![]() |
Unieke geluidsbanden met oa Pink Floyd gevonden:
Een ex-mederwerker van de Bussumse beatkelder 't Smurf heeft hij op zijn zolder banden ontdekt, met oa live-optredens van Pink Floyd, The Hunters (met Jan Akkerman, The Golden Earrings, The Tee Set, etc, etc
Hopelijk worden de banden snel en vakkundig gerestaureerd en gediditaliseerd. Banden van 40 jaar oud, vooral kwartspoor banden, staan na 40 jaar op springen. Alle opnames zouden in stereo zijn. En dan te bedenken dat veel opnames uit die periode van de radio zijn gewist. Niet door Hollandse zuinigheid, maar door de toenmalig chef van de fonotheek die popmuziek maar niets vond. Een unieke kans om een stukje Nederlands cultureel erfgoed aan te vullen. Wie nog wat thuis heeft liggen, gaarne een reactie. ![]() |
Pink Floyd is :cheer:
|
Mja de kans dat ze dat gaan rippen op een deftige kwaliteit is klein :(
Ik heb zelfs mijn bandmachien niet meer daarvoor, en ik ben dan een redelijke hardcore ripper. |
Citaat:
Bovendien is een goede kwartspoor-tapedeck best moeilijk te vinden. De meeste zijn op de schroothoop of versleten. Nou heb ik zelf op zolder nog een goede kwartspoor staan.......8-) |
Joepie, mijn man zal blij zijn. Hij is namelijk een fanatiek Pink Floyd fan.
|
Pink Floyd, dat is toch geen Nederlands cultureel erfgoed? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Met of zonder Syd Barrett?
|
Citaat:
Wellicht zegt hun website iets meer: http://www.beatclubhetsmurfbussum.nl/ Het kan echter nog wel jaren duren eer zo'b opname op CD te krijgen is. Het regelen van de rechten is een hele klus (ik spreek uit ervaring). En wat betreft het cultureel Nederlands erfgoed: sinds drie jaar worden oude LP's van Nederlandse maar ook Vlaamse artiesten gedigitaliseerd en op CDR uitgebracht. Wie kent nog de Vlaamse rockgroep Magenta? |
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden: het kan goed zijn dat Pink Floyd ten tijde van de bandopname een vijftal was. Uit deze overgangsperiode is er niet veel life materiaal bewaard en daarom zouden deze tapes wel eens erg bijzonder kunnen zijn. |
Citaat:
In februari 1968 was Syd ook niet meer in staat om normaal op te treden. Maar ik wil de opnames eerst horen. Arnold Layne: Arnold Layne had a strange hobby Collecting clothes Moonshine washing line They suit him fine On the wall hung a tall mirror Distorted view, see through baby blue He dug it Oh, Arnold Layne It's not the same, takes two to know Two to know, two to know, two to know Why can't you see? Arnold Layne, Arnold Layne, Arnold Layne, Arnold Layne Now he's caught - a nasty sort of person. They gave him time Doors bang - chain gang - he hates it Oh, Arnold Layne It's not the same, takes two to know two to know, two to know, two to know, Why can't you see? Arnold Layne, Arnold Layne, Arnold Layne, Arnold Layne Don't do it again |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be