Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Linkse Vlaams Nationalisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89711)

duveltje382 19 mei 2007 14:00

Linkse Vlaams Nationalisten

Ik had eens heel graag geweten waar deze nu juist op stemmen,is daar een bepaalde partij waar deze mensen terecht kunnen?

Ambiorix 19 mei 2007 15:03

Ik denk dat ik niet stem de komende verkiezingen. Spijtig, want het geeft mij een gevoel van machteloosheid. Anderzijds zijn wij allemaal slaven van onze liberaaldemocratie en is de "greep" daarop een vrij hard rad voor onze ogen, wat mijn gevoel dus wat kan relativeren.

duveltje382 19 mei 2007 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2670792)
Ik denk dat ik niet stem de komende verkiezingen. Spijtig, want het geeft mij een gevoel van machteloosheid. Anderzijds zijn wij allemaal slaven van onze liberaaldemocratie en is de "greep" daarop een vrij hard rad voor onze ogen, wat mijn gevoel dus wat kan relativeren.

Waarom richten jullie dan geen partij op :roll:

Ambiorix 19 mei 2007 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2670828)
Waarom richten jullie dan geen partij op :roll:

Tja, ik ben ervan overtuigd dat dit moet gebeuren. Binnen een aantal jaren zou ik dus daar wel aan willen werken. Maar zoiets is niet simpel natuurlijk, dat weet je wsl wel..

duveltje382 19 mei 2007 15:31

Dom vraagje mss,maar stel dat Spirit afzonderlijk zou opkomen,zit dat dan niet het dichtste in jullie richting?

Ambiorix 19 mei 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2670881)
Dom vraagje mss,maar stel dat Spirit afzonderlijk zou opkomen,zit dat dan niet het dichtste in jullie richting?

nee!

Lauw gezwets langs de kwestie, verraders van de vlaamse zaak, het zijn trouwens links-"liberalen" (contradictie in terminis), hardste voorstanders van een complete open-deur politiek qua migratie (maar da's eerder een persoonlijk bezwaar), héel particratische partij,..

duveltje382 19 mei 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2670888)
nee!

Lauw gezwets langs de kwestie, verraders van de vlaamse zaak, het zijn trouwens links-"liberalen" (contradictie in terminis), hardste voorstanders van een complete open-deur politiek qua migratie (maar da's eerder een persoonlijk bezwaar), héel particratische partij,..

Ach zo dat wist ik niet,ik herinnerde mij enkel toen de Volksunie uiteen viel dat Spirit naar links splitste,en NVA naar rechts

Proletariër 19 mei 2007 16:59

er zitten wel linkse nationalisten in de CAP, maar die zijn wel in de minderheid.

Pluche 19 mei 2007 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 2671071)
er zitten wel linkse nationalisten in de CAP, maar die zijn wel in de minderheid.

Als er op de volgende nationale vergadering weer de helft leden zijn van 600 naar 300 naar 150 dan mobiliseren wij 'de vlaams nationalisten' massaal op de 5de nationale bijeenkomst en dan zijn we wel in de meerderheid:-D:lol:

duveltje382 19 mei 2007 18:23

Zo leer ik die linkse Vlaams Nationalisten ook eens kennen zé ,alluwel ik daar op latere periode ook wel intresse in heb ,soms heb ik met te exteem rechtse punten van het VB ook wel wat moeite
Maar nu is er geen alternatief,mijn foert stem moet klinken ....

vavli 19 mei 2007 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2671154)
Als er op de volgende nationale vergadering weer de helft leden zijn van 600 naar 300 naar 150 dan mobiliseren wij 'de vlaams nationalisten' massaal op de 5de nationale bijeenkomst en dan zijn we wel in de meerderheid:-D:lol:

Als de trend zich voortzet, lijkt het me inderdaad een kleine moeite om te CAP te veroveren :-D Dat wordt dan: Communautaire Aktie Partij

Pluche 19 mei 2007 19:42

Ooit zal de VKP herrijzen 'de Vlaamse Kommunistische Partij' en dan zullen Cap en PVDA mogen uitmaken in welke partij we een tendens-fractie vormen. Nu zwijgen de Vlaams-nationalisten in de Cap nog, maar na de verkieingen komt gegearandeert het communautaire luik aan bod.

An Arkos 19 mei 2007 20:14

Pfff, partijen, waar zijn ze goed voor?
Geef mij maar een ouderwetse revolutie;-)

duveltje382 19 mei 2007 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2671585)
Pfff, partijen, waar zijn ze goed voor?
Geef mij maar een ouderwetse revolutie;-)

Wees maar blij dat je god zij dank toen niet moest leven,het leven was zeker een stuk zwaarder hoor !!

An Arkos 19 mei 2007 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2671597)
Wees maar blij dat je god zij dank toen niet moest leven,het leven was zeker een stuk zwaarder hoor !!

Volledig mee eens, en moest er nog een linkse revolutie komen dan zulen de mensen daarna net hetzelfde zeggen over onze tijd;-)

duveltje382 19 mei 2007 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2671674)
Volledig mee eens, en moest er nog een linkse revolutie komen dan zulen de mensen daarna net hetzelfde zeggen over onze tijd;-)

Das heel juist van U ...

Jaani_Dushman 21 mei 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2670899)
Ach zo dat wist ik niet,ik herinnerde mij enkel toen de Volksunie uiteen viel dat Spirit naar links splitste,en NVA naar rechts

De Volksunie is uiteengevallen in een radicale (N-VA) en een gematigde partij (Spirit).
N-VA had linksen tussen zijn rangen (Eric Defoort, Bernard Daelemans, Jan Peumans,...) en Spirit had rechtsen tussen zijn gelederen (Patrick Van Krunkelsven, Vincent Van Quickenborne, Sven Gatz, Annemie Van De Casteele,...).
N-VA is pas jaren later (onder invloed van Bourgeois en De Wever) opgeschoven naar een (centrum-)rechtse partij. Sommige linksen zijn uit de partij gestapt, anderen zijn eruit gezet, en nog anderen zijn binnen de partij gebleven.
Spirit is geëvolueerd naar... euh... naar weet ik veel? Naar Spirit.

Proletariër 21 mei 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2675059)
...
Spirit is geëvolueerd naar... euh... naar weet ik veel? Naar Spirit.

een aanhangsel van de SP-a :lol:

duveltje382 21 mei 2007 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 2675081)
een aanhangsel van de SP-a :lol:

De appendix ;)

Pelgrim 22 mei 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2670899)

dat was geen links-rechts splitsing, maar een radicaal-softies splitsing. Bij N-VA zitten mensen die linkser zijn dan Spirit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be