Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat vinden jullie hiervan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89657)

van Maerlant 18 mei 2007 16:17

Wat vinden jullie hiervan?

Het woord 'kids'... Daar gaat het hier om. Persoonlijk vind ik het één van de meest irritante modewoordjes van de laatste 10 jaar. Te pas en te onpas gebruikt men dit ipv 'kinderen'. Dit ergert me al máánden.
Weg met 'kids'!

DaBlacky 18 mei 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2668839)
Het woord 'kids'... Daar gaat het hier om. Persoonlijk vind ik het één van de meest irritante modewoordjes van de laatste 10 jaar. Te pas en te onpas gebruikt men dit ipv 'kinderen'. Dit ergert me al máánden.
Weg met 'kids'!

Ik kan het niet meer eens zijn met jou dan nu. Het begon allemaal in de Flair. En daar verwacht ik niet meer. Maar het komt sedert kort gewoon overal voor, zelfs in iets serieuzere tijdschriften. Bah!!!

Ik blijf kinderen zeggen. Ik heb geen kids en zal ook nooit kids hebben. Misschien wel kinderen over een paar jaren.

van Maerlant 18 mei 2007 16:21

Zo moet het!! Nog wat support verzamelen en we kunnen een drukkingsgroep beginnen :twisted:

Vorenus 18 mei 2007 16:22

Zeht toch gewoon is "klein mannen"

Dronkoers 18 mei 2007 16:22

Citaat:

Weg met 'kids'!

Waarom alleen 'kids'? We hebben ook nog irritante woorden zoals 'ça va', 'Bijouke', 'schat', 'peinzen', de hele computertaal, etc., saignant en die andere 2 "bakwijzen", ....

allemaal hatelijk

nubian 18 mei 2007 16:28

ik zeg meestal 'children' tegen de kids;-)

Preuße 18 mei 2007 16:32

Ik vraag mij af waarom huisvrouwen en andere Flair-lezende bimbo's zulke modewoortjes met zoveel enthousiasme overnemen? Het is bijna of hun leven hangt er van af. Ook op "Ketnet" wordt dat woord héél gretig gebruikt.

evilbu 18 mei 2007 16:54

Citaat:

Weg met 'kids'!

:thumbsup:

Geen gelul, tijd voor actie!:x

BigF 18 mei 2007 17:08

'kids' op zich gaat nog vind ik

maar zet er 'new' voor en 'on the block' achter en ik ga over mijn nek

Proletariër 18 mei 2007 17:28

och taal leeft en wordt oa door het engels beïnvloed, like it or not, live with it.

Derk de Tweede 18 mei 2007 20:09

Citaat:

Weg met 'kids'!

Niet alleen kids, maar ook sale, fashion for him, ladyshave, bikecentre, weathernews.nl, snowline, headlines, topic!!!!etc, etc, etc.

Derk de Tweede 18 mei 2007 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 2668977)
och taal leeft en wordt oa door het engels beïnvloed, like it or not, live with it.

Dit noemen wij moedermavo-engels. :cry:

van Maerlant 18 mei 2007 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2669399)
Niet alleen kids, maar ook sale, fashion for him, ladyshave, bikecentre, weathernews.nl, snowline, headlines, topic!!!!etc, etc, etc.

Ja, maar 'kids' is irritant!

Derk de Tweede 18 mei 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2669438)

Ik vind 'fuck you' erg irritant.

Mitgard 18 mei 2007 21:07

kinderen zijn knap stom.

kinderen, ouders, gezin... allemaal stom.

Voodoo Child 18 mei 2007 21:24

stfu kiddo ;)

Preuße 18 mei 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 2668977)

Ziedaar een antwoord dat niks tot de zaak bijdraagt :roll:

DaBlacky 19 mei 2007 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2668856)
Waarom alleen 'kids'? We hebben ook nog irritante woorden zoals 'ça va', 'Bijouke', 'schat', 'peinzen', de hele computertaal, etc., saignant en die andere 2 "bakwijzen", ....

allemaal hatelijk

Euhm... *kuch*

het zijn nog drie andere bakwijzen. In totaal zijn het er namelijk vier:
bleu, saignant, �* point & bien cuit ;)

DaBlacky 19 mei 2007 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2669438)

viol�*! Vooral omdat dat overal in de alledaags taalgebruik verschijnt. Het wordt zelfs in scenario's van tv-series geschreven! Grmbl.

evilbu 19 mei 2007 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2669515)
Ik vind 'fuck you' erg irritant.

Dat werd bij ons in de lagere school gebruikt door kinderen die niet eens wisten wat "to fuck" nu juist betekende.;-) Maar het was iets lelijks.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be