARG nummers lol
;-)

Ja ik beoefen de numerologie en ja ik ken da nummer 999 777 666 enz hebben allen specifieke bedoelingen , gedachten goed en uitstralingen .

Ga internet af via zoek robots en zoek is op wat bvb 666 allemaal voortbrengt in de aktualiteit .
9-1-1 = 11 staat voor diversiteit dualiteit het 2voudige of 2slachtige ...ect vermenigvuldig het cijfer en ge komt op 666 is ni moeilijk is gewoon realiteit ze speken schaak met ons en wij mensen zen de pionnen aaaah ...angstig om zijn ...neej waarom ?!

Omdat men christen is een heks ofzo hahaha neenee ik zen ni angstig want ik geloof en weet dat er maar 1 g'd is en goed en slecht omvat willen of ni willen c'est la véritez .

Ander voorbeelden dan dienen 911 zen der genoeg door de EEUWEN vandaar spreken sommigen geloofs gemeenschappen over het slechte / het beest ...enz .

ZELFS in de wat meer geschoolde hermetisme komt men dit wezen tegen ook Aleister Crowley noemde zichzelve the great beast 666 stond op zijnen staf en zo .

Crowley ZEI & SCHREEF ook pas op voor het kleine beest wat zijn kennis en macht omvat niet enkel het mijne maar overstijgt deze in al zijn majestieuze schoonheid van het al dat is .
Crowley starte en woonde ook bij loge's en andere kringen .
Het satanisme en andere zwarte kunsten kende hij wel :)- ik denk zelfs dat die geloofde in 1 god en satan enzow wie weet .

666 is ook een benaming van abrasax en woorden zoals abracadabra of ahrahadahbrah ....enzovoort & verder .

duncan 18 mei 2007 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2669479)

Ik vindt da een sexy nummer ....tjah ik zen ne man hé lol
Van het cijfer 0 krijg ik de kriebels das dan ook het enige nummer waar ik me daar raar bekriebel voel .

cor 19 mei 2007 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2669479)

En ook niet van 1,71 (69 in euro).

Bovenbuur 19 mei 2007 12:40

Ik ben vreselijk bang voor pi, maar alleen als het volledig uitgeschreven is. :)

liberalist_NL 19 mei 2007 12:42

Ik ben bang van het getal 9,6x10^76. Hoe noem je die fobie?

Bhairav 19 mei 2007 13:08

Ik heb een fobie voor een NOG GEKKER getal. :roll:

djimi 19 mei 2007 13:21

In de Kabbala volgens Eliphas Lévi wordt 666 gelijkgesteld aan het lagere, dierlijke verstand, terwijl het hogere, menselijke verstand gelijk zou zijn aan 888.

Ik heb vooral een hekel aan imaginaire getallen, maar dat komt omdat ik er eigenlijk geen zak van begrijp. In wiskunde was ik helaas nooit erg sterk.

duncan 20 mei 2007 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2670521)
In de Kabbala volgens Eliphas Lévi wordt 666 gelijkgesteld aan het lagere, dierlijke verstand, terwijl het hogere, menselijke verstand gelijk zou zijn aan 888.

Ik heb vooral een hekel aan imaginaire getallen, maar dat komt omdat ik er eigenlijk geen zak van begrijp. In wiskunde was ik helaas nooit erg sterk.

Ach ni aantrekken ...ge hebt vele vormen van numerlogie/kabbalah ....van het oud joodse tot het modern westers .

Judaica kabbalah - Tarotische kabbala - het phytagoreesj systeem - ....ect .
Echt rekenkundig hoef je niet te zijn maar wenselijk wel een groot inzichts vermogen met de nummers en hun planeten en klanken ...eender welk systeem .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be